Fordin mittoja ex.4x4 Fordien voimansiirron mittoja yms.

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Fordin mittoja ex.4x4 Fordien voimansiirron mittoja yms.

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 15. 13:54:30 2006

Laitetaas nyt tämmönen topicci mihin kerätään pelkästään MITATTUJA FAKTOJA niin ku esim vetareiden pituuksia,boorilukumäärä ja muita tärkeitä mittoja. Ei siis mitään mutua tai muuta paskapuhetta.

Lisään tänään illalla 4x4 scorpion mittoja ja tulen lisäämään lähiaikoina xr4x4:sen etuvetareiden mittoja.

edit:

Ford Scorpio 4x4.

Sisempi Kumi Hardy Spicer:
G169
CRC-C625

Ulompi Kumi Löbro:
2 152 12 75 00 019
1-5

Etuvetoakselin halkaisija sisäpää mihin kumi kiinnittyy: 22,70mm
Etuvetoakselin halkaisija ulompipää mihin kumi kiinnittyy: 83,50mm
Akselin paksuus keskeltä: 25mm
ABS kehän halkaisija: 70mm
Ulko/sisä Boorituksen laesta lakeen,halkaisija: 24.30mm
Oik.vetoakselin pituus: 367mm

MT-75 jakolaatikonpään stefan finiskoodi: 1645381

Muita mittoja lisätään lähitulevaisuudessa jahka saan omasta vetarit purettua ja mitattua kaikki kriittiset mitat.


edit SF
muutin otsaketta hieman
Viimeksi muokannut Hesus, Ti Toukokuu 16. 0:38:26 2006. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Toukokuu 15. 14:21:22 2006

Kerään omat mittatietoni tähän.

Sierra/Scorppi 4x4 stefa tietoa.

jakolaatikon etukardaanin stevan mitat ovat
40/55/10 mm
etuperän kardaanin stefan mitat ovat

etuvetoakselin sisäpään stefan mitat ovat
40/55/10 mm eli etuperään tulevat vetoakseleiden stefat.





jokainen joka kirjoittaa tähän topiikkiin niin aloittaa vain yhden osion ja lisää sinne tarvittavat mittatiedot.Näin saamme topiikin pysymään lyhyenä.
Viimeksi muokannut sierra friikki, Ti Toukokuu 23. 22:47:55 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

RS-2000 4X4

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Toukokuu 16. 0:52:40 2006

RS-2000 4X4


Vaihteisto: MTX-75 4x4. Pääpiirt. sama kuin 2wd, kuoret eri.

Jakolaatikko: NUMERO

Rakenne: Hantin etuvetari (pit/halk/boori) tulee koko jakov läpi koskemnatta yhteenkään booriin. Vetari menee vaihdelaatikon sisääm, tasauspyörästöön. Laatikosta tulee jakovaihteistoon sisälle akselin tappi jonka läpi ko vetari menee. (Halk. ulko ja sisä+boori). Tappi tulee jakovaihteiston sisällä olevan aurinkopyörästön sisälle. Aurinkopyörästö koostuu seuraavista kymmenestä osasta:

8kpl suoria hammaspyöriä, joiden mitat pit, halk, akseli halk. ovat noin 22mm,20,7. Ko rattaat ovat aseteltu kehälle 'pakkaan' jonka keskellä on boori joka sopii laatikon tumppiin. Aurinkopyörästö kasataan päätylaipalla(kuva). Ko paketti on suurempihalkaisijaisen suoran hammaspyörän sisällä jossa on sisäkessä sopiva boori aurinkopyöröstön pikkurattaille. Tästä järjestelmästä tulee kuvia, mikäli CRSC suostuu antamaan hieman tilaa....

Kardaanin mittoja
Perän numerot
Takavetarien mittoja.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 28. 15:20:39 2006

Etu jarrupalat
leveys [mm] 156
korkeus [mm] 60
paksuus [mm] 18,8

OE-numero
merkki Nummer
FORD----------- 1022078
FORD ----------- 1130758
FORD ----------- 6744007
FORD ----------- V89BBK021AC


automalli----------------------------------------------------------------------- vuosimalli --------------- KW --------------- Hv --------------- Ccm --------------- korityyppi
FORD COUGAR (EC_) 2.0 16V ------------------------------------- 08.98 - 12.01 --------------- 96 --------------- 131 --------------- 1988 --------------- Coupe
FORD COUGAR (EC_) 2.5 V6 24V -------------------------------- 08.98 - 12.01 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Coupe
FORD COUGAR (EC_) 2.5 V6 24V -------------------------------- 06.00 - 12.01 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2495 --------------- Coupe
FORD ESCORT VI (GAL) RS Cosworth 4x4 ------------------- 09.92 - 01.95 --------------- 162 --------------- 220 --------------- 1994 --------------- Schrägheck
FORD ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) RS Cosworth 4x4 ---- 02.95 - 10.98 --------------- 162 --------------- 220 --------------- 1994 --------------- Schrägheck
FORD MONDEO I (GBP) 2.5 i 24V -------------------------------- 07.94 - 08.96 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Schrägheck
FORD MONDEO I Kombi (BNP) 2.5 i 24V ---------------------- 07.94 - 08.96 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Kombi
FORD MONDEO I Stufenheck (GBP) 2.5 i 24V --------------- 07.94 - 08.96 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Stufenheck
FORD MONDEO II (BAP) 2.5 24V --------------------------------- 06.00 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2495 --------------- Schrägheck
FORD MONDEO II (BAP) 2.5 24V --------------------------------- 09.96 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Schrägheck
FORD MONDEO II Kombi (BNP) 2.5 24V ----------------------- 06.00 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2495 --------------- Kombi
FORD MONDEO II Kombi (BNP) 2.5 24V------------------------ 09.96 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Kombi
FORD MONDEO II Stufenheck (BFP) 2.5 24V----------------- 06.00 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2495 --------------- Stufenheck
FORD MONDEO II Stufenheck (BFP) 2.5 24V ---------------- 09.96 - 11.00 --------------- 125 --------------- 170 --------------- 2544 --------------- Stufenheck
FORD SCORPIO II (GFR, GGR) 2.9 i 24V --------------------- 10.94 - 08.98 --------------- 152 --------------- 207 --------------- 2933 --------------- Stufenheck
FORD SCORPIO II Kombi (GNR, GGR) 2.9 i 24V ---------- 10.94 - 08.98 --------------- 152 --------------- 207 --------------- 2933 --------------- Kombi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ma Syyskuu 18. 20:12:23 2006

Kerään oman voimansiirtojyrinän korjauksen ohessa 4x4 dohc sierran etuakselien mittoja ja muita tietoja.

<MUTU>
-Dohc:ssä ja xr4x4:ssä on täysin sama vetoakseli ja cosworthissa on omansa. Nivelet ovat kaikissa samanlaiset (ei oma kokemus).
-80-90 CVH 1,6 escortin ulompi nivel käy tähän sovellukseen(mittojen ja tutkailujen sekä varaosaliikkeen mukaan, käytännön testaus puuttuu?)
<MUTU>

MT-75 4x4:

*takastefa (vain yksi kpl, toisin kuin foordilla kerrotaan):
-878T 7052-A A27040 CFWC1
-40mm x 58mm x 8,8mm

*etustefa (etukardaanin laatikopuoleinen):
-888T 7R11AA / DGS 40 55 10RF02
-40mm x 55mm x 10mm

Etuperä:

*kardaaninsuuntainen stefa:
-83BG 3K169 B1B 27040 CFW C1 43 62 12/8
-43mm x 62mm x (12/8mm tässä on joku hämminki mun muistiinpanoissa remontista, kaiketi tuo on 12mm, joku ku remppaa ni kertokoon mulle miten se oli ni korjaan tähän)

*vetoakselin stefa x2:
-83BG 3K169 A1A CFW A2 27040 40 50 8BF1
-uusi koodi fordilla 1096609/X S6R 3K169AA
-40mm x 50mm x 8mm

*öljypropun kanta T55


MUITA huomioita:
-laatikon takastefan vaihdossa tarvii syvän 30mm hylsyn
etuperän kardaaninsuuntaisen stefan vaihdossa tarvii ohut seinäisen ja pitkähkön 30mm hylsyn
-2wd ja 4wd laatikoissa on erilainen "vivusto" ja teline siis ne siinä laatikon päällä
-kardaanin irroitukseen laatikon päästä on hyvä olla E11-hylsy
Viimeksi muokannut Latexi, La Joulukuu 16. 19:05:15 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 2. 22:43:38 2006

Latexi kirjoitti: -80-90 CVH 1,6 escortin ulompi nivel käy tähän sovellukseen(mittojen ja tutkailujen sekä varaosaliikkeen mukaan, käytännön testaus puuttuu?)
Ostin tuollaisen nivelen ja ainakin laadukas Biltema tuote on vähän väljä spoorista Cossun napaan. Muuten mitat oli silmämääräisesti aika sopivat ja vois siihen saada jopa ABS-urat jyrsittyä.
Akselia en niveleen sovitellut, kun ajattelin sen viedä takaisin. Tsekkaan vielä jonkun muun pajan nivelellä, mutta tämä myytti nivelen sopivuudesta taitaa olla murrettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Marraskuu 3. 12:26:05 2006

Etukardaanin ristinivelen mitat:

27x74,6mm
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » La Marraskuu 4. 16:34:14 2006

SLEI kirjoitti:
Latexi kirjoitti: -80-90 CVH 1,6 escortin ulompi nivel käy tähän sovellukseen(mittojen ja tutkailujen sekä varaosaliikkeen mukaan, käytännön testaus puuttuu?)
Ostin tuollaisen nivelen ja ainakin laadukas Biltema tuote on vähän väljä spoorista Cossun napaan. Muuten mitat oli silmämääräisesti aika sopivat ja vois siihen saada jopa ABS-urat jyrsittyä.
Akselia en niveleen sovitellut, kun ajattelin sen viedä takaisin. Tsekkaan vielä jonkun muun pajan nivelellä, mutta tämä myytti nivelen sopivuudesta taitaa olla murrettu.
Pystyiskö käyttämään Escon napaa?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Fordin mittoja ex.4x4 Fordien voimansiirron mittoja yms.

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Huhtikuu 25. 0:24:35 2013

Tälläiset kaksihuuliset akselitiivisteet laitoin perus nelikkodokki Sierraani:

Takakardaanin stefa jakolaatikossa, 1kpl: 40mm x 58mm x 10mm
Etukardaanin stefa jakolaatikossa, 1kpl: 40mm x 55mm x 10mm
Etuperän kardaanin stefa, 1kpl: 43mm x 62mm x 12 (Fordilta, FINIS 6107894)
Etuvetoakselien stefat, 2kpl: 40mm x 55mm x 10mm

Etuvakaajan kumit, 2kpl: 26mm (Fordilta, FINIS 6175961)

Etuperän kardaanin stefaa lukuunottamatta ostin tiivisteet paikallisesta laakeriliikkeestä, 6€ kpl. Tuo kyseinen etuperän kardaanitiiviste maksoi 11,50€ ja tuli Ruotsin varastolta. Otin Fordilta myös jakolaatikon takakardaanin stefan, mutta sieltä tuli kahden stefan paketti joista toinen olisi kait käynyt, mutta oli yksihuulinen ja vähän "outo" muutenkin ja erilainen kuin vakio. Kun sinne mainiosti sopi 10mm paksu, niin sellaisen sitten laitoin vaikka vakio onkin 8mm tai 8,8mm (molempia olen nähnyt).

Etuvakaajan kumit oli 9,90€ kpl. Ei siis hinnalla pilattua huvia.

Koitin Fordilta saada myös uuden kardaanin kuminivelen, mutta se ei onnistunut vaan tuli liian ohkainen lätty josta puuttui "keskiö". Microcatin mukaan nelikossa ja 2wd:ssä olisi samanlainen kun vaan on MT75 loota. Samanlainen tuli myös Motonetilta, eli nelikkodokkiin on vähän haasteellisempi löytää kardaanin kuminiveltä. Onneksi itselläni on kaksi ehjää käytettyä, joten vielä tästä ei tullut ongelmaa. Kun jossain välissä löytäisi sopivan kaksiristinivelisen kardaanin ja laatikon häntäakselin vielä...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Vastaa Viestiin