CVH:n Öljypumpun sielun elämää

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

CVH:n Öljypumpun sielun elämää

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ke Syyskuu 12. 17:21:42 2012

Täs on tullu mietittyä tuota "early" cvh:n öljypumppua ja vertailtua sitä uudempaan. Olisin mielipiteitä vailla.

Uudemmassa pumpussa paineventtiililtä tuleva ylijuoksu on ohjattu suoraan takaisin imupuolelle
http://i22.photobucket.com/albums/b335/ ... 008422.jpg (paineventtiili on vasemmalla)

Ja vanhemmassa ylituleva öljy menee omaa putkeaan pitkin takaisin öljypohjaan
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva073.jpg
Kuvassa ei näy putkea, mutta se tulee kuvassa oikealle puolelle.

Olisko tässä mitään järkeä että taittais putken menemään suoraan takaisin imupuolelle kuten uudemmassa. Ajattelis että se vähän helpottais imemistä kun max paine on saavutettu ja sitä kautta lisäis ehkä vähäsen tuottoa :?
Viimeksi muokannut jat-79, Su Syyskuu 16. 0:52:01 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Öljypumpun sielun elämää

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 14. 21:13:24 2012

Minä vaihdoin aikoinaan S1 Rst Escortiin tuon uudemman pumpun ja uudemman kampiakselin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Öljypumpun sielun elämää

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Su Syyskuu 16. 0:46:59 2012

Muuten hyvä mutta mulle tuo tulis 1.3:sen alakertaan, ja siihen ei löydy uudemman mallin kampiakselia :)
Oon tuota tuos nyt pyöritelly ja tullu sihen tulokseen että ei taida maksaa vaivaa alkaa muutteleen.

E:Toki jos joku tietää että tuo uudempi on huomattavasti parempi niin voin kokeilla alkaa sovitteleen sitte sitä.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Vastaa Viestiin