OHC vapari virittely

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

A Auvinen.
Viestit: 13
Liittynyt: To Syyskuu 18. 21:12:22 2014

OHC vapari virittely

Viesti Kirjoittaja A Auvinen. » Pe Tammikuu 30. 21:36:24 2015

on varmasti täälläkii lätisty paljohii tästä aiheesta, mutta en löytäny sopivaa topikkia missä oisin kyselly, siirtäkööt joku sellaseen jos sellane löytyy mihin tää sopii. mut asiaan,

eli itellä rakenteilla tollane hiukan kireempi kakstonnine ohc, katu escorttiin tuloillaan, mimmosta mäntää ja kankee ootte käyttäny?? halvin vaihtoehto taitaa olla se kuplan mukit (92) ja saabin veivit, muita vaihtoehtoja? Puristukset ois hyvä olla 12 korville tolla nenällä, että semmoset pitäs kestää alakerta.

Kansi kilpa escortista, kentcamsin rl21 nenä, 38/44,5 venat, kovapalaseuraajat yms asiaan kuuluvat, jarrutettu 200hp korville tuolla kannella eli se ainakii pitäs olla ihan hyvä. kaasarit 40mm drla dellortot ja pakosarja mallia martelius 4-2-1.

eli nokan tiijot suoraan kentcamsin sivuilta:
Power Band 3000-7750
Cam Lift(mm) 7.95mm Inlet/Exhaust
Valve Lift(mm) 13.23mm Inlet/12.85mm Exhaust
Duration 322 Deg Inlet/Exhaust
Timing 61/81 81/61
Full Lift Inlet 100 Deg ATDC
VC (mm) 0.25mm Inlet/ 0.25mm Exhaust
LTDC 4.1mm Inlet

otteko kasannu näitä orkkis kannentiviisteillä? entäs jakoremmi, kestääkö oma vai pitääkö olla kestävämpi?

sytytyksen meinasin laittaa crane 700, ainakin paljo käytetty näissä viriviri koneissa ja joissakii kilpakoneissakii törmänny näihin.

kaikki vinkit ja mitä pitää ottaa huomioon tuollasen tekoon siis tervetulleita, ensimmäistä ohc rakennellaan ja eijois halu taas oppia kaikkee kantapään kautta :)

ja loppuun vielä että eijjolla tekemässä mitään hitekki moottoria, yritetään pitää budjetti etes jotenkii kurissa :o

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC vapari virittely

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 31. 21:12:36 2015

melkein voisin kuvitella että nelikymppiset kaasuttimet voi jo vähän ahdistaa huipputehon tuottoa.

Jos meinaat kestäväks saada niin laita vaikka se wiseco/crower setti sisälle. Noi kuplan männät ei pidemmänpäälle vaan tule kestämään, varsinkaan kierrosmoottorissa. Saatikasitten pientäkään nakuttamista.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: OHC vapari virittely

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Helmikuu 1. 23:43:10 2015

45 kaasareita kyllä kaipaa ,nelikymppisillä sisäkurkut joutuu vetään liian isoksi toimivuuden kannalta. 34mm sisäkurkut ei noin hengittävälle nokalle riitä , ja 34mm on mielestäni ihan max 40mm rungoille ,jos alakierroksilla haluaa toimivuutta. Ehkä 36mm menee kierroskoneessa.
12:1 puristukset OHC koneessa tuntuu aika kovilta nakutusta ajatellen.

Ja perinteinen varoitus OHC hauskasesta nokkageometriasta virinokilla/osien kestävyys. Jäykät venajouset,väärän pituset venanvarret + väärät keinuvipukulmat= pyöree nokka. On pintapaineet nokan ja keinuvipujen välillä jo vakiona turhan kovat.

Pakko vaan suositella rullakeinuvipuja + siihen sopivaa nokka-akselia ,jos niitä jostain saa.

A Auvinen.
Viestit: 13
Liittynyt: To Syyskuu 18. 21:12:22 2014

Re: OHC vapari virittely

Viesti Kirjoittaja A Auvinen. » Ke Helmikuu 4. 18:08:50 2015

selvä kiitoksia näistä. taitaa olla niin että vaihan alkuun miedomman nokan ja ajelen ensimmäiset poltteet pois ihan orkkis alakerralla... eihä tuohon vappuunkaa oo enää pitkä aika ja paljo muutakii tekemättä että auto ois leima kunnossa :D

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC vapari virittely

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Helmikuu 4. 20:59:25 2015

Ota sitten huomioon että jos alat nokkaa miedontaan, niin todenäkösesti sylinteripaineet nousee ja ei kestä niin kovaa puristusta nakuttamatta. Std kokosella männällä ei yleensä ongelma, varsinki ku vakiona mäntä jää 0.5mm alle tason.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin