Escocossuun uusi alusta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

steyr
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Toukokuu 16. 21:18:53 2014

Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja steyr » Ti Toukokuu 26. 18:00:32 2015

Eli alkaa ärsyttämään tuo auton mataluus ja ajattelin nyt sitten kerralla laittaa jousituksen kuntoon. Ei ollut vielä tarkoitus tätä tehdä, vaan vasta sitten samalla kun purkaa ja käy koko auton läpi. Mutta mikä olisi nyt hyvä ja semmoinen jota ei tarvitse enää päivittää? Uudet iskarit ja jouset vai kynäjousisarja? Tarvitseeko tehdä jotain muita muutoksia samalla(mieluiten tietenkin mahdollisimman vähän )?

Pahoittelen, jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta niin vähän näistä vielä kokemusta.. Niin ja jos hinta olisi jossain tonnin paikkeilla.

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja RD » Ti Toukokuu 26. 18:56:46 2015

Onko pääpaino rata-ajolla ja jäykkyydellä vai haetaanko mukavaa matka-autoa? Kuinka matala se nyt on ja miten korkea on tavoite?
Avo GTZ on hyvä kynätolppa-alusta jonka korkeutta voi vapaasti säätää, mutta niissä on vaihteleva laatu, foorumilla huonoja kokemuksia ja hintakin aika kova. Gaz Gold on toinen vaihtoehto, mutta porukka ei oo ollut niihin yhtä tyytyväinen kuin mitä mä olin Avoihin, vaikka yks vuotikin ja muoviset lukitusruuvit oli ihan v----n turhat.
Bilstein tekee hyviä iskareita ja Graham Goode Racingilta saa miedosti madallettujakin jousia.
En tie saako Ahmed Bayoolta ekkeriin jousia, ja noi sierran jouset on -20mm tai -25mm...ihan ok, mutta vielä melko matala, katalysaattoreita pitää varoa esim. huoltoasemalla käydessä, hidastetöyssyissä ja vähänkin jyrkemmissä rampeissa.

Sitä en tiedä tarviiko eskorttiinkin vahvistaa takatolppia kynätolppien kanssa vai ei.

Jäykemmät moottorin kumit pelastaa vetoakseleita, GGR:ltä saa myös pidempiä etuvetareita jotka on tarkoitettu madallettuihin autoihin.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja xsx » Ti Toukokuu 26. 19:02:17 2015

Ite oon suosinu GAZ sarjaa. Goldia en lähtis laittaa jos ei radalla tule pyörittyä. Perus gaz sarja toimii hienosti katu autoissa ja on edullinen. 2wd muistaakseni n700e, 4wd hinta varmaan pyörii samoissa.
Goldi tais olla jo reilusti yli tonnin 1200e?.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

steyr
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Toukokuu 16. 21:18:53 2014

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja steyr » Ti Toukokuu 26. 20:26:42 2015

Toivottavasti tulevaisuudessa tulee käytyä ratapäivillä, mutta tarkoitus kuitenkin ajaa kesäisin kauppaan, töihin yms. Nyt on nosturilla niin en pääse mittaamaan pyörän keskeltä kaareen, mutta eturengas jää kaaren sisälle ja mongoosen kanssa raapii herkästi.

Tarkoitatko xsx tuota GAZ gha-sarjaa? Se vaikuttaa hinnaltaan mukavalta (halvempi tietenkin aina parempi :D ). Eniten itseänikin mietityttää miten tuo takapää toteutetaan. Siellähän ei nyt ole iskarillekaan kauheasti tilaa, joten mahtuuko sinne edes kynäjouset? Vai tehdäänkö se näin->
GAZ:in sivut kirjoitti:. When a coilover is unable to be installed a separate damper and rear coil spring with a variable spring platform is used so the kit retains full height adjustment.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Toukokuu 26. 20:46:32 2015

Kuhan et avoneihin rahoja tuhlaa! Ne on ihan paskaa tavaraa...

Paras ois bilstein iskarit ja vaikka vakio jouset tai H&R -25mm.

Itellä ollut gaz alustoja useita ja sille annan pisteet

Timo

steyr
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Toukokuu 16. 21:18:53 2014

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja steyr » Ti Toukokuu 26. 21:06:05 2015

THR kirjoitti:Kuhan et avoneihin rahoja tuhlaa! Ne on ihan paskaa tavaraa...

Paras ois bilstein iskarit ja vaikka vakio jouset tai H&R -25mm.

Itellä ollut gaz alustoja useita ja sille annan pisteet

Timo
Mahtuuko gazin coiloverit tuonne taaksekin suoraan paikaalleen vai onko tarvetta muutostöille? Katsoinkin tuolta sinun kuvista ja ei ainakaan näyttänyt mitään erikoista olevan?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Toukokuu 27. 15:55:46 2015

Menee suoraan

Timo

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Toukokuu 27. 17:08:08 2015

steyr kirjoitti:Toivottavasti tulevaisuudessa tulee käytyä ratapäivillä, mutta tarkoitus kuitenkin ajaa kesäisin kauppaan, töihin yms. Nyt on nosturilla niin en pääse mittaamaan pyörän keskeltä kaareen, mutta eturengas jää kaaren sisälle ja mongoosen kanssa raapii herkästi.

Tarkoitatko xsx tuota GAZ gha-sarjaa? Se vaikuttaa hinnaltaan mukavalta (halvempi tietenkin aina parempi :D ). Eniten itseänikin mietityttää miten tuo takapää toteutetaan. Siellähän ei nyt ole iskarillekaan kauheasti tilaa, joten mahtuuko sinne edes kynäjouset? Vai tehdäänkö se näin->
GAZ:in sivut kirjoitti:. When a coilover is unable to be installed a separate damper and rear coil spring with a variable spring platform is used so the kit retains full height adjustment.
Juu, ihan niitä perus tolppia. Rallyracesta kun ottaa niin mahdollista valita sopivat jouset. Yleensä sami jo tietää mitä sinne kannattaa laittaa. Sit jos niitä puslia meinasit vaihdella, niin takatukivarsiin jätä alkuperäiset jos vaan on ehjät. Isot puslat kannattanee vaihtaa uretaanisiksi.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

steyr
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Toukokuu 16. 21:18:53 2014

Re: Escocossuun uusi alusta

Viesti Kirjoittaja steyr » Ke Toukokuu 27. 17:12:25 2015

xsx kirjoitti:
steyr kirjoitti:Toivottavasti tulevaisuudessa tulee käytyä ratapäivillä, mutta tarkoitus kuitenkin ajaa kesäisin kauppaan, töihin yms. Nyt on nosturilla niin en pääse mittaamaan pyörän keskeltä kaareen, mutta eturengas jää kaaren sisälle ja mongoosen kanssa raapii herkästi.

Tarkoitatko xsx tuota GAZ gha-sarjaa? Se vaikuttaa hinnaltaan mukavalta (halvempi tietenkin aina parempi :D ). Eniten itseänikin mietityttää miten tuo takapää toteutetaan. Siellähän ei nyt ole iskarillekaan kauheasti tilaa, joten mahtuuko sinne edes kynäjouset? Vai tehdäänkö se näin->
GAZ:in sivut kirjoitti:. When a coilover is unable to be installed a separate damper and rear coil spring with a variable spring platform is used so the kit retains full height adjustment.
Juu, ihan niitä perus tolppia. Rallyracesta kun ottaa niin mahdollista valita sopivat jouset. Yleensä sami jo tietää mitä sinne kannattaa laittaa. Sit jos niitä puslia meinasit vaihdella, niin takatukivarsiin jätä alkuperäiset jos vaan on ehjät. Isot puslat kannattanee vaihtaa uretaanisiksi.
Eteen puslat jo vaihtuikin ja taakse noi isot sitten, kun joutuu jonkun muun syyn takia purkaa..

Vastaa Viestiin