Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Moro, eli tollanen -88 vuoden ohc sierra joka oli tolla isolla boxilla, siihenhän tuli nippu johtoja jotka vedettiin poikki.. joten nyt sitten mitähän kaikkea sen kautta tulee menee, johdot tuli tosta tulipellin läpi ja menee johtosarjaan.
2x paksumpaa punaista ainakin meni akkuun
sitten haarottu jollekkin releille? http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... mgmhra.jpg
sitte tällänen kasa vielä
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... hmfv9a.jpg
tähän nippuun oli yks irrotettava liitin ja toinen jatkaa tonne johonkin
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... mhfxxe.jpg
On ihan utopiaa ja nyt meinasin jos sais karsittua turhat tosta pois. Joten jos joku osaa kertoa jotain. startin ja laturin piuhat ainoat jotka on tarvittavia mutta ne saa vaikka uudestaan vedettyä.
2x paksumpaa punaista ainakin meni akkuun
sitten haarottu jollekkin releille? http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... mgmhra.jpg
sitte tällänen kasa vielä
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... hmfv9a.jpg
tähän nippuun oli yks irrotettava liitin ja toinen jatkaa tonne johonkin
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... mhfxxe.jpg
On ihan utopiaa ja nyt meinasin jos sais karsittua turhat tosta pois. Joten jos joku osaa kertoa jotain. startin ja laturin piuhat ainoat jotka on tarvittavia mutta ne saa vaikka uudestaan vedettyä.
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Vähän purkailin vielä johtonippua:
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... 4cnojw.jpg
Eli siis releen johdot menee yhteen releeseen, millekköhän mahtaa olla? Voikohan tuon liittimen ja sen piuhat jättää pois ja mitähän nuo pienet ylimääräset on
http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... 4cnojw.jpg
Eli siis releen johdot menee yhteen releeseen, millekköhän mahtaa olla? Voikohan tuon liittimen ja sen piuhat jättää pois ja mitähän nuo pienet ylimääräset on

-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Valitettavasti jäi itselle mysteeriksi muuten, mutta ainakin ryypyn ja imuilman ohjauksen releille tuosta tulee jotain, joten voisi olettaa sisään menneen lämpöanturin piuhan. Ilmeisesti jotain sytytykseen liittyvääkin boksin kautta kulki, koska jumituttuaan ei antanut kipinääkään ja piti käyttää virrat pois välillä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Joo eipä taida muu auttaa kun jättää tuo liitin irti ja ruveta mittailemaan noita johtosarjan johtoja. Sais sen verran siistitty että ei tulis oikosulkuja tai muita ongelmia noiden kanssa.. vaikka ottaa lisämittareille virrat ja herätteet
sitten mitäs tolle laturille menee? Sininen on ilmeisesti heräte ja onks tuo ohut sinivalkonen joka nastalla niin mittariston valolle?
Startille vaan akulta virta ja toinen joka antaa heräte virran?

sitten mitäs tolle laturille menee? Sininen on ilmeisesti heräte ja onks tuo ohut sinivalkonen joka nastalla niin mittariston valolle?
Startille vaan akulta virta ja toinen joka antaa heräte virran?
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Suosittelen että otat saman ikäisestä 1.6 Sierrasta jakajan, sytkäboksin ym. hilppeet. Kaikkiaan 6 johtoa siinä kokonaisuudessa, on toimintavarmempi ja yksinkertaisempi kuin tuo sähkökaasarin boksihirviö. Ja jos kaasarikoneena säilytät niin vakion tilalle Weber DGV tms. 

'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Posmo kirjoitti:Suosittelen että otat saman ikäisestä 1.6 Sierrasta jakajan, sytkäboksin ym. hilppeet. Kaikkiaan 6 johtoa siinä kokonaisuudessa, on toimintavarmempi ja yksinkertaisempi kuin tuo sähkökaasarin boksihirviö. Ja jos kaasarikoneena säilytät niin vakion tilalle Weber DGV tms.
Eeiku koitan karsia noi vaan pois ennenku megaa ruvetaan asentamaan

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Iso motorcraftin boxi sisältää tyhjäkäynnin säädön ja sytytysennakon säädön. Tuon kanssa olevassa jakajassa ei ole keskipakosäätöä, joten boksia ei voi "saksia pois". Jakaja sopii sellaisenaan megan kanssa, jos haluaa sellaista käyttää. Sytytyspääteaste on boksissa sisäänrakennettuna. Boksi mittailee ainakin moottorin lämpöjä ja imusarjan painetta, minkä perusteella säätelee tyhjäkäyntinopeutta ja sytytysennakkoa ja ohjaa imusarjan lämmitystä. Siinä on myös kierrosluvun rajoitin. Ryyppyä se ei muistaakseni ohjaa mitenkään, vaan se perustuu ihan vaan kaasuttimen lämpötilaan ja moottorin käyntiaikaan. Ryypyn sähkömötikkään tulee laturin W-nastasta jännite, eli n. 7V moottorin käydessä.
Ei ole kytketty mitenkään oleellisesti auton muihin sähkölaitteisiin. Kojelaudan sisällä on hanskalokeron takana ylhäällä pistoke, mistä moottorin johtosarja irtoaa auton muusta johtosarjasta.
Sininen: Laturin valo
Musta: Virtalukkovirta, menee puolalle ja boksille (ei varsinaista sulaketta missään, akun plusnavalla olevat ohuet johdot toimii sulakkeena jos ovat vielä paikallaan)
Vihreä: Kierroslukumittarin signaali
Loput: Lämpömittarin anturi ja öljynpainevalo, en muista värejä. Raidallisia kuitenkin, molemmissa toinen väri mahdollisesti ruskea.
Rele on luultavasti imusarjan lämmitys "pannulle", ja vaikkei olisikaan niin ei tarvita mihinkään, mikäli kuuluu moottorin johtosarjaan. Heitä pois vaan kaikki mikä näyttää turhalta ja jää "moottorin puolelle" siitä kojelaudassa olevasta liittimestä (missä on noi musta, sininen, vihreä yms. johdot) katsottuna.
Ei ole kytketty mitenkään oleellisesti auton muihin sähkölaitteisiin. Kojelaudan sisällä on hanskalokeron takana ylhäällä pistoke, mistä moottorin johtosarja irtoaa auton muusta johtosarjasta.
Sininen: Laturin valo
Musta: Virtalukkovirta, menee puolalle ja boksille (ei varsinaista sulaketta missään, akun plusnavalla olevat ohuet johdot toimii sulakkeena jos ovat vielä paikallaan)
Vihreä: Kierroslukumittarin signaali
Loput: Lämpömittarin anturi ja öljynpainevalo, en muista värejä. Raidallisia kuitenkin, molemmissa toinen väri mahdollisesti ruskea.
Rele on luultavasti imusarjan lämmitys "pannulle", ja vaikkei olisikaan niin ei tarvita mihinkään, mikäli kuuluu moottorin johtosarjaan. Heitä pois vaan kaikki mikä näyttää turhalta ja jää "moottorin puolelle" siitä kojelaudassa olevasta liittimestä (missä on noi musta, sininen, vihreä yms. johdot) katsottuna.
Jäsen #606
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Jep kiitoksia! Tossa mittailin niin piti paikkaansa.. nyt sai turhat pois. Sieltä saa myös lisämittareille virrat kun rus/vihr antoi +12 kun virrat käänsi päälle. Nyt pääseekin asentelemaan!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Ruskea-vihreä on värinsä perusteella joku muu kuin +12V syöttö, vaikka sieltä sellainen jännite onkin mitattavissa. En muista noita tähän hätään ulkoa, mutta luultavasti syttyy mittaristoon öljynpainevalo kun tuota johtoa yrittää kuormitta/maadoittaa... Ruskea-valkoinen on lämpömittarin anturille, jos en ihan väärin muista. Musta johto on +12V virta päällä. Siihen mustaan johtoon on muutenkin hyvä saada jotain kuormaa, jos sitä käyttää ruiskun herätteenä. Tahtoo jäädä käyntiin, kun laturin valon kautta kiertää takaperin virta (laturin valon napa muuttuu laturissa "maadoittavasta" +12V jännitteiseksi, kun laturi alkaa lataamaan). Jollei mustassa johdossa ole riittävästi kuormaa, niin laturin valon johdon väliin on laitettava diodi estämään D+ navasta jännitteen pääsy autoon päin.bomble kirjoitti:Jep kiitoksia! Tossa mittailin niin piti paikkaansa.. nyt sai turhat pois. Sieltä saa myös lisämittareille virrat kun rus/vihr antoi +12 kun virrat käänsi päälle. Nyt pääseekin asentelemaan!
Jäsen #606
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Täytyy koittaa tota rusvihr jos joku syttyis. Paljonkoha ton herätteen kautta kehtaa Ottaa? Kuitenki tehostimet, mega, mittarit tarvis herätteen ainakin.. ja mikähän antaa +8?olafu kirjoitti:Ruskea-vihreä on värinsä perusteella joku muu kuin +12V syöttö, vaikka sieltä sellainen jännite onkin mitattavissa. En muista noita tähän hätään ulkoa, mutta luultavasti syttyy mittaristoon öljynpainevalo kun tuota johtoa yrittää kuormitta/maadoittaa... Ruskea-valkoinen on lämpömittarin anturille, jos en ihan väärin muista. Musta johto on +12V virta päällä. Siihen mustaan johtoon on muutenkin hyvä saada jotain kuormaa, jos sitä käyttää ruiskun herätteenä. Tahtoo jäädä käyntiin, kun laturin valon kautta kiertää takaperin virta (laturin valon napa muuttuu laturissa "maadoittavasta" +12V jännitteiseksi, kun laturi alkaa lataamaan). Jollei mustassa johdossa ole riittävästi kuormaa, niin laturin valon johdon väliin on laitettava diodi estämään D+ navasta jännitteen pääsy autoon päin.bomble kirjoitti:Jep kiitoksia! Tossa mittailin niin piti paikkaansa.. nyt sai turhat pois. Sieltä saa myös lisämittareille virrat kun rus/vihr antoi +12 kun virrat käänsi päälle. Nyt pääseekin asentelemaan!

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran sähköistä, ison motorcraftboxin poisto
Se musta tulee virtalukolta suoraan, jotain haaroja tietysti lähtee sinne tänne... Alunperin siihen on kytketty noin 10 amppeerin edestä kuormaa. Kyllä siitä kärsii ottaa herätteitä niin paljon kun ikinä tarttee, mutta lienee syytä suojata sopivalla sulakkeella, varsinkin jos on paljon tavaraa siinä perässä. Mittarit voi kytkee suoraan ilman relettäkin. Mulla on ollu aika usein myös sytytyspuola/puolat suoraan siinä, kuten alunperinkin on. 8V kuullostaa lämpömittarin anturiin kuuluvalta johdolta.bomble kirjoitti:Täytyy koittaa tota rusvihr jos joku syttyis. Paljonkoha ton herätteen kautta kehtaa Ottaa? Kuitenki tehostimet, mega, mittarit tarvis herätteen ainakin.. ja mikähän antaa +8?olafu kirjoitti:Ruskea-vihreä on värinsä perusteella joku muu kuin +12V syöttö, vaikka sieltä sellainen jännite onkin mitattavissa. En muista noita tähän hätään ulkoa, mutta luultavasti syttyy mittaristoon öljynpainevalo kun tuota johtoa yrittää kuormitta/maadoittaa... Ruskea-valkoinen on lämpömittarin anturille, jos en ihan väärin muista. Musta johto on +12V virta päällä. Siihen mustaan johtoon on muutenkin hyvä saada jotain kuormaa, jos sitä käyttää ruiskun herätteenä. Tahtoo jäädä käyntiin, kun laturin valon kautta kiertää takaperin virta (laturin valon napa muuttuu laturissa "maadoittavasta" +12V jännitteiseksi, kun laturi alkaa lataamaan). Jollei mustassa johdossa ole riittävästi kuormaa, niin laturin valon johdon väliin on laitettava diodi estämään D+ navasta jännitteen pääsy autoon päin.bomble kirjoitti:Jep kiitoksia! Tossa mittailin niin piti paikkaansa.. nyt sai turhat pois. Sieltä saa myös lisämittareille virrat kun rus/vihr antoi +12 kun virrat käänsi päälle. Nyt pääseekin asentelemaan!
Jäsen #606