Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Toukokuu 8. 22:01:37 2013

Ollaan nyt purettu Sierran tehostamattomasta ohjausvaihteesta vanha hammastanko ja hammaspyörä irti ja laitettu uudet nopean ohjauksen vastaavat sisään.

On niin jäykkä että renkaasta ei meinaa saada käännettyä kun on paikallaan. Ratista kyllä kääntyy mutta on aika jäykkä vaikka keula ylhäällä, melkein yhtä jäykkä noin kun hitaalla ohjauksella renkaat maassa. :shock:
Jostain luin että kuulemma notkistuu kun ajaa, mutta on tuo kyllä pirun jäykkä.

Tääläkin kun näitä ralliukkoja varmaan liikkuu jotka on nopeita ohjauksia laittanu niin lähinnä tässä kai kokemuksia kyselisin, että onko ollut noin törkeen jäykkä ja jos on niin notkistuko ajamalla.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Toukokuu 9. 1:58:02 2013

Saatiin löysättyä. Avattiin se erikoismutteri ja liikuteltiin akselia ja laakeria ja laiteltiin mutteri takas kii. Pitää varmaan kokeilla jonkun ajan päästä onko mutteri löystyny. :D

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 9. 10:31:14 2013

Eikö ne nopeanphjauksen rojut sovi tehostettuun tankoon?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Toukokuu 9. 15:56:06 2013

No ensinnäkin jos oli epäselvää, niin kirjotan tähän vielä että tanko on tehostamaton.

Tehostettuunhan ei noita samoja rojuja varmaan saa sopimaan, eikä siinä olis mitään järkeekään koska ns. nopea ohjaus on välitykseltään sama tai ainakin lähes sama kuin tehostettu vakio.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Toukokuu 10. 13:35:47 2013

Mitä rasvaa laitoit?
Mulla olis sama homma edessä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Toukokuu 10. 15:19:52 2013

Jotain Motoxin tummaa vaseliinia se oli. :D

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Toukokuu 14. 12:59:26 2013

Mua taas kiinnostais tietää, pystyykö ton tehostetun tangon liikerataa, eli siis renkaiden kääntyvyyttä lisäämään mitenkään suht helposti.
"Mieluiten ihan sama."

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Toukokuu 14. 21:27:30 2013

Artery kirjoitti:Mua taas kiinnostais tietää, pystyykö ton tehostetun tangon liikerataa, eli siis renkaiden kääntyvyyttä lisäämään mitenkään suht helposti.
Sierran tankojen liikettähän rajoittaa se, että raidetankojen sisäpäät nappaavat hammatangon kuoreen kiinni. Hammastangon kuori siis sorviin kiinni ja päistä hieman tavaraa pois. (Tai vaikka tasohiomakoneella tarkasti..?) Ihan ohuella prikalla raidetangon kiinnityksen välissä voi myös matkaa lisätä, mutta tee omalla vastuulla, Sierrassa on raidetankojen kierreosa niin lyhyt että en itse mielelläni lähtisi sitä prikalla enää lyhentämään.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Toukokuu 14. 23:43:03 2013

:lol:
Ihan kun oltais kirjotettu yhdessä tuumin, sinä tänne ja minä arteryn topikkiin
:lol:

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Nopean ohjauksen asennuksesta juttua

Viesti Kirjoittaja Artery » To Toukokuu 23. 0:03:28 2013

matsu kirjoitti::lol:
Ihan kun oltais kirjotettu yhdessä tuumin, sinä tänne ja minä arteryn topikkiin
:lol:
No mää kahtoin kans. :green: Eli siitä on siis faktaa että sierrassaki auttaa pistää prikkoja.
"Mieluiten ihan sama."

Vastaa Viestiin