Trailerin akseli vääntynyt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

bomble

Trailerin akseli vääntynyt

Viesti Kirjoittaja bomble » To Syyskuu 10. 19:46:21 2015

Noniin projekti traileria ostamassa mutta tää on ainoa minkä takia kauppoja ei ole tehty vielä
kuva: http://i36.photobucket.com/albums/e1/ki ... dmv41z.jpg

Eli vääntynyt "sisään" päin, onks korjaus ehdotuksia? Itse mietin lämmittämistä ja vääntäis takavanteen mukaan suoraan, mutta huolettaa noi kumipuslat tossa "runkoputkessa" ja on aika paksua materiaalia.
Toinen vaihtoehto, ostaa uus? Saako,mistä,mihin hintaan? Ei oo ikinä tullu peräkärryjen kanssa touhuttua niin paljoo et noista tietäis..joku saksalainen 1050kg akseli sielä näytti olevan :D
Ja millähän tollanen on kiinni tuola? Nopeella tutkaamisella en nähny mitään siihen viittaavaa

henu

Re: Trailerin akseli vääntynyt

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 10. 20:13:52 2015

http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarvikk ... peravaunut vaikka tuosta ku selaat ni löytyy akseleita jarruineen jne... ei nuo nyt kovin kallitta oo.

olafu

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 12. 12:20:43 2015

Itte koittaisin ensin niin että rengas kiven koloon ja vetää aisasta sivulle, kai se kerran kylmänä suoristuukin kun on kerran vääntynytkin. Joku paska pyörä paikalleen niin ei tuu iso vahinko jos vaikka vanne vääntyy tai rengas repee.
Kuvasta kun kattoo, niin näyttäs että se on vääntynyt tuolta akselin sisältä. Todennäkösesti se kuitenkin heikoimmasta paikasta vääntyy molempiin suuntiin.
Jäsen #606

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Syyskuu 12. 16:35:52 2015

Kuvasta näyttää jotenkin siltä, että toi akselin runkoputki olisi halki siitä kiinnityskorvakkeen vierestä. Vai näekö omiani..? Silloin alkaa olla melko hasardi korjailla. Kyllähän tuo muuten varmasti vääntyilee takaisin paikalleen.

Se akseli on melkoisen pitkälle juntattu sinne rungon sisälle, itse en ainakaan ole keksinyt millä sen kaivaisi sieltä ehjänä ulos.

VooDoo
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Syyskuu 18. 20:37:26 2015

Ja lämmittäminen muutenkin kyseenaalasita, jos ovat vaikka mokista tehtyjä akseleita ja niitä lämmittää, niin muuttuvat paskaraudaksi. Hetkenpäästä taas sojottaa mihin sattuu. Suosittelen koko akselin vaihtoa.

Yhden akselitumpin olen tosin vaihtanut itse akselistoon. Oli tulppahitsilla putken sisällä kiinni. Etti tulppahitsin kohdat -> poralla läpi -> tappi pois -> uus reikään ja samoista reijistä tulppahitsillä kii.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin