TDCI Transit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
TDCI Transit
tuli englannista tuohon transuun (-04 2.0 tdci) toinen moottori, kun oma hajosi. Nyt on uus moottori paikallaan, lähtee käymään, mut käy todella epätasaisesti ja savuttaa sinistä. suuttimet kävi huollossa, niihin laitettiin kaikki uutta, niitä ei ole vielä keritty ohjelmoimaan auton ecuun. johtuisikohan käyntivaivat vain tästä hommasta? Ajattelin vain kun oli rail pumppu oli irrotettu briteissä ja ketjupyörää ei oltu lukittu millään, eli se oli siellä jakopäässä, mut eikös jakopää ole tuossa sellainen että jako ei mahdu hyppäämään vaikka ketju onkin löysällä? ...tuli vain mieleen että jos nyt onkin jako pielessä, nin ei siksi käy kunnolla...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: TDCI Transit
Parhaimmassa tapauksessa on ollut niin, ettei kone jaksanut käydä tyhjää ennen ohjelmointia.
Ja kyllä se jako pääsee sekasin, jos konetta pyöräyttää ja pumppu on pois reiästä. Se virallinen työkalu kannattelee ratasta, ettei ketju pääse löysälle. Nokka-akselin merkit/tapit EIVÄT sitten ole yläkuolokohtaan ajoitettavaksi tarkoitettuja, vaan vauhtipyörälle pistetään kampiakselin anturin tunnistimen reikään lukitustappi, mikä lukitsee koneen autodatan mukaan noin 50 astetta ennen yläkuolokohtaa. Ei o tullu mitattua onko se asento tuo, mutta yläkuolokohta se ei ainakaan ole.
Jako pielessä tarkottaa myös aika usein sitä, että kannesta tulee säpäleitä. Edellyttäen että on riittävästi pielessä. Lyö nokkakehdon paskaks..
Ja kyllä se jako pääsee sekasin, jos konetta pyöräyttää ja pumppu on pois reiästä. Se virallinen työkalu kannattelee ratasta, ettei ketju pääse löysälle. Nokka-akselin merkit/tapit EIVÄT sitten ole yläkuolokohtaan ajoitettavaksi tarkoitettuja, vaan vauhtipyörälle pistetään kampiakselin anturin tunnistimen reikään lukitustappi, mikä lukitsee koneen autodatan mukaan noin 50 astetta ennen yläkuolokohtaa. Ei o tullu mitattua onko se asento tuo, mutta yläkuolokohta se ei ainakaan ole.
Jako pielessä tarkottaa myös aika usein sitä, että kannesta tulee säpäleitä. Edellyttäen että on riittävästi pielessä. Lyö nokkakehdon paskaks..

Jäsen #606
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
- Paikkakunta: Oulu
Re: TDCI Transit
Monesti jos jako heittää korkkaa keinuvipu akselit irti kannesta kannattaa varmaan käyttää venttiilikoppaa pois..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: TDCI Transit
itse en pyöräyttänyt konetta, kun pumppu oli irti, mutta mitä englantilaiset on tehny, on täysin eri asia, mutta olen sitä käytelly ja nyt käy jo ihan ok, uskaltaa varmaan ajaa pajalle että saa ohjelmoitua ne suuttimet. Ottaa kierroksiakin jo jollain lailla. käynttin lähtee kylmänä huonosti, pitää hehkut mitata vielä. Tuskin jako on kovin pielessä ainakaa, eihän siellä turhia tiloja ole männän ja venttiilin välissä, ku purin vanhan koneen ihan kappaleiksi tutkimuksia varten. pitää kirjotella kun on ohjemointi tehty, et asettuko sillä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: TDCI Transit
kuntoon tuli ohjelmoimalla
hehkuja vaan pimeenä, onko hyviä vinkkejä miten sais irti ne...? varmaan ku moottorin huudattaa ihan kuumaksi ja koittas sit, ovat vaan perhanan pitkät ja ohvet...

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: TDCI Transit
Se mersun cdi:lle tarkotettu (m10x1) hehkutulppien poraussarja käy transittiin, olen semmosella ottanu kun kiersin poikki kanteen.
Etuvetosesta saa imusarjan jokseenkin helposti irti, mutta takavetosessa se hehkujen vaihto on aika perseestä ihmusarjan irrotuksineen.
Tossa on vielä sopeutusajo, sen koodauksen lisäks. Onnistuu kun ajaa esim. motarilla. Yli 1800rpm ja matka-ajon verran kuormitusta, niin ecu säätyy itsestään. 15minuuttia per suutin, sytytysjärjestyksessä.
Etuvetosesta saa imusarjan jokseenkin helposti irti, mutta takavetosessa se hehkujen vaihto on aika perseestä ihmusarjan irrotuksineen.
Tossa on vielä sopeutusajo, sen koodauksen lisäks. Onnistuu kun ajaa esim. motarilla. Yli 1800rpm ja matka-ajon verran kuormitusta, niin ecu säätyy itsestään. 15minuuttia per suutin, sytytysjärjestyksessä.
Jäsen #606