Ohc dekkitaso

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TomsQu
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Tammikuu 29. 22:39:58 2013

Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja TomsQu » To Heinäkuu 10. 10:22:31 2014

Morjes, kyselisin raatilta vähän tietoa eli;
Kasasin ohc alakerran, noh mäntä tulee yli millin dekkitason yli.
Koneistamolle siis vierailu mutta paljonko suositellaan ottamaan pois jos haaveilee n. 9 tai jopa lähemmäs 10 puristuksia (e85)?
Speksit:
Kansi plaanattu, venttiileiltään vakio 2,0 eikä palotilaa ei ole muotoiltu.
92 wisecot eaglen veiveillä
Cossun massapahvi (n. 1,7mm ennen puristamista)
Iteltä ei oikein tuo matematiikka aina skulaa..

Kiitokset!-Tommi
Ilo alkaa kilosta, ja luultavasti köyhyys.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Heinäkuu 10. 11:02:29 2014

http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml
http://www.smokemup.com/auto_math/compression_ratio.php
http://www.wheelspin.net/calc/calc2.html

Siinä nyt alkujaan. Wikipediasta löytyy sitten ihan laskukaavaakin, eikä sekään vaadi sen enempää kuin syöttää tietoja.
Niin ja jos vaparia teet, re85. Puristuksia sais olla 13 ja ylikin pitkän matkaa.
Turbopeliä tietysti jos niin sitten tuo 10 varmaan ok. Enkä niistä vehkeistä mitään tiedäkkään.

TomsQu
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Tammikuu 29. 22:39:58 2013

Re: Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja TomsQu » To Heinäkuu 10. 11:54:13 2014

Kiitos laskureista !
Noilla puristus n. 8.9 eli ihan käyvä. Millaisia haittapuolia on kun mäntä tulee noinki ylös ? Eli voisiko se toimia ilman koneistamolla käyntiä ?
-Tommi
Ilo alkaa kilosta, ja luultavasti köyhyys.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Heinäkuu 12. 22:48:59 2014

Nyt pitää ensimmäisenä kysyä, että onko männissä kupit vai tasalakiset? Vakiopuristussuhde on 2,0 ohc:ssä jo 9.2 ja tässä tapauksessa tasalakisilla männillä se olisi pitkän matkaa yli kympin.
Toisekseen paljevälin minimi on oman näkemykseni mukaan 0,6-0,7mm, joten jos tiiviste on puristettuna n. 1,25mm, niin mäntä sais tulla maksimissaan noin 0,6mm yli dekin.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Heinäkuu 13. 18:44:36 2014

sorvissa männistä sen verran pois että tulee tasosta joku 2-3kymppiä yli, pahviks felpron sininen ja kovaa ajoa jos vapari. Lisää ruttua kantta höyläämällä. Saattasin itelle tehdessä ottaa ottaa vaan sen verran että tulee neljäkin kymppiä yli, sit felpron millin nahka niin saa ~0.6 mäntä kansi välyksen. Tuntuu ainakin omassa kutoskoneessa pelaavan. Alle 0.6 en uskaltas paljo mennä PAITSI tiukalla porauksella (eli väkisinkin valumäntä..) ja kunnon kangilla. Mutta se on taas yhdistelmänä vähän erikoinen.


JOS vähäkään koneessa tiukempaa nenäkeppiä niin yli kympin ruttuja bensalle ja re:lle johonki 13++
Ja turha sitä tiukempaa keppiä on pelkään alkaa, sillä sitä voimanpaskaa saa sit tehty ja alapää ei häviä kokonaan kun on sopivasti litistyksiä.


Mut tiukka kepukka ja 8:1 tms rutut niin jo on muikea ajettava kun ei alapäässä oo mitää henkeä.


JA EI et voi kasata moottoria mittaamatta palotiloja ja tarkastamatta kaikkea. Ei tuu ku ku semmonen täyspaska meteliä pitävä kilistin mikä ei vedä millään alueella. Ainakin minun mielestä.
moottori on kombinaatio, jos natsaa kaikki kohalleen niin miedoillakin palikoilla saa tehoa ja toimii myös toisinpäin.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

TomsQu
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Tammikuu 29. 22:39:58 2013

Re: Ohc dekkitaso

Viesti Kirjoittaja TomsQu » Ma Heinäkuu 14. 12:43:54 2014

Kiitos selvennyksestä, koneessa tasalakiset wisecot ja eaglen veivit jatkona, vakio nokka.
Ja kyllä mää ton cossun pahvin sinne jätän ku tuli hommattuakin ja rallyracelta sanottii että se felbro ei niin pomminvarma kuin tämä..
Seuraavaks sitte motti takasi leväälles ja koneistamolle.
Ilo alkaa kilosta, ja luultavasti köyhyys.

Vastaa Viestiin