Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 29. 21:27:33 2012

Miten Endura-e koneen eli siis KA/Fiesta ruisku "kentin" nokka eroaa Esim. Escortin HCS koneen akselista? Onko muuta eroa kuin arvoissa jotain hienosäätöä?

Koivusen kirja tuntee nokan ja seuraajat Escortin/Orionin HCS efi/cfi koneisiin vm. 1/89-12/92 ja Fiestaankin 1/91-12/95, mutta uudempiin ei.

Nokkalaakerit kuitenkin löytyy myös uudempiin, koska ovat samalla numerolla kuin vanhemmissa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Nokka-akselien erot HCS vrt. Endura-e

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Kesäkuu 2. 1:00:20 2012

Joku joskus väitti että hcs koneen nokka kuluisi nopeasti endura-e koneessa, että nokassa ja nostimissa olisi erilainen karkaisu tjsp... en sitte tiedä mitä legendaa oli vai oliko.
Sellainen ero niissä ainakin on että enduran nokassa ei ole bensapumpun epäkeskoa.

Valencia ja hcs/endura-e nokissa taas on venttiilit eri järjestyksessä.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Vastaa Viestiin