vetelääkin vetelämpi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » Pe Syyskuu 7. 20:55:20 2012

Mitähän kaikkia puslia kannattais ruveta vaihteleen tohon -89 sierraan ku on sairaan vetelä ja "epävakaa" ajettava. Luin tos vaan jotain vanhaa palstaa(joku muu sivu oli kylläkin kysees) ja monet jakso kehua sierran ajettavuutta. Ennen mulla oli -92 dohc sierra ja se kyllä oli tosi hyvä ajettava ja kyllä aika paljo pirteempikin ku tämä nykyne 2l ohc.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Syyskuu 7. 21:05:27 2012

Rupee sierrat olemaan niin vanhoja jo et melkein kaikki puslat olis hyvä vaihtaa.

Mut jos ei kaikkia ni varmaan ensimmäisenä etuvakaajan ja alatukivarren väliset.

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » Pe Syyskuu 7. 21:17:50 2012

ok no niistä lähetään sit, ilmotan kuinka kävi
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja JyriN » Pe Syyskuu 7. 22:16:47 2012

henu kirjoitti:Rupee sierrat olemaan niin vanhoja jo et melkein kaikki puslat olis hyvä vaihtaa.

Mut jos ei kaikkia ni varmaan ensimmäisenä etuvakaajan ja alatukivarren väliset.
Samoin tukivarren sisempi pusla on tekemieni havaintojen perusteella usein ihan kaput. Uusilla tukivarsilla nuo molemmat menee samalla kertaa kätevästi uusiksi. :wink:

Auraus kannattaa myös säätää kohdalleen puslien vaihdon jälkeen, niin jo pitäisi ajettavuutta vähän löytyä. :)
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Syyskuu 7. 23:34:52 2012

Oireet kuullostaa pahasti myös huonoilta iskunvaimentimilta.
Lisäksi sanoisin, että takatukivarren puslien vaikutus on huomattavsti suurempi kuin etupään. "kaikki" laittaa ensimmäisenä etupäähän puslat vaikka suurin syyllinen on toisessa päässä. Toki ne on helpompi vaihtaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja shaulii » Pe Syyskuu 7. 23:52:59 2012

tossa on jotain perää...itelläni on nyt kossun vakaaja, uusilla puslilla
alatukivarret, täydellisinä, sekä raidetangon sisä ja ulkopäät uutta
spaxin alusta tuli myös laitettua kesällä(ja tästä keskusteltiin jo muussa topicissa, nyt voi sanoo joo että eka ja vika spaxi, aika sama oisko se 200tkm ajettu spaxi paikallaan vielkin)
uudet 205/50 fillarit alle, kyllähän se kaiken ton jälkeen parani...

silti sanottava, ei tässä nyt oikeesti mikään niin radikaalisti muuttunut kuin tolla osamäärälläkin olettais, tottakai parani
mutta silti...takapäästä kun löis puslia uusiks niin olis kiva tietää kuinka paljon vaikuttaa, työmäärä vs nykytilanne :D

ja niin, aina pitää muistaa 30v vanha sierra, toi kori saattaa katketa huomenna, ei o tullu tutkittua niin paha sanoa oisko suurin syy siinä yksinkertaisesti
että ei muuta kun taisteluintoa ja rahaa tiskiin, kyllä siitä vielä hy....tai en sanokkaan

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 8. 7:50:55 2012

puuhapete kirjoitti:Oireet kuullostaa pahasti myös huonoilta iskunvaimentimilta.
Lisäksi sanoisin, että takatukivarren puslien vaikutus on huomattavsti suurempi kuin etupään. "kaikki" laittaa ensimmäisenä etupäähän puslat vaikka suurin syyllinen on toisessa päässä. Toki ne on helpompi vaihtaa.
Samaa mieltä puuhiksen kanssa, jos on levoton kulkemaan, niin vika voi olla takapäässä, esim. ne isot puslta apurungon ja korin välissä kun väsähtää, niin vaikuttaa takapyörien asentoon sitäkin kautta, ja jos on vielä huonot tukivarsien puslat takana niin voi olla melko kummallinen ajokäytös..
Etupään puslien vaihto tietty auttaa siihen perinteiseen ratin vatkaamiseen, ja jos takapää on kunnossa, niin kyllä eron huomaa jo pelkkien etupään puslien asentamisellakin..
Pedal tu tö metal!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Syyskuu 8. 15:37:45 2012

Etuvakaajaan kannattaa laittaa HD puslasarja, mun mielestä ainakin paljon paremmat kuin vakiot.
Ja taakse apurunkoon ne isot puslat fordilta alkuperäiset.
Siis jos haluaa kumissa pysyä.
Viimeksi muokannut vauhtipete, La Syyskuu 8. 15:44:26 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » La Syyskuu 8. 15:43:13 2012

Taitaa olla prässäys hommia nuo tukivarren puslan vaihdot..?
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Syyskuu 8. 15:47:58 2012

sapporo kirjoitti:Taitaa olla prässäys hommia nuo tukivarren puslan vaihdot..?
No helpottaa ainakin huomattavasti.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 8. 18:57:41 2012

Uretaania vaan tilalle, ainakin ne rallyracen keltaiset puslat on olleet tosi toimivia ihan katuautossa, kestää eikä oo liian kovat.
Itse ainakin olin tosi tyytyväinen!
Ne isot apurungon puslat kannattaa tosiaan ostaa voortilta orkkikset, jos ei halua uretaanisiin sijoittaa, viimeks kun ostin niin ne sai molemmat yhden uretaanispuslan hinnalla. Tarvikepuslana noita apurungon puslia ei kannata ottaa, niitä ei saa paikalleen, eikä ne pysy paikallaan.
Pedal tu tö metal!

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Syyskuu 8. 20:55:04 2012

Ville K kirjoitti:Uretaania vaan tilalle, ainakin ne rallyracen keltaiset puslat on olleet tosi toimivia ihan katuautossa, kestää eikä oo liian kovat.
Itse ainakin olin tosi tyytyväinen!
Ne isot apurungon puslat kannattaa tosiaan ostaa voortilta orkkikset, jos ei halua uretaanisiin sijoittaa, viimeks kun ostin niin ne sai molemmat yhden uretaanispuslan hinnalla. Tarvikepuslana noita apurungon puslia ei kannata ottaa, niitä ei saa paikalleen, eikä ne pysy paikallaan.
Milestäni Esco Cossun apurungon puslat on hieman jämäkämmät kuin normi Sierran. Ainakin umpinaisemman näköiset oli kun vertailin 2wd.n pusliin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 8. 21:16:24 2012

täältä löytyy aikapitkälti joka rööristä keltaiset uretaanit, takana myös.
ajettavuus on kyllä aika jämpti, ei oo valittamista. kovaltahan se tietyissä pateissa tuntuu mut eipä niitä kovin usein oo kuitenkaan tiessä. onkohan nuo ollu nyt 3 vuotta kiinni autossa eikä ole missään mitään vikaa / sanomista. kestää ja toimii.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Syyskuu 8. 21:23:09 2012

sapporo kirjoitti:Taitaa olla prässäys hommia nuo tukivarren puslan vaihdot..?
Jos ei oo prässiä ni menee kyllä kierretangolla + sopivilla holkeilla aika kätevästi paikalleen.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » Su Syyskuu 16. 18:38:12 2012

ny katos vetelyys, vaihdoin alatukivarret puslineen ja vakaajan ja rungon väliset puslat.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja shaulii » Su Syyskuu 16. 21:27:06 2012

sapporo kirjoitti:ny katos vetelyys, vaihdoin alatukivarret puslineen ja vakaajan ja rungon väliset puslat.

taka vai etupäästä?

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ti Syyskuu 18. 6:21:54 2012

etupää. vois kyllä vaihtaa taaksekin mutta nyt jo on valtava ero. huomaa kyllä vielä että perä "velloo" varsinkin ku vertaa nyt keulaan
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ke Lokakuu 17. 21:49:27 2012

sopiikos nuo escort cosworhtin takapään puslat noin niinku suoraan normi sierraan?
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: vetelääkin vetelämpi

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 17. 22:22:42 2012

sapporo kirjoitti:sopiikos nuo escort cosworhtin takapään puslat noin niinku suoraan normi sierraan?
Ne apurungon kumilaakerit sopii kaikkiin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin