Ohc nokka newman burton

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » To Joulukuu 19. 8:11:20 2013

Onko kukaan kokeillut näitä newman camsin ohc nokkia?
Tuo ph2 saattais kiinnostaa mutta kun on vähemmän nostoa kun vakiossa...

PHASE 2 Road - 284°, Nosto imu/pako: 9.61/9.61mm 1,58kk (1,62kk-->10,2mm)

PHASE 3 Road - 300°, Nosto imu/pako: 10.57/10.49mm 1,58kk (1,62kk-->11,3/11,2mm)

PHASE 4 Sprint - 275°, Nosto imu/pako: 12.03/11.95mm 1,58kk (1,62kk-->12,8/12,7mm)

Entäs burton?

blf32/33 300ast Nosto 10.16

bf30 300ast Nosto 11.6 (tää on kyllä jo rallinokka...)

Ja kaasari sierraan tulossa...enkä laita bf134.

(Edit:Newman Cams nokkien nostot ilmoitetaan 1,58 keinukulmalla joten
oikea nosto on enemmän ainakin vakio hiluilla,yleinen keinukulma taitaa
asettua yleensä 1,6-1,68 väliin.)
Viimeksi muokannut cossie82, Su Marraskuu 30. 9:05:32 2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Joulukuu 19. 9:24:01 2013

En tiedä mitä päästöt tykkäävät vakiokaasarilla noista rajummilla aukioloilla olevista kepeistä, mutta OHC:hen en noista kyllä mitään muuta harkitsisi kuin ehkä tuota PH4:ää katuautoon, älyttömän pieni nosto kaikissa muissa. Ja jos on tuplakaasarit ja hyvin tehty kansi, niin tuhraan ujostelet "rallinokkia" saa pelaamaan ihan hienosti myös katuautossa. Ja onhan tuo BF30 vähän "väliinputoaja" malli, eipä tuollaisella Suomessa varmaan oikein kukaan kilpaa aja.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » To Joulukuu 19. 19:26:06 2013

Veikkaampa että ei tuota nostoa ole mahdottomia kaikissa niistä luotettavuus syistä,olisiko?
Tahtoo rassata tuo kova venanousu lyhyillä aukioloilla enemmän sitä venttiilikoneistoa..ja vaikka tuo
ohc onkin luotettava OIKEILLA keinukulmilla niin maine on että syö nokkia ja seuraajia.

Tarttee ajatustyötä lisää tämä,mukava olisi saada kierrosherkkä kone ja max kierrokset se 7000.
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Joulukuu 19. 22:05:56 2013

cossie82 kirjoitti:Veikkaampa että ei tuota nostoa ole mahdottomia kaikissa niistä luotettavuus syistä,olisiko?
Tahtoo rassata tuo kova venanousu lyhyillä aukioloilla enemmän sitä venttiilikoneistoa..ja vaikka tuo
ohc onkin luotettava OIKEILLA keinukulmilla niin maine on että syö nokkia ja seuraajia.

Tarttee ajatustyötä lisää tämä,mukava olisi saada kierrosherkkä kone ja max kierrokset se 7000.
No jos vertaa esim. juuri 134, niin venat aukeaa ja sulkeutuu todella nopeasti, ja tuntuisi pysyvät ihan tarvikekeinutkin hyvin mukana vaikka on liikaa nostoa (venttiilit liian lyhyet), jos perusympyrä nokassa natsaa venttiilien pituuksien ja seuraajien kanssa kohdilleen, niin njet problem.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Joulukuu 19. 22:40:39 2013

josta varmaankin johtuu moni rallattava 134:n ;-)
sit BP285:n ei mene päästöistä läpi kun overlappia sopivasti imu/pako välillä.
Tuo nweman:in 285:n muistaakseen ei ole ollenkaan saman mallinen joten veikkaisi sen menevän siinä missä 134:n.
Noita nokkia itse tuli aikaisemmin harkittua BP285:sen tilalle mut niitä tulikin sitten 2 siihen tilalle lopulta :-D
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Joulukuu 19. 22:51:11 2013

Itelläni on kent camsin rl30, voin suositella.
Neljä vuotta on nyt ajeltu, kolmessa eri kopassa.
Kilometrit jossain 30-40tkm. Eipä ole kulunut mikään paikka mihinkään.
Koko setin otin aikanaan. Aikamoinen yleis/katu-sarja. Silti pauhaa kiltisti sinne 7000rpm asti.
Ei ole ongelmia ollut matka-ajossa tai pintakaasu ajoissa. Käy kiltisti alle tuhannella kierroksella.
Keinut sekä nokka, molemmat erittäin hienossa kunnossa. Onhan niitä toki vaikka mitä muitakin hyviä sarjoja.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Joulukuu 20. 14:48:09 2013

Tuo rl30 on ihan hyvä katukeppi vaikka mainosasteet on suht rajut, ei aukee ja sulje ihan niin helvetillisen nopeeseen tahtiin niin pysyy koneisto mukana eikä syö keinuja. Ja muutenkin vähän "erilainen" nokka, pitää pakoventtiilin kiinni suht myöhäseen asti, että saadaan kaikki paine mikä mäntää liikuttaa hyväkskäytettyä, vaatii hyvin pelaavan pakokanavan/pakosarjan/pakoputkiston että tyhjää kunnolla mukin.


Pitäs noita asteita katella millistä milliin mittauksella, alkais näyttään kaikkien mainosasteet hieman realistisemmilta. ja kertois todellisuutta paljon paremmin.
tossa rl:ssäkin on semmonen pieni "hyppy" mikä lähtee hitaasti avaan imua ja sit vasta lähtee oikeasti aukeamaan, ottaa ns löysät pois ennen varsinaista avaamista, sen takia koneisto kestää kilometrejä hyvin, mutta aiheuttaa sen että mainosasteet on 300+ Ja mukavana ominaisuutena 13.00mm Inlet/12.46mm Exhaust nosto. mainosasteita 304 Deg Inlet/ 292 Deg Exhaust
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Joulukuu 20. 16:11:26 2013

VooDoo kirjoitti:Tuo rl30 on ihan hyvä katukeppi vaikka mainosasteet on suht rajut, ei aukee ja sulje ihan niin helvetillisen nopeeseen tahtiin niin pysyy koneisto mukana eikä syö keinuja. Ja muutenkin vähän "erilainen" nokka, pitää pakoventtiilin kiinni suht myöhäseen asti, että saadaan kaikki paine mikä mäntää liikuttaa hyväkskäytettyä, vaatii hyvin pelaavan pakokanavan/pakosarjan/pakoputkiston että tyhjää kunnolla mukin.


Pitäs noita asteita katella millistä milliin mittauksella, alkais näyttään kaikkien mainosasteet hieman realistisemmilta. ja kertois todellisuutta paljon paremmin.
tossa rl:ssäkin on semmonen pieni "hyppy" mikä lähtee hitaasti avaan imua ja sit vasta lähtee oikeasti aukeamaan, ottaa ns löysät pois ennen varsinaista avaamista, sen takia koneisto kestää kilometrejä hyvin, mutta aiheuttaa sen että mainosasteet on 300+ Ja mukavana ominaisuutena 13.00mm Inlet/12.46mm Exhaust nosto. mainosasteita 304 Deg Inlet/ 292 Deg Exhaust
Nuo mainostetut asteet on tosiaan pirullisia, varsinkin jos vertaa euroopassa tehtyjä nokkia vs. us, mitataan vähän millä alkunostolla sattuu. Melkein saa heittokellon kanssa vertailla noita nokkakorttien sijaan.

Mutta joo, mä en enää yhtään 134:sta ainakaan ostaisi. Antaa melko kovaa kyytiä venakoneistolle vrt. saavutettu hyöty. Kaiken lisäksi saa tylsän moottorin luonteeltaan. Hintahan siinä oikeastaan houkuttaa. Menee mun mielestä muutenkin vähän liikaa brittimeiningiksi kun aletaan valitsemaan harrasteautoon "katunokkia" erikseen. Kyllä ne rallinokatkin saa pelaamaan aivan mainiosti katukoneessa kun kokoonpano on muuten kunnossa. Esim A8 on hyvin tehdyssä moottorissa oikein mukava käytettävä.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja RS270 » Pe Joulukuu 20. 16:15:46 2013

Lainataas vähän tätä aihetta, mitäs nokkavaihtoehtoja olis ohc ruiskuun muita kun 134? Ja suht mietoon katukoneeseen.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Joulukuu 20. 16:26:15 2013

shaulii kirjoitti:Itelläni on kent camsin rl30, voin suositella.
Neljä vuotta on nyt ajeltu, kolmessa eri kopassa.
Kilometrit jossain 30-40tkm. Eipä ole kulunut mikään paikka mihinkään.
Koko setin otin aikanaan. Aikamoinen yleis/katu-sarja. Silti pauhaa kiltisti sinne 7000rpm asti.
Ei ole ongelmia ollut matka-ajossa tai pintakaasu ajoissa. Käy kiltisti alle tuhannella kierroksella.
Keinut sekä nokka, molemmat erittäin hienossa kunnossa. Onhan niitä toki vaikka mitä muitakin hyviä sarjoja.
Osaatko sanoa millaisella perusympyrällä tuo RL30 on? Eli joutuko laittaan pisempää venttiiliä tai muuten tuomaan vartta korkoeammalle että pysy geometriat kunnossa?
Ittellä olis hakusessa isohkolla perusympyrällä oleva nokka BF134:n tilalle, mutta monissa nokissa taitaa olla pienempi perusympyrä joten ei mene suoraan tilalle.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Joulukuu 20. 19:35:38 2013

RS270 kirjoitti:Lainataas vähän tätä aihetta, mitäs nokkavaihtoehtoja olis ohc ruiskuun muita kun 134? Ja suht mietoon katukoneeseen.
Kentcams FR30 oli mulla käytössä vuoden verran, mielestäni "tuntui" paremmalta kuin tuo nykyinen 134, vaikka spekseiltään onkin miedompi. Mulla oli tuo 134 ajossa melko hulppean paljon liian lyhyillä venttiileillä parin kuukauden ajan, ja ruiskun osalta toimi hienosti vaikka yli 0,5mm "liikaa" nostoa. Veikkaan että aloitusviestin phase 4 sprint menisi vielä suht pienellä vaivalla päästöistä lävitse vaikkei overlapista ole minulla tietoa.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » La Joulukuu 21. 8:27:19 2013

Tuo rl30 vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mitenkä päästöt sierrassa?
onko shaulilla millanen moottori muuten?

Toinen vaihtoehto olis kyllä tuo newman ph4,overlap siinä 40ast ja nokkakulma 116ast
vrt.vaikka bf134 overlap 46ast ja nokkakulma 110ast
fr30 overlap 40ast ja nokkakulma 110ast
Viimeksi muokannut cossie82, La Joulukuu 21. 11:14:27 2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja shaulii » La Joulukuu 21. 10:46:45 2013

91.6 kellarilla, laskettu/siivoiltu 2.0 kaasarikansi. Puristukset 11.47. 45mm dellortot ja martelius perus paska-peltisarja.
Ei ole tässä nyt päästölappuja pöydällä, eikä ihan 100% muistiakaan. Tuolla koneella viimeksi vuosi sitten hain päästöt ilman ongelmia.
Itselläni -82 koppa, jotenkin muistelisin että olis menny noilla tuoreempienkin rajoilla läpi. Haen taas lapun ens vuoden alusta, saadaan tähänkin varmuus.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » La Joulukuu 21. 16:25:08 2013

shaulii kirjoitti:91.6 kellarilla, laskettu/siivoiltu 2.0 kaasarikansi. Puristukset 11.47. 45mm dellortot ja martelius perus paska-peltisarja.
Ei ole tässä nyt päästölappuja pöydällä, eikä ihan 100% muistiakaan. Tuolla koneella viimeksi vuosi sitten hain päästöt ilman ongelmia.
Itselläni -82 koppa, jotenkin muistelisin että olis menny noilla tuoreempienkin rajoilla läpi. Haen taas lapun ens vuoden alusta, saadaan tähänkin varmuus.
Aina pitää vaan muistaa että tuplakaasarit pelastaa päästöpapereiden haussa rajummilla nokilla. En usko että tuollainen nokka menisi päästöistä lävitse millään perus-2-kurkkuisella.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » La Joulukuu 21. 18:39:21 2013

Tuplat mulle melko varmasti tuleekin tuohon uuteen koneeseen..aluksi varmaan kokeilen miten
pelittää tuo lynx imusarja + sinkku tupla.Kannessa on jo imupuoli+venat muotoiltu,pakopuoli vielä
työn alla...

Vois muuten is ruiskun kanssa toimia tuo ph4 newmanin keppi myös kun ei ole tuon enempää overlappia
kun eikös se juurikin pitemmillä aukioloilla tuo overlap aiheuta niitä ongelmia?
Uskaltaako kukaan kokeilla?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ke Tammikuu 1. 15:27:17 2014

Tietääköhän kukaan mikä on tuo vakio keinuvipu suhde?eli rocker ratio?
Vai riippuuko tämä seuraajan merkistä ja mallista?

Kun näkyy esim.newton vs kent cams käyttävän eri suhdetta nokan noston ilmoittamiseen
newmanilla ainakin ph nokissa 1,58 ja kentillä imu 1,69 pako 1,65 jos vertaa noista niin
vaikuttaa jo melko paljon nostoon..
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Tammikuu 1. 16:15:31 2014

Eri valmistajien seuraajilla tosiaankin tulee erilainen vipusuhde. Vakio muistaakseni 1.65. Joku paremman numeromuistin omaava voi tarkentaa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Tammikuu 1. 16:27:29 2014

Ford is God kirjoitti:Eri valmistajien seuraajilla tosiaankin tulee erilainen vipusuhde. Vakio muistaakseni 1.65. Joku paremman numeromuistin omaava voi tarkentaa.
Riippuu keinuvivun asennosta (venttiilin pituus) melko paljon, eli ei voi oikeastaan sanoa että joku tietty suhde olisi "täysin oikea" 1.62 Muistan jostain lukeneeni alkuperäsikokoonpanolle, ja eiköhän ne yleensä siihen 1.60-1.65 väliin sijoitu.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ke Tammikuu 1. 16:35:53 2014

Eihän näitä nokkia muuten olisikaan niin hankala vertailla jos kaikki käyttäisi
jotain vakio mittoja...
Jos ajatellaan että se suhde asettuu siihen 1.62-65 väliin niin nuo newtonin arvot on kyllä
vähän alakanttiin mikä nyt sinänsä on parempi kuin että jäisi puuttumaan.

Ja taas miettimään :roll:
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Tammikuu 3. 15:25:07 2014

Lyhyttä venttiiliä paikalleen ni jo alkaa nostoa tuleen.. Ja nokka napsuttaa keinun liukupinnan ihan toiseen pieleen ja syö koneiston hetkessä pilalle. Se on vähä semmosta.. Ite koitan saada mahd lyhyellä venttiilillä suht keskelle keinua osumakohdan, hyvin ne on ainaki tuntunu pelaavan.

Ja lyhyttä venttiiliä on lash capeillä helppo jatkaa, toisin kun taas jos pitkästä venttiilistä ottaa päästä tavaraa pois, niin siitä katoaa karkaistu pinta ja hakkaantuu sienen muotoseks hyvin äkkiä.

Paitti jos nohevana jamppana ite täppää stelliittiä vähän hitsillä siihen venttiilin päähän :burn
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Tammikuu 3. 19:48:07 2014

VooDoo kirjoitti:Lyhyttä venttiiliä paikalleen ni jo alkaa nostoa tuleen.. Ja nokka napsuttaa keinun liukupinnan ihan toiseen pieleen ja syö koneiston hetkessä pilalle. Se on vähä semmosta.. Ite koitan saada mahd lyhyellä venttiilillä suht keskelle keinua osumakohdan, hyvin ne on ainaki tuntunu pelaavan.

Ja lyhyttä venttiiliä on lash capeillä helppo jatkaa, toisin kun taas jos pitkästä venttiilistä ottaa päästä tavaraa pois, niin siitä katoaa karkaistu pinta ja hakkaantuu sienen muotoseks hyvin äkkiä.

Paitti jos nohevana jamppana ite täppää stelliittiä vähän hitsillä siihen venttiilin päähän :burn
Miksi edes kirjoittaa tuon ensimmäisen kaltaisia neuvoja, joku voi vielä kokeilla :D Tosiaan jos liian lyhyiksi jättää naulat oharissa niin kannattaa varautua remontin tarpeeseen. Ja ohjesääntönä mun mielestä kannattaa enemmän katsoa sitä keinun liukupinnan sijoittumista venttiilin noston mittaamisen sijaan. Jos pelkästään venan nostoa mittaa, niin keinut ja venat voi vaikuttaa sen verran että vaikka nosto on "oikea" on koneisto todellisuudessa ihan viturallaan. Aika vähänhän noita "vippaskonsteja" on joilla saa lyhyen naulan ja keskelle liukupintaa, varsinkin kun rajummissa moottoreissa on oikeastaan vain yksi seuraajavaihtoehto (kovapala).

Riippuu naulasta tuo lyhennyksen vaikutus kestävyyteen, ja tiukasti istuvalla lash capilla saa kyllä lyhennetyn rosterinaulankin kestämään kun tukee "reunoista" painumista vastaan. Ja nuo venttiilin hitsaukset on IMO vähän "turhan nohevaa" touhua, valitsee osat siten ettei ole tarvetta :D
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » La Huhtikuu 5. 17:05:21 2014

Saakohan mistään kunnollisesta tavarasta tehtyä lash cappia?
Muutama sarja oli kokeilussa näitä http://janicolracing.fi/kategoria/yleiset-483
mutta niittautui läjään melko nopsaan ja piti levittää keinun hahlo että sai sopimaan,nyt sitten
on nekin vähän niinku pilalla kun ei std settiin enää käy...tämä siis eräällä hiotulla nokalla...

Ajattelin sitten että tilaanpa ihan tehdasnokan ja päädyin tuohon ph4 newmaniin,vakio
setissä venttiili ilmeisesti liian lyhyt kun nostoa 13,4 imu,kontakti pinta kyllä sattuu kohdalleen
mutta jäi ääntämään.
Tottahan maailmaan ääntä mahtuu ja kun muutenkin on tuo sierra semmonen ralliversio mutta
olisin mieluusti tehnyt asian ihan kunnolla tällä kertaa.
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ma Toukokuu 26. 11:54:22 2014

Onko kellään kokemusta rallyracen myymistä kupla mallisista lash capeista?
Eli tämmöiset http://www.aircooled.fi/tuote/89/ventti ... 8-kpl-scat ilmeisesti..
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ma Toukokuu 26. 20:03:37 2014

cossie82 kirjoitti:Onko kellään kokemusta rallyracen myymistä kupla mallisista lash capeista?
Eli tämmöiset http://www.aircooled.fi/tuote/89/ventti ... 8-kpl-scat ilmeisesti..
Ihan kuranttia kamaa ilmeisesti, paksuus n. 1.95-2mm, mutta eivät istu muokkaamatta OHC:n keinuvipuun. Joutuu joko kaventamaan lash cappiä (tarkkaa hommaa, ja pitää tehdä hyvin että tulee luotettava) tai leventää seuraajan venttiilin "hahloa". Kun seuraajan reijän on kerran leventänyt, ei sitä pysty enää käyttämään ilman lash capia kun ei keskitä venttiiliin.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Lokakuu 16. 7:10:03 2014

Mikäs vipusuhde noissa nostajissa olikaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja cossie82 » La Lokakuu 18. 8:56:07 2014

Tulin ainakin itse siihen lopputulokseen että vaihtelee merkeittäin.
Ainakin AE vs pitkäpinta vs kovapala kaikissa pikkusen eri profiili eli joka kerta mittailtava ja tarkistettava nokan arvot..
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Lokakuu 18. 18:15:04 2014

Okei... Meinasin vaan jos olis todellisen noston saanut laskettua irrallaan olevasta nokasta mihin ei ole korttia.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Ohc nokka newman burton

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Lokakuu 19. 0:21:39 2014

Kerro nokasta mitattu arvo 1.65:llä niin pääset jo lähelle.

Vastaa Viestiin