Fiestan tekniikan vaihto

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Fiestan tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja komA » Su Lokakuu 13. 14:42:58 2013

Minkälainen savotta olisi Escortista nostaa 1.6 Zetec tommoseen Fiestaan? mk3 Fiesta ja mk6 Escort. Olis halpaan hintaan tarjolla kolaroitu 1.6 Escortti josta sais nostettua osat. Lähinnä käykö tuo Zetec HCS perässä olevaan laatikkoon millää muotoa ja mitenkä moottorin kiinnikkeet käy paikalleen ?
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Fiestan tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 13. 21:36:54 2013

Jakopään puolelle teet sopivan kiinnikkeen ja leikkaat lohkosta yhden kehäpultin kohdan pois että startin saa paikoilleen Fiestan laatikkoon.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Fiestan tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja komA » Ti Lokakuu 15. 21:01:05 2013

Sama homma varmaan pätee myös 1.8/2.0l versioita?

Mitenkä muuten noi jarrut menee, jos esim 1.8l koneen laittaa niin varmaan pääsee jarrupäivityksille? Burtonin katalogin mukaan etujarrut ois 240mm, takajarrut 180mm. Onko nämä noissa perusmalleissa kaikki samoja, mutta RST/XR ois isommilla takajarruilla (203mm rumpu)? 1.6 Fiesta taitais riittää verrokiks (90hv), mutta onko samat jarrut myös näissä mopomallin vehkeissä?
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Re: Fiestan tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Su Lokakuu 20. 16:49:45 2013

1.0-1.4 on ei jäähdytetyt etujarrut ja 180mm takarummut, 1.6 jäähdytetty etujarru ja 203mm takajarrut

Vastaa Viestiin