Sylinterien järjestys cvh

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » Pe Syyskuu 12. 21:36:21 2014

Elikkäs kummassa päässä on ykkös(1) sylinteri cvh moottorissa? Katsotaanko se jakopään vai virranjakajan puolelta? Tarvis saada sytkä kohilleen.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Syyskuu 12. 23:30:50 2014

H3NKK@ kirjoitti:Elikkäs kummassa päässä on ykkös(1) sylinteri cvh moottorissa? Katsotaanko se jakopään vai virranjakajan puolelta? Tarvis saada sytkä kohilleen.
Jakopäästä
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » La Syyskuu 13. 13:33:20 2014

Okkei,kiitokset! Ja sitten vielä että toimiiko vaparin virranjakaja turbomoottorissa? Eli semmoinen missä on se alipainekello,turbon jakajassa ei ole sitä joten saakohan mitenkään toimimaan tuolla vaparin virranjakajalla?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Syyskuu 13. 14:21:13 2014

Toimiihan se, mimmonen kokoonpano syntymässä? Mikä ruisku yms.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » La Syyskuu 13. 21:45:00 2014

Ihan vakio rs turbon tekniikka,vakio ruisku yms.. ei ole saatu käyntiin vielä tuolla tekniikalla(alunperin vapari mutta laitettu kaikki turbon johtosarjat yms boksit..) Entä mihin tuosta virranjakajalta pitäis se letku laittaa? Ilmeisesti myös bensanpainesäätimelle tulee kans jokin alinpaineletku? Sekä toisesta boksista tulee alipaineletku ( ruiskun tai sytkän) mihin se kannattaa laittaa? Kiitokset jo etukäteen!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Syyskuu 14. 6:03:05 2014

Ei ole orkkis RST jakajassa alipainnesäädintä..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Syyskuu 14. 10:20:25 2014

Alipaine letkua ei kuulu laittaa mihinkään kiinni ja keskipakosäätimen jouset olis hyvä vaihtaa jäykempiin. Paras tässä tapauksessa olisi vaan etsiä turbon oma jakaja.Nuo ruiskut ovat muutenkin mystisiä jos joku vika tulee ilman omia virityksiä. Onhan bensatankki rs turbosta tai xr3i.sta?
http://www.motorsport-developments.co.u ... 9_tech.pdf
http://vwts.ru/injector/k_and_ke-jetronic.pdf
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » Ma Syyskuu 22. 13:59:18 2014

Joo,nyt saatu sytkä kohilleen ja auto käyntiin mutta mutta,eikö tuo määräjakajan läppä toimi alipaineella? Senhän ei kuuluisi mennä iha kiinni auton ollessa käynnissä? Auton laittaa käyntiin niin pysyy pari sekunttia käynnissä ja sitten sammuu kun läppä menee kiinni eikä saa bensaa,mutta jos itse pitää läppää auki niin moottori pysyy käynnissä. Alipainetta koitettu ottaa imusarjalta sekä turbolta kans. Ja siinä määräjakajan pohjassa/sivussa on se iso aukko/reikä niin siihen ei kuulu tulla vissiin mitään?

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Syyskuu 22. 14:49:08 2014

H3NKK@ kirjoitti:Joo,nyt saatu sytkä kohilleen ja auto käyntiin mutta mutta,eikö tuo määräjakajan läppä toimi alipaineella? Senhän ei kuuluisi mennä iha kiinni auton ollessa käynnissä? Auton laittaa käyntiin niin pysyy pari sekunttia käynnissä ja sitten sammuu kun läppä menee kiinni eikä saa bensaa,mutta jos itse pitää läppää auki niin moottori pysyy käynnissä. Alipainetta koitettu ottaa imusarjalta sekä turbolta kans. Ja siinä määräjakajan pohjassa/sivussa on se iso aukko/reikä niin siihen ei kuulu tulla vissiin mitään?
Siinä kuuluisi olla sellainen venttiili kai mikä päästää moottorijarrutksissa ilmaa jotta läppä sulkeutuu. Pitäisi toimia jos suljet reiät.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ma Syyskuu 22. 17:29:43 2014

Määränjakaja on myös RSTurbosta?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Syyskuu 22. 20:43:46 2014

Kaikki moottoriin menevä ilma pitää mennä määräjakajan läpän kautta. Mitään läpän/kotelon ohi ilmaa päästäviä reikiä ei saa olla.
Miten se sytkä nyt on toteutettu? Eikös RS-turbossa ole alunperin ns. kova jakaja, eli siinä ei ole mitään muuta sisällä kuin hall-anturi ja pyörijä. Boksi hoitaa ennakonsäädön? Jos siihen saa jollain justeerattua mekaanisella ennakonsäätimellä olevan jakajan, niin koneessa on kierroksilla tuplamäärä ennakkoa. (=moottori hajoaa nakutukseen). Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin vaparikoneen koko sytytysjärjestelmä, niin että jakaja ohjaa suoraan puolaa. Niissä vaparin kärjettömissä jakajissahan on pääteaste siinä jakajan kyljessä. Tällöin pitäisi maksimiennakkoa rajoittaa keskipakosäädintä mulkkaamalla, koska muuten joutuu sytytyksen perusajoituksen säätämään todella myöhäiselle, ettei kone nakuta ahdoilla kun on kierroksia.
Jäsen #606

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » To Syyskuu 25. 17:34:25 2014

Joo määräjakaja on rs turbosta,millainen se venttiili on ja tuleeko se tuohon isoon aukkoon? Eikös tuo pieni letku mikä lähtee määräjakajasta tule amal venttiiliin kiinni? Mulla ei oo tuo amal käytössä niin eikös sen letkun voi laittaa imusarjalle?

ja virranjakaja on vaparikoneesta,jos jollain ois myydä alkuperäinen virranjakaja niin laita yv:tä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Syyskuu 25. 18:21:24 2014

eessa kaikki ilman pitää virrata sen lautasen välistä imusarjalle. Mikään sitä ohittava kanava ei saa olla auki. Ilman putsarin puolella olevat reiät yksinään eivät haittaa lautasen liikettä.

Edit: Hyvän näköistä tekstiä kännykällä tullut. :green:

ELi pari kuvaakin olisi kiva niin mahdollisesti auttamis haluiset osaisivat paremmin hahmottaa mistä on kyse. =)
Viimeksi muokannut puuhapete, La Syyskuu 27. 8:45:40 2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » To Syyskuu 25. 21:11:18 2014

puuhapete kirjoitti:eessa kaikki ilman pitää virrata sen lautasen välistä imusarja
lle. Mikään sitä ohittava kanava ei saa olla auki. Ilman putsarin puolella olevat reiät yksinään eivät haittaa lautasen liikettä.
no mihin se letku mikä tulisi amalille,kuuluu nyt laittaa kun amal,ei ole käytössä?

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja wekku » To Syyskuu 25. 21:14:39 2014

Sen voi tukkia.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » Su Syyskuu 28. 19:48:19 2014

wekku kirjoitti:Sen voi tukkia.
Ei toimi vaikka letku tukittu. Myös isompi aukko kokeiltu tukkia, sekä laitettu putki menemään turbon imupuolelle, eikös sen sillon pitäisi imeä läppää alas?

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja jat-79 » To Lokakuu 2. 7:16:41 2014

Suoraan rst:n KE-jetistä ei ole kokemusta, mutta määränjakajan kylkeen paine-erosäätimelle tulee kaks johtoa. Koita askarrella jommankumman väliin amppeerimittari. Jos amppeerit vaihtuilee kun painelet kaasua niin tiedät että ecu toimii ja yrittää säätää seosta.

KE:n saa jotenkuten käyntiin ilman ecuakin mikäli sytyn ohjaus on erillinen.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

H3NKK@
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Helmikuu 28. 17:53:37 2014

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja H3NKK@ » To Lokakuu 16. 18:02:27 2014

Tuli mieleen että mulla on bensapumppu kytketty suoraan akulle(pyörii siis kokoajan) niin voiskohan tuo määräjakajan toimimattomuus johtua siitä? Jos painetta on liikaa kun pyörittää kokoajan? Missä muuten sijaitsee bensapumpun rele? Ja tankki sun muut bensasysteemit on vaparin ruiskusta,pitäisi toimia näillä?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sylinterien järjestys cvh

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 17. 21:15:12 2014

Määräjakajan vieressä on paineensäädin, ei haittaa vaikka käy koko ajan. Tietysti muuten siitä voi olla haittaa ja vaivaa. Bensapumpun rele on noissa ihan omatoiminen osa mikä haistaa virtalukolta tulevan virran, sytytyspuolalta tulevan pulssin että moottori pyörii ja ohjaa sitten niiden mukaan pumpun päälle tai ei.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin