Kardaanin nivelien kulma vaikuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
kardaanikulman vaikutus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
kardaanikulman vaikutus
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009
Re: kardaanikulman vaikutus
Tämänkin asian helpottaimseksi on toki keksitty sovellus, joka löytyy tuolta: http://www.tremec.com/menu.php?m=154. Valitettavasti toimii vain yksiosaisiin kardaaneihin.
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: kardaanikulman vaikutus
Niin eikös siinä tule sitä enemmän tehohävikkiä mitä suurempia kulmia kardaanissa on?
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: kardaanikulman vaikutus
Sierran 2-osaisessa kardaanissa jonkinasteinen kulma on hyvä asia nivelten kannalta, eivät jumiudu niin herkästi. Yhdestä iS:stä korjaantui jurina, kun niveltä vähän vetristeli vasaralla ja laittoi pari prikkaa keskimmäisen kannakkeen alle.
TTY:llä olivat tehneet täysin vakionopeuksisen kulmanivelen, mutta oli sitämyöden monimutkainen ratkaisu, ettei ihan sarjatuotantoon ole mahdollisuutta....
TTY:llä olivat tehneet täysin vakionopeuksisen kulmanivelen, mutta oli sitämyöden monimutkainen ratkaisu, ettei ihan sarjatuotantoon ole mahdollisuutta....
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19