Ongelmaa mk2 mondeossa *toimii taas!*

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Ongelmaa mk2 mondeossa *toimii taas!*

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Elokuu 20. 23:22:44 2012

Tuli tuolainen hankittua ensi kesälle käyttikseksi ja pari vikaakin vaivaa. Ensimmäiseksi kone vastaa laiskasti kaasuun ja 4000rpm enempää ei kierrä. Oire kuulostaa kuin menis rajoittimelle. Alkaa katkoa selvästi sytkää tai bensaa. Kokeilin jo toisella kampiakselin asentotunnistimella, mut ei auttanut. Myös ilmamäärämittarin puhtaus tarkastettu ja kokeiltu johto irti. Ei oikein kuulosta tukkoiselta katiltakaan, mut huomenna pitää kokeilla tehdä sillekkin jotain. Voisiko lambda tuollaista tehdä? Bensanpaine?
Toinen ongelma on lämmityslaitteen puhallin. Ei puhalla. Onko noitten sulakerasian pohjassa samaa ongelmaa kuin escoissa?
Viimeksi muokannut Vesku, Ke Syyskuu 12. 20:05:50 2012. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ti Elokuu 21. 6:41:32 2012

vilkases puhaltimenkatkasijan takaa onko liitin sulanu
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Elokuu 21. 9:12:23 2012

Oireet vois viitata diisseliin :green:

Mites ihan polttoainesuodatin? Katti tuli kans ekana mieleen, mutta se ei kyllä rajoittimelta tuntunut dohcissa ainakaan.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 12:07:57 2012

Puhallin toimii nyt hienosti.

Mutta moottori ei. On siis bensa :) Menee ku rajoittimelle ja jää 4000rpm paukkumaan. Ottaa kierrosta hitaahkosti verrattuna toimivaan vastaavaan. Tänä ammuna tarkastettu
-Kammen asentoanturi (vaihdettu)
-Nokan asentoanturi (mitattu)
-Bensanpaineet (mitattu 3.3-4bar) Ei notku yhtään, vaikka paukuttaa.
-Tulpat kävi irti ja kärkivälin tarkastus 1mm
-Erinäisiä liittimiä irti ja takas koneesta ja laatikosta
-Käytetty lambda irti. Ei vaikuta, eli katti ok
-Käytetty MAF irti. Ei vaikuta
-Käytetty ilmanputsari irti. Ei vaikuta

Jakohihna vaihdettu fordilla 2tkm aikaisemmin, joten en usko olevan jaonkaan pielessä. Kone käy muuten todella siististi. Seuraavaksi vielä TPS irti.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Elokuu 21. 12:36:01 2012

Ja katti ei oo tukossa? Minen keksi muuta kuin ettei toi ois vikatilassa, joten vikakoodien luku ois paikallaan. Tai jos automaattilaatikko kuvittelee olevansa P:llä tai N:llä. Paitsi jos se on manuaali.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 13:31:32 2012

RD kirjoitti:Ja katti ei oo tukossa? Minen keksi muuta kuin ettei toi ois vikatilassa, joten vikakoodien luku ois paikallaan. Tai jos automaattilaatikko kuvittelee olevansa P:llä tai N:llä. Paitsi jos se on manuaali.
Katti ei tukossa. Vikakoodeja ei kuulemma ole. Automaagi tuo on ja eikös sen pitäis P:llä ja N:llä ottaa paikoillaan kierroksia yli tuon 4000rpm? Tosin ei tuo ajossakaan ota. VVS on tietty yks, mut se ei vaikuta paikallaan...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Elokuu 21. 13:33:24 2012

Joissain on semmonen turvamoodi ettei paikallaan ota täysiä kierroksia. Vaihtuukos mittaristossa vaihdekepin mukaan vaihde myös?

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Elokuu 21. 14:13:17 2012

Vesku kirjoitti: Katti ei tukossa. Vikakoodeja ei kuulemma ole. Automaagi tuo on ja eikös sen pitäis P:llä ja N:llä ottaa paikoillaan kierroksia yli tuon 4000rpm? Tosin ei tuo ajossakaan ota. VVS on tietty yks, mut se ei vaikuta paikallaan...
Mondeon oman ohjekirjan mukaan vuodelta 97, ei yli 4000 jossei vaihde oo silmässä. En yhtään tiedä millainen anturi tähän vaikuttaa, automaatin sielunelämä on mysteeri minulle. Kokeilitko kiihdytellä 1 tai 2 silmässä, vai D:llä vain?
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 14:40:37 2012

Pitää vielä kokeillla eri vaihteilla, mut on tosi hengetön menee yleensäkään. Kun kaasuttaessa kierrokset tipuu, niin paukuttaa putkessa. Kuulostaa ku olis tosi myöhällä sytkä!

Edittiä: Juuri kävin pienen lenkin ja vetoa ei ole oikein yhtään. Putkisto kuumenee pirusti pienelläkin käytöllä. Aivan kuin ennakot olis myöhällä. Ku tuossa ei taida merkkejä kammella olla? Ei silmiin sattunut ainakaan....
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 17:51:14 2012

Kokeilin toisella puolallakin. Ei vaikutusta. Onko kenellä purussa tuollaista -98 2L automaatti mondeota? Jossain vaiheessa tekis mieli kokeilla toista ecua, vaikka en juuri sen vikaan uskokaan. Vaihteenvalitsin huomaa ainakin milloin on P- tai N-tilassa. Muissa asennoissa tulee äänimerkki, kun virta päällä, mutta kone sammuksissa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 21. 18:50:50 2012

Oliko vika ennen jakohihnan vaihtoa? Vai tuliko sen jälkeen?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 19:03:06 2012

puuhapete kirjoitti:Oliko vika ennen jakohihnan vaihtoa? Vai tuliko sen jälkeen?
2tkm jälkeen vaihdon. Hihna vaihdettu fordilla. Oon netissä viettäny tunteja ja monella tuota samaa ollut, mut ratkaisua siihen ei vielä ole löytynyt.

Vika oli tullu kerrasta. Nokat oli ainakin linjassa keskenään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 21. 19:32:27 2012

Mitens se "paljon" parjattu johtonippu siinä hantin jalkojen alla? En kyllä tiedä onko siellä tuohon toimintaan liittyvää sähkön siirtoa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 19:36:16 2012

Onkos tuo nippu maton alla vai kojelaudan?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Elokuu 21. 19:49:54 2012

Vesku kirjoitti:Kokeilin toisella puolallakin. Ei vaikutusta. Onko kenellä purussa tuollaista -98 2L automaatti mondeota? Jossain vaiheessa tekis mieli kokeilla toista ecua, vaikka en juuri sen vikaan uskokaan. Vaihteenvalitsin huomaa ainakin milloin on P- tai N-tilassa. Muissa asennoissa tulee äänimerkki, kun virta päällä, mutta kone sammuksissa.
Ei auta sitten pelkkä ecu vaan tarvit sen sirun lukijan ja sirullisen avaimen samasta autosta, ja silti todennäköisesti menee ajonesto sellaiseen tilaan että ei aukea kuin voortin testerillä.
Pedal tu tö metal!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 20:02:30 2012

Ville K kirjoitti:Ei auta sitten pelkkä ecu vaan tarvit sen sirun lukijan ja sirullisen avaimen samasta autosta, ja silti todennäköisesti menee ajonesto sellaiseen tilaan että ei aukea kuin voortin testerillä.
Juu. Noita paketteja tässä jo katsellutkin. Toivottavasti vika ei johdu ecusta ollenkaan... :?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 21. 20:29:33 2012

Vesku kirjoitti:Onkos tuo nippu maton alla vai kojelaudan?
Se kulkee maton alla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 21. 20:31:51 2012

Onkos siinä sutimisen estoa ja vakionopeuden säädintä?
Onkos näissä nakutus anturia?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 20:39:12 2012

puuhapete kirjoitti:Onkos siinä sutimisen estoa ja vakionopeuden säädintä?
Ei ole kumpaakaan. Toimiva ilmastointi siinä kuitenkin on. Sen takia tuli hankittua.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 21. 20:41:48 2012

Vesku kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Onkos siinä sutimisen estoa ja vakionopeuden säädintä?
Ei ole kumpaakaan. Toimiva ilmastointi siinä kuitenkin on. Sen takia tuli hankittua.
No sittenhän sillä on kiva "cruisailla". :green:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Elokuu 21. 20:59:32 2012

puuhapete kirjoitti:
Vesku kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Onkos siinä sutimisen estoa ja vakionopeuden säädintä?
Ei ole kumpaakaan. Toimiva ilmastointi siinä kuitenkin on. Sen takia tuli hankittua.
No sittenhän sillä on kiva "cruisailla". :green:
Nyt tuli laitettua pötyä! Olihan siinä jälkiasennus cruice! 8) :lol:

Edittiä: Voisko rikkonainen EGR tehdä ongelmaa? Jos 4000rpm rajoitin tulee vastaan paikallaan ja EGR sotkee loput? :cha
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 22. 14:50:30 2012

Kävin pienen lenkin ajaa ja kyl ne kierrokset nousee yli 4000rpm, ku on vaan liikkeellä. Tosin kovin hitaasti nousee. Siitä innostuneena tyhjäsin katin, mut turhaan. Ei mene yhtään paremmin. Kokeilin ajaa myös ilman maffia ja aivan yhtä laiska. Yhtään vikakoodia ei ole boksissa. Otin vielä kerran venttiilikopan auki ja tarkastin jaon ja sekin ok. Menee mystiseksi! Ilmeisesti bensapuolella jotain. Suutimet on juuri nyt irti, mut ei ainakaan mitään selkeää saostumaa niissäkään ole. Tyhjkäynnillä ja 2500rpm ilman kuormaa lambda on 1.00-1.01. Ajaessa ei voimaa ensinkään. Luulisi, jos menee kipinää ja sopivasti bensaa, niin tulis voimaakin normaali määrä!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 22. 17:18:46 2012

Lainaa jostain varmasti ehjää Lambda-anturia ja kokeile sillä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 22. 17:50:50 2012

Tilasin vielä uuden ilmamäärämittarin. Kokeillaan nyt sekin. Parilla kaverilla ollut noissa vikaa ilman vikakoodeja. Suuttimet käytin irti tänään ja kokeilin jopa toisilla suuttimilla. Pitää varmaan lambda jostain nyysiä lainaan kans. Tuo 1.00 lambda tuli pakokaasutesterillä, joten ei se nyt ihan pielessä ole! Päästöt oli liki 0, mut kun putsasin katin, ni meni ylärajoille. Siinä ja tässä meneekö päästöihin. Varmaan pakko hieroo sinne uusi/käytetty katti.

Jos jotain positiivistä, ni auto oli tosi hyvä ajaa! :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 22. 19:27:10 2012

Tullu taas hiukka tuollainen fiilis tän kanssa. :green:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 23. 10:39:46 2012

Nyt uusi MAF paikoillaan eikä toimi sen paremmin. Purin ecun irti ja siinä oli MH:n tarra kupeessa, eli sekin jo vaihdettu. Nyt pieni kysymysmerkki, onko tuo sitten silver vai black topin boksi? Soittelin juuri purkaamolle, jossa oli tuollaiseen ecu, mutta oli silver top malli ja sanoivat, ettei se käy tuohon.

Pitää varmaan siirtää syrjään hetkeksi ja alkaa tekee audiin jakopään remonttia...

Kele
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Elokuu 26. 9:09:36 2012

Mondeo syrjässä, mut ei ole audiinkaan jakopää vaihtunu reissailun takia. Onko kukaan löytäny mistään vertailutaulukkoa eec-v ecuille? Oon yrittäny eri koodilla olevien sopivuutta todeta, mut ei tietoa suuntaan tai toiseen. Mieluiten olis varma, ennenkuin toista boksi hankkii. Esim. vuotta uudemmassa farkku tomaatissa eri koodin boksi, mut muuten pitäis olla kaikki samaa. Menee kohta hermo!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Elokuu 27. 7:17:32 2012

Nyt olis purnukka tulossa, mut numeroinnissa on pientä eroa.... Auto on kyllä samaa mallia ja samoilla varusteilla (automaatti ja ilmastointi) mutta pari vuotta uudenpi. Liekkö eroa sit noissa purkeissa? Jos ei ala nyt toimia, ni taidan tehdä megan tuohon rinnalle. Sais samalla tehtyä sen flex fuelinkin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 29. 19:47:47 2012

Kokeiltu toisella boksilla, eikä vika korjaantunut. Nyt menee jo mystiseksi!

Mikä voisi vetää ennakot TODELLA myöhäiselle? Minkä osan pitää pettää? Kammen anturi vaihdettu ja nokan anturi testattu. Nokan anturilla ohmit ok ja reagoi metalliin, eli pitäis toimia. Tuntuu ennakot olevan vaan hukassa. Tulpatkin vaihdoin NGK:sta Boschiin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 29. 20:07:01 2012

Jos ne nokat ilman kiilaa ja jostain syystä kuitenkin pyörähtäneet myöhäselle.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 29. 20:13:27 2012

puuhapete kirjoitti:Jos ne nokat ilman kiilaa ja jostain syystä kuitenkin pyörähtäneet myöhäselle.
Tuokin oli mielessä ja sen takia avasin jakopän vielä toiseen kertaan. Kun ykkönen on ykk, ni lattarauta menee nokkien urien väliin, niin kuin ohjeessa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Elokuu 29. 23:00:37 2012

Onko 2L blacktop zetecissä muuten nakutusanturi? Jos on, niin missä?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 10:35:07 2012

Nakuaunturia en löytänyt ja tarkastin vielä ennakot. Kipinä tulee ykk:n jälkeen! Ilmankos käy hiukka raskaan oloisesti. Ecu ei ole limp modessa ainakaan ja toisella eculla sama homma. Molemmat pyörintäanturit on vaihdettu.

Mikä kumma tuossa voi vinksauttaa ennakot noin ketuilleen???!!! :shock:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Elokuu 30. 10:54:27 2012

Missä näissä sijaitsee kammenkulma anturi? Joku liikkunut vissiin sitten
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 11:52:15 2012

puuhapete kirjoitti:Missä näissä sijaitsee kammenkulma anturi? Joku liikkunut vissiin sitten
Se on lohkossa ja hampaat vetolevyssä. Sitä en vaan ymmärrä, miten se olisi voinut liikkua...

Tuossa kuva vastaavasta
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Elokuu 30. 13:03:22 2012

Mites ton ikäsissä voorteissa yleinen vaiva, eli johtosarjan kunto? Jos johdot on jostain sopivasta paikasta ihan haperot, niin sehän voisi sopivasti sotkea moottorinohjauksen toimintaa?
Pedal tu tö metal!

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja turbopower » To Elokuu 30. 14:54:12 2012

Kato huvikseen ajotuslampulla miltä ne ennakot näyttää. Eikai se aatomaattiloota oo tulossa tiensä päähä.. Paljonkos tää oli ajettu?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pari ongelmaa mk2 mondeossa

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 15:06:43 2012

Ennakot noin 0 astetta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nousee 15-20 astetta. Paha sanoa,ku ei ole kunnon asteikkoa. Ajettu hiukka vajaa 240tkm.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 17:19:42 2012

Kuinka paljon ennen ykk:ta on kolonen kammen triggerillä? Eli nyt tarvii varman tiedon, ei mutua!

Onko joku siis laskenut hampaat tai muuten tiedossa asteet? Jos jollakin irtaallaan kone, ni olisko mahdollista katsastaa? Omassa nimittäin 6. hammas anturin kohdalla tyhjästä välistä laskien. Mielestäni tämä ei ole oikein, mutta ei ole itsellä varmaa tietoakaan. Kone siis 5.98-> 2.0L blacktop.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 30. 22:11:15 2012

Munkaan mielestä se ei voi olla oikein, kun yleensä se on yhdeksäs hammas mikä on kohdalla ykk:ssa, eli puuttuva on 90 astetta eykk. Siinä se mutu sitten tulikin... :oops: Voisko olla että vetolevyn pultit on löysällä, mutta kuitenkin vaikkapa liimalla kiinni ettei o kokonaan irronnu ja kalvanu sitten vetolevyn reiät soikeeks. Sen kyllä luulis kolistavan tai ainakin startin reiästä pyörittämällä luulis liikkuvan... Kuitenkin jos se on noin paljon pielessä, niin ennakot pitäs olla vieläkin enemmän kohdaltaan, ei siellä kuitenkaan missään olosuhteissa voi olla 30 astetta ennakkoa tyhjäkäynnillä. Millasella ajotuslampulla katoit ennakon?
Jäsen #606

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 22:26:35 2012

olafu kirjoitti:Munkaan mielestä se ei voi olla oikein, kun yleensä se on yhdeksäs hammas mikä on kohdalla ykk:ssa, eli puuttuva on 90 astetta eykk. Siinä se mutu sitten tulikin... :oops: Voisko olla että vetolevyn pultit on löysällä, mutta kuitenkin vaikkapa liimalla kiinni ettei o kokonaan irronnu ja kalvanu sitten vetolevyn reiät soikeeks. Sen kyllä luulis kolistavan tai ainakin startin reiästä pyörittämällä luulis liikkuvan...
Noin on itselläkin mutu. Tuo 6. hammas olis ok 6syl. koneelle megalla. Tuo ecu on eec-v, ni en ole tuosta setistä nyt varma. Eec-iv olis ainakin tuo 9. hammas oikea.

Tänään kun noita hampaita laskettiin, ni laitoin anturin reiästä ruukkarin sisään ja kaveri käänsi kammen päästä molempiin suuntiin, mut mikään ei tuntunut liikkuvan. Toinen kamu jo ehdotti, josko kampiakseli on menny poikki, mut luultavasti aiheuttaisi pientä ravistelua koneen käyntiin :lol: Pitää joku päivä kaivaa startti ulos ja ihmetellä. Jos tuo 9. hammas ekk on tuossakin oikein, ni jonkin on pitäny vinksahtaa ja reilusti!! Jakopää on taas kerran katsottu ja nyt heittokellolla 1. sylinteristä ja kaikki aivan kohdallaan. Ennakot pysyy kännissä ollessa vakaana. Ei heilu. Kierroksilla tulee lisää kuten kuuluukin. On vaan myöhällä reilusti.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja henu » To Elokuu 30. 22:48:41 2012

Oiskohan sielä mahdollisesti tehty jotain remppaa ja vetolevy menny väärään asentoon ?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 22:52:48 2012

Tänään soitin entiselle omistajalle ja kertoi vian tulleen ajossa. Laatikon ja koneen sauma on yhtenäsen lian peitossa eikä näytä vasta avatulle.
Viimeksi muokannut Vesku, To Elokuu 30. 22:53:16 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Elokuu 30. 22:53:15 2012

henu kirjoitti:Oiskohan sielä mahdollisesti tehty jotain remppaa ja vetolevy menny väärään asentoon ?
Eiks se oo vähän niinkun vauhtipyöräkin, ettei sitä saa kuin yhteen asentoon? Eihän ne kampuran pultit oo tasajaolla?
Pedal tu tö metal!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 22:54:33 2012

Ville K kirjoitti:Eiks se oo vähän niinkun vauhtipyöräkin, ettei sitä saa kuin yhteen asentoon? Eihän ne kampuran pultit oo tasajaolla?
Noi pitäisi omankin tiedon mukaan olla. Kampi poikki? :shock: :shock: :shock: :green:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Elokuu 31. 8:21:00 2012

ot:
tohon omistajan sanomaan "vika tuli ajossa" kannattaa aina suhtautua varauksella,poikkesin entisellä työpaikalla ja sinne oli hinattu joku ikivanha Volvo 740 joka oli lakannut yhtäkkiä käymästä.

tulpanjohdot sekaisin,bensapumpun johdot väärinpäin ja jako pielessä,suoraan ajosta ja yhtäkkiä :lol:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Elokuu 31. 8:49:03 2012

Joo. Pieni varaus toki. Ajattelin jo et on jako menny pieleen. Onko tuollaisesta iso homma nostaa kone pois? Mahtuuko nousemaan ilman laatikon irroitusta? Pitää varmaan kohta kaivaa jo tuo pöydälle ja kurkistaa mikä maksaa... Laatikko kyllä näyttää olleen koneessa kiinni, eli vetolevyn heitto ihmetyttää. :shock:

Saako tuon eec-v kamman miten auki? Siis tarviiko erikoistyökaluja kaivaakseen pinnejä irti auton johtosarjasta? Jos tuohon megan laittais rinnalle, ni alkais toimia ja sais tehtyä vaikka dual fuel-asetukset viinalle! :) Tosin parmpi paikka vois olla se imusarjan vieressä oleva liitin. Siihen taitaa tulla kaikki anturit ja suuttimet? Mega rinnalle ja oma boksi ohjaa kaiken muun paitsi bensan ja sytyn ;)

Täähän pitää kohta siirtää projekti osioon!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä


Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Elokuu 31. 16:58:32 2012

Voi ollakin jossain vaiheessa. Tuon latasin pari viikkoa sitten jo ja aloin ihmetellä rakkinetta jo varuilta. Kokeilin äsken taas ruukkarilla anturin reikään ja kammen päästä kääntöä. Hammaskehä ei liikahda mihinkään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Ongelmaa mk2 mondeossa *nyt tarttee TIETOA*

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Syyskuu 3. 10:43:51 2012

Onko kuka irroittanut mondeon zetec-konetta automaattilaatikosta yläkautta? Siis pitääkö irroittaa molemmat pakettina alakautta, niin kuin manuaali kertoo, vai nouseeko pelkkä kone ylös? Tuossa tomaatissa kun ei ole perinteistä kytkinakselia vaan turbaani tulee pulteilla kiinni vetolevyyn, ni ei luulisi tarvitsevan viedä kovin erilleen toisistaan. Öljypohja on lähellä apurunkoa, mutta riittääkö tila?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin