Tuplille bensanpainetta

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Tammikuu 17. 21:10:16 2014

Löytyykö Tampereelta tai läheltä liikettä mikä olis lauantaina auki ja sais tuplille sopivan painesäätimen (max 0.35bar)?

Tai toinen vaihtoehto, onko kukaan käyttänyt OHC:n omaa mekaanista bensapumppua ilman mitään säädintä? Paine näytti tossa ihan järkevältä, mutta jos se ei pysy vakaana niin se on tietty ongelma.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja shaulii » Pe Tammikuu 17. 21:29:33 2014

Mistä päättelit että paine olisi ok?

Jos katsomalla mittaria niin ei ole kummonen kokeilla.
Painemittari(vaikka motonetin halvin, toimii ne sen kerran :D) sopivalla T-karalla ja letkua ennen tuplien bensakiskoa.
Sen verran että saat auton ikkunasta tuotua kabiiniin. Tai kiinni pyyhkijän viikseen tms, että näet sen.
Sitten ajoa niin näät miten reagoi. 0.3 painekin riittäis.
Tollanen filterking(tai vastaava) maksaa jotain alle 100e, siinä on suodatin ja säädin itsessään. Suosittelen hankkimaan moisen, en tiedä löytyykö miten ja mistä hyllystä.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Tammikuu 17. 22:16:03 2014

Juu painemittarilla katteltiin. Vähän päälle 4 psi se näytti ilman tota orkkista paineensäädin/suodatin hässäkkää.
Säätimen kanssa tuli vähän päälle 1 psi mikä on kai reilusti liian vähän.

Nyt vaan huomattiin semmonen probleemi että 3.n torvesta valuu bensaa lattialle käytön jälkeen, jonkun aikaa. Näyttäis pumppusuuttimelta tulevan. Voiko tuota aiheuttaa muu kuin ne pumppupiirin kuulat jos ne ei tiivistä? Kattelin kyllä että siellä ne kaikki kuulat ja painot on. Ja kohotkin on säädetty. DCOE 45 kaasarit kyseessä, kiinalaiset kylläkin, mutta en nyt heti kyllä lähde valmistusmaata syyttämään.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja shaulii » Pe Tammikuu 17. 22:26:26 2014

Puhutaanko nyt uusista vai käytetyistä kaasuttimista?
Yhdet käytetyt olen kerran laittanut myyjän huoltamana...seuraavana aamuna palo sierra kun koitti starttaa.
Sen jälkeen huoltosarja ostettu ja asennettu ennen käyttöönottoa.

4:psitä on jotain 0.25-0.30bar? joku korjatkoon jos oon ihan väärässä

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Tammikuu 17. 22:29:48 2014

Uudet kaasarit. 4 psi = 0.27579 bar.
5.07633 psi kai olis yläraja, se on 0.35 bar joka muistaakseni olis tuplille aikalailla se yläraja paineelle.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Tammikuu 18. 2:21:10 2014

Mulla on just toi filter king ja teollisuuskäyttöön takoitettu halpismittari.
Vakiopumppu antoi muistakseni 0.4-0.5 bar ilman kuristusta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Tammikuu 18. 21:38:30 2014

Keksiikö joku jotain syytä miksi DCOE kaasari tulvii? Toinen kaasari menee niin täyteen että suutinkannen tiiviste oli ihan märkä. Ja vieläpä tosi matalalla bensanpaineella (vähän päälle 1 psi oli sillon). Neulaventtiili ainakin suusta puhaltamalla pitää, kohot ei vuoda ja kelluu hyvin ja on säädetty ohjearvoihin. Muovikohot (12.5 mm venttiiliä vasten ja 25 mm auki).

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 18. 21:59:55 2014

tutkippa tarkasti kohokammiot, ettei oo säröllä mistään? EI olis eka eikä vika kiinanvalmiste mikä olis halki.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Tammikuu 18. 23:32:10 2014

Loppu tulviminen. Otettiin vielä kannet kerran irti ja laitettiin takasin. Ilmeisesti oli vaan roska sitten jossain välissä. :D Kuulostikin jo tuplien korina ihan kivalta, pääsee huomenna varmaan säätään lisää. Nyt kaljaa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Posmo » Su Tammikuu 19. 22:35:17 2014

Joko se käyttis sai uuden sydämen? :D Minkäslainen pannu siitä nyt sitten kehkeytyi?

Suosittelen kyllä sitä isompaa EDIT: siis filter kingiä.., ja jos ostat, niin hommaa se alumiinikupuinen, ei paljon naurata kun jollain työkalulla kolauttaa sen lasikupuisen rikki. Bensapumpuksi Facet red top tai 2 kpl ns. kuutiomallin facetteja.
Viimeksi muokannut Posmo, Ma Tammikuu 20. 23:09:57 2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Tammikuu 20. 1:13:59 2014

Sai se juu. Tuli siitä nyt vähän rajumpi sitten kun alunperin suunnittelin. Kirjottelen vaikka projektiosioon sit tarkemmin kun jaksaa. On nyt ollu niin kiirettä tuon moottoriprojektin kanssa ettei oo jaksanu vielä kertomusta tehdä. Säätötouhutkin siirty huomiselle kun kaljasta aiheutu vähän turhan paha kankkunen. :D

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Tammikuu 20. 19:05:18 2014

Nojaa ei oikein pääse tänäänkään viä säätään. Tulvi ei enään, mutta kolmosen pumppusuutin alkaa valuun bensaa. Ens alkuun kun käynnisti niin kävi hetken kaikilla, mut sitten kun valuu tarpeeks bensaa niin lakkaa käymästä kaikilla.
Täytyy nyt varmaan jaksaa irrottaa vielä se kaasari ja purkaa ja kattoo jos löytyy vikaa. Voihan se olla että osukin huono kiinavalmiste kohdalle.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Tammikuu 20. 20:10:30 2014

Joo tais vika löytyä. Perimmäisen kaasarin toinen kurkku eli juuri se vuotava, mihin se pumppupiirin kuula asettuu, se kartio on ihan rypylle työstetty. Ei siis pidä kuula vaan pääsee kokoajan löpöö läpi.

Eikun kaasari vaihtoon. :D

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ma Tammikuu 20. 22:24:11 2014

Ford is God kirjoitti:Joo tais vika löytyä. Perimmäisen kaasarin toinen kurkku eli juuri se vuotava, mihin se pumppupiirin kuula asettuu, se kartio on ihan rypylle työstetty. Ei siis pidä kuula vaan pääsee kokoajan löpöö läpi.

Eikun kaasari vaihtoon. :D
Taattua kiina-laatua.. Saisko siihen ajettua uudet kartion? Esim muokatulla poranterällä kokeilisi tehdä?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Tammikuu 20. 22:57:35 2014

Todennäköisesti saisi, mutta kun on uus tuote ja suomalaiselta firmalta ostettu, niin taitaa takuuseen vaihto käydä sen verta helposti etten rupee riskeeraan mahdollista kaasarin pilaamista.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Toukokuu 27. 20:10:11 2014

Jatkan tähän että tarviiko välttämättä tommosta säädintä onko pakko olla?
Saako sen laittaa kaasuttimen jälkeen sillai että 3-4 pytyn kaasarilta letku tohon säätimelle ja siitä tankkiin, menis letkut nätimmin.
kyseessä 40 vaaka dellortot ja kent.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Toukokuu 27. 20:41:50 2014

[quote="Jape105"]Jatkan tähän että tarviiko välttämättä tommosta säädintä onko pakko olla?
Saako sen laittaa kaasuttimen jälkeen sillai että 3-4 pytyn kaasarilta letku tohon säätimelle ja siitä tankkiin, menis letkut nätimmin.
kyseessä 40 vaaka dellortot ja kent.[/quot

Kaasarikoneessa säädin tulee ennen kaasareita, säätimeltä lähdöt kaasarille ja tankkiin.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Toukokuu 27. 21:54:06 2014

Ja mitä tulee kysymykseen että voiko laittaa ilman säädintä.
Riippuu täysin pumpusta(lue:millaiset paineet pumppusi tuottaa). Paineet itsellä 0.25bar muistini mukaan. Vois sanoa kai että yli 0.3bar ei kannata mennä.
Alkaa neulaventtiili herkeesti vuotaan ja siitä alkaa murheet.

Joku halvin sähkönen ei välttämättä tuota 0.3 edes ylitä, mekaanisesta fordin omasta en muista. Selviää mittaamalla.
Sitä en tiedä miksi ei paineensäädintä voisi laittaa? Jos harrastaminen jää 70e kiinni niin kannattaa unohtaa tuplat.
Huonosti säädetyt/säätämättömät tuplat tarkottaa 10l+/100km kulutusta. Saatika siihen lisänä tulviminen ja neulaventtiilin vuotaminen jne.'


Muokattu: Ja ei, ei tarkoitus vittuilla. Yritin jollai tapaa edes pohjustaa vastaustani.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Toukokuu 28. 15:24:20 2014

shaulii kirjoitti:Ja mitä tulee kysymykseen että voiko laittaa ilman säädintä.
Riippuu täysin pumpusta(lue:millaiset paineet pumppusi tuottaa). Paineet itsellä 0.25bar muistini mukaan. Vois sanoa kai että yli 0.3bar ei kannata mennä.
Alkaa neulaventtiili herkeesti vuotaan ja siitä alkaa murheet.

Joku halvin sähkönen ei välttämättä tuota 0.3 edes ylitä, mekaanisesta fordin omasta en muista. Selviää mittaamalla.
Sitä en tiedä miksi ei paineensäädintä voisi laittaa? Jos harrastaminen jää 70e kiinni niin kannattaa unohtaa tuplat.
Huonosti säädetyt/säätämättömät tuplat tarkottaa 10l+/100km kulutusta. Saatika siihen lisänä tulviminen ja neulaventtiilin vuotaminen jne.'


Muokattu: Ja ei, ei tarkoitus vittuilla. Yritin jollai tapaa edes pohjustaa vastaustani.
Joo orkkis kentin mekaaninen pumppu paineista ei vielä tietoa, neulaventtiilit vuosi ennen kun ei ollut paluulinjaa nykyään on paluulinja missä pieni kuristin, enää ei kaasarit vuoda.
Kysymys olikin että onko tosta säätimestä mitään hyötyä enää kun on paluulinja?
Bensaa se vie kuitenkin 10l./100km välityksenkin vuoksi, ei ole säätimen hinnasta kiinni ostaako semmosen vai ei.
Kysyin sen takia kun toisilla on säädin ja toisilla ei ole säädintä, että onko hyötyä jos paineet on hyvät tolla nykyiselläkin systeemillä?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Toukokuu 28. 16:38:38 2014

No sen takiahan se säädin laitetaan että paineet nimenomaan pysyy oikeina.
Jos sulla on kokoonpano sellainen että paine on se mitä haluat/pidät hyvänä ja vehkeet pelaa niin eihän sinne turhaan mitään kannata pulttailla.

Ei sitä kivan muotoilun tai tyylikkään värityksen takia sinne kannata ruuvata :D

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tuplille bensanpainetta

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Toukokuu 28. 19:34:08 2014

Tuplien ja kaasarin kanssa yleensä kaikki turha ylikova bensanpaine vaan syö neulaventtiilit huonoksi ja ne alkaa vuotaan.

Vaikka turbomainen pensanpaine olisikin esson paarissa se must juttu.

Säädin vaaditaan kaikille paitsi vakio pumpulle joka riittää katuköröttelyyn ja muista kunnon suodattimet myös sinne imupuolelle. Itsellä about 60mm korkeat paperisuodattimet. Konehuoneessa niitä varten tehty kustom modaus et mahtuu pitkällä imusarjalla lyhyt sarja vie väännöt jA on kuraa muutenkin.

Tietysti jos haluaa kansirempan tehdä joka vuosi niin sit ihan sama pitääkö venat vai ei.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin