..Mistä pitäisi alkaa etsiä vikaa?

Valvoja: CRSC Hallitus
Niin, enpäs mä tiedä. Ei oo muuten oireillu ku just nuo mittarivalot, hyvin se aina starttaa ja käyntiin lähtee.hoopee kirjoitti:Laturi kaput?
Niin vieläMikkoJayEm kirjoitti:Niin, enpäs mä tiedä. Ei oo muuten oireillu ku just nuo mittarivalot, hyvin se aina starttaa ja käyntiin lähtee.hoopee kirjoitti:Laturi kaput?
Hmmm.. Jarrupalat eteen kyl vaihdoin mut.. Juu, mielessä kans että vikamuistin lukeminen tulee kyl nyt pakosti kyseeseen..olafu kirjoitti:Onko jarrunestettä riittävästi, ettei loiskuessa ilmoita jarrunesteen määrästä? Entäs onko samankokoset renkaat edessä ja takana? Vikamuistin lukeminen vois olla kans aiheellista jos olis vaikka joku pyörännopeusanturin vikakoodi muistissa..
Tälleen ohimennen kommentti, paineilma on aivan helvetin hyvä tohon hommaan.MikkoJayEm kirjoitti:välillä vettä pienissä määrin suihkutin jäähyksi
Joo, olen miettinyt noita ODB-mittareita mut kaikissa tuppaa lukemaan että sopisi mihinkin autoon ja sitten kommenteissa ilmenee että ei toimikkaan niissä autoissa. En siis siksi ole ostanut mitään ODB-mittaria vaikka 40eurolla sellasen saisisikin, koska toimivuus omassa autossa vaikuttaa olevan arpapeliä..olafu kirjoitti:Normaali latausjännite on siinä 13.5V - 14.5V paikkeilla. Yleismittari 5e, vikamuistin luku liikkeessä 30e ja vähän lisää niin irtoaa jo halpa obd testeri ihan omaksi...
Kyllä.MikkoJayEm kirjoitti:Mutta siis, suoraan akun navoista voi mitata tuon jännitteen, isoilla kierroksilla?
Kas joo, näemmä. Ja ongelman ootte päätelly oikein, uskoisin.. Tyhjäkäynnillä jännite 14,5 ja kierroksilla ylitse 19v..olafu kirjoitti:Kyllä.MikkoJayEm kirjoitti:Mutta siis, suoraan akun navoista voi mitata tuon jännitteen, isoilla kierroksilla?
Joops. Pakosarjat suunnitelmissa vaihtaa tässä loman aikana, ni siinä projektissa laturi on pakko ottaa pois edestä. ..Se laturin vaihto sit menis siinä samalla niin hyvin..olafu kirjoitti:Kannattaa ainakin silmämääräsesti tarkistaa se laturille tuleva pikku liitin ja sen johdot, ennenkun koko laturia alkaa repimään irti.