Sierran eri hammastangot? -nopea ohjaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Sierran eri hammastangot? -nopea ohjaus

Viesti Kirjoittaja Posmo » La Heinäkuu 28. 12:40:38 2012

Ajatuksena oli hankkia omaan autoon hammastankoon 2,5 kiekan nopea ohjaus ja sorvauttaa alumiinista (tms.) holkit joilla saa kiinteästi kiinni etupalkkiin. Kaikki hammastangot mitä mulla on toistaiseksi ollut ovat olleet alumiinivalua ja kumipuslat kiinnityksessä tuomassa joustoa. Ajattelin että omasta autosta löytyy samanlainen, ja täten tarvitsen nuo kovat puslat.

Noh, omasta autosta purkaessa paljastuikin peltikuorinen hammastanko jossa jo kiinteät kiinnitykset?? Eli siis pelkästään teräsholkki joka hammastangossa kiinni josta pultataan koriin. Ja hammastangon kuori itsessään ihan teräsputkea. Meneekö tuollaiseen peltiseen hammastankoon perus-nopea ohjaus, vai pitääkö jostain kaivaa nyt vielä alumiininen? Onko noissa muuten mitään eroja?

Lyhyesti siis ajatuksena olisi lisätä n. 1mm prikan verran kääntyvyyttä vanhaan tankoon raidetangon kiinnityksen väliin, tehdä kiinteä kiinnitys itse tangolle, asentaa nopean ohjauksen sisäosat, ja poistaa se 8mm. paksuinen kumikiekko ohjausakselista (tästä vielä pitää teiltä viisaammilta kysyä, että onko järkevää.)

Onnistuuko nykyisellä tangolla edellämainitut asiat?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Sierran eri hammastangot? -nopea ohjaus

Viesti Kirjoittaja jjs » La Heinäkuu 28. 13:06:42 2012

Tehostamaton on peltiputkella.
Siihen käy tehostamattoman nopean ohjauksen sisuskalut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin