2013 1.25 Duratec

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

2013 1.25 Duratec

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Helmikuu 11. 20:18:02 2013

Onkos kukaan ollu Duratec /Sigma / Zetec-SE Fiestan huolto tms. koulutuksessa ?

2008-2012 oli tarjolla 60 ja 80 PS versiot ko. koneesta, onko ero tehty ohjelmalliseti, vai onko jotain mekaanista eroa, kuten nokat, suuttimet tms ? Puristukset samat 11 molemmilla, eli voisi kuvitella että männät ja kansi on samoja ?
2013 Faceliftissä on 80 PS pudotettu pois Suomen tuontilistalta, eli voiko 60 PS:n lastuttaa/ohjelmoida 80 heppaseksi ???

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: 2013 1.25 Duratec

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Helmikuu 11. 22:58:00 2013

Muuta en tiedä mutta tuo nuhaisempi kone vm 2011 on aivan kamala.
Laiska ja soppa maistuu. Kaasupolkimessa kun ei ole kuin kaksi asentoa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2013 1.25 Duratec

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 12. 14:38:23 2013

Äipällä on olisikohan noin vm. 2010 Fiesta tuolla 1.25L koneella, se tehokkaampi versio. Teho kuulemma riittää hänen mielestään ihan hyvin. Minun mielestä se laite ei kulje mihinkään. Aika vähällä se näyttää ajotietokoneen mukaan isolla tiellä menevän eli jotain n. 5L pintaan. Vetarit vaihtoivat Fordilla takuuseen, kun 80+ km/h vauhdissa isolla vaihteella vedätettäessä tärisi. Muuten on menty käsittääkseni ”huollot ajallaan ja bensaa tankkiin” meiningillä.

Itse kysymykseen tehoneron toteutuksesta en osaa valitettavasti sanoa mitään.

Vastaa Viestiin