Sierran keskuslukkomurhetta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Sierran keskuslukkomurhetta
Pitkästä aikaa tulee meikäläiseltäkin vähän maallisempaa ongelmakyselyä.
Elikä... '91 Sierra. Keskuslukot pränkkää edestakaisin jonkin aikaa kunnes lopettavat surraamisen. Saattaa jäädä auki tai kinni. Ihan sama. Kuskin ovessa ei toimi enää ulkokahva eikä sitä myöskään pysty lukitsemaan avaimella. Sisäpuolelta oven saa vaivoin auki. Missä vika? Itse epäilen lukkolaitetta josta jo laitoin ostoilmon. Mitäs muut tuumaa?
Ei oikeen paskaakan kinnostaisi talvipakkasilla tollasen kanssa tapella, mutta motivaatio kasvoi kun omistaja-isupappa lupasi vaihtaa meidän veljesten kesken päittäin näitä autoja. Tuo '87 21GTX farkku Renu sopisi paremmin perheelliselle ja akateemiselle maisteri-veljelleni. Itse mielelläni varustelisin Sierrasta mieleiseni.
Elikä... '91 Sierra. Keskuslukot pränkkää edestakaisin jonkin aikaa kunnes lopettavat surraamisen. Saattaa jäädä auki tai kinni. Ihan sama. Kuskin ovessa ei toimi enää ulkokahva eikä sitä myöskään pysty lukitsemaan avaimella. Sisäpuolelta oven saa vaivoin auki. Missä vika? Itse epäilen lukkolaitetta josta jo laitoin ostoilmon. Mitäs muut tuumaa?
Ei oikeen paskaakan kinnostaisi talvipakkasilla tollasen kanssa tapella, mutta motivaatio kasvoi kun omistaja-isupappa lupasi vaihtaa meidän veljesten kesken päittäin näitä autoja. Tuo '87 21GTX farkku Renu sopisi paremmin perheelliselle ja akateemiselle maisteri-veljelleni. Itse mielelläni varustelisin Sierrasta mieleiseni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Itellä tuli aikoinaan kossun kanssa sama ongelma kun pakkaset iski -20 luokkaa. Eli "vika" on siis siinä keskuslukon moottorissa. Jää jumittaa noilla pakkasilla. En tiiä sitten johtuuko huonosta rasvasta vai mistä, mutta en jaksanu perehtyy tarkemmin. Korjaantu sillä ku pakkaset laski 

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
mun nelikossa oli sama vika ostohetkellä.
vika oli keskuslukon moottori joka toimi liian hitaasti.
avasinkin sen ja rasvasin mutta vika oli sähkömoottorissa siellä sisällä.
vaihdoin apparin oveen moottorin ja ny toimii hienosti.
moottorin johdotus vaihtuu -91 ja vanhemmissa on yhellä isolla pyöreellä liittimellä kolme napanen ja uudemmissa kaksi liitintä jotka kaksi napaisia.ovh n.80e.
vika oli keskuslukon moottori joka toimi liian hitaasti.
avasinkin sen ja rasvasin mutta vika oli sähkömoottorissa siellä sisällä.
vaihdoin apparin oveen moottorin ja ny toimii hienosti.
moottorin johdotus vaihtuu -91 ja vanhemmissa on yhellä isolla pyöreellä liittimellä kolme napanen ja uudemmissa kaksi liitintä jotka kaksi napaisia.ovh n.80e.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
mulla teki kans tota samaa, mutta jäi aina lukkoon!!
Piti sitten vaan vetästä kahvasta siinä välis kun se oli auki...
Piti sitten vaan vetästä kahvasta siinä välis kun se oli auki...
Tapahtui vaan kesällä ettei ollu pakkasista kiinni, mutta korjaantui itsestään eikä oo tehny tuota about vuoteen!Itellä tuli aikoinaan kossun kanssa sama ongelma kun pakkaset iski -20 luokkaa. Eli "vika" on siis siinä keskuslukon moottorissa. Jää jumittaa noilla pakkasilla. En tiiä sitten johtuuko huonosta rasvasta vai mistä, mutta en jaksanu perehtyy tarkemmin. Korjaantu sillä ku pakkaset laski
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Juu, sama vika rahikaisella. Vähän oireet muuttuu tai veljen puheet on välillä aika hankala ymmärtää. Sitten kun nyppää sulakkeen pois, niin siitäkin oli muistaakseni jotain haittaa. Takaovet ei mennyt kiinni tai jotain. Muistaakseni toisen takaoven lukkonappi ei painunut lukkoon.JussiK kirjoitti:mulla teki kans tota samaa, mutta jäi aina lukkoon!!
Piti sitten vaan vetästä kahvasta siinä välis kun se oli auki...
Hei, voiko ton testata jotenkin niin että nyppää aina yksitellen yhden moottoreista pois? Varmistaisin siis näin että diagnoosi osuu oikeaan moottoriin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Itellä oli samaa häikkää aikanaan Sierran lukkojen kanssa ja vika oli kuskin oven kahvassa josta oli vieteri rikki. Piti painaa kahvasta kun kiersi lukkoa. Sitten lukko lakkasi toimimasta ja piti pyytää joku toinen pitämään kahvaa paikallaan kun avasin lukon matkustajan puolen ovesta. Vika oli siis silloin kahvassa ja korjaantui näpertelemällä vieteri paikalleen.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Kahvat tosiaan kannattaa tarkistaa jos olis jousipoikki, mutta näissä alle vm.90 voi auttaa ku vääntelee niitä tankoja sielä ne nimittäin venyy ajan mittaan ja varsinkin eniten käytetyissä etuovissa. Siitä uudemmasta keskuslukosta vm.90 ja eteenpäin. Se on suoraan sanottuna perseestä. Liikaa ongelmia. Tuo vanha alle vm.90 olevissa toimii paljon paremmin...
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Selkeytetäänpäs pari juttua... Onko oven sisällä todella kaksi erillistä kokkaretta? Lukkolaite ja k.lukkomoottori? Vai onko ne samaa pakettia? Olin vaan syksyllä pahvia raottaessani katsovinani ettei ole kuin yksi klontti oven lukon puoleisella sivulla. Helpottaisi kummasti jos olisi vaan yksi, niin suosiolla uusisin sen. Nam.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
En kerenny laittaa sulle mailia, ni vastataas tässä.MouTine kirjoitti:Selkeytetäänpäs pari juttua... Onko oven sisällä todella kaksi erillistä kokkaretta? Lukkolaite ja k.lukkomoottori? Vai onko ne samaa pakettia? Olin vaan syksyllä pahvia raottaessani katsovinani ettei ole kuin yksi klontti oven lukon puoleisella sivulla. Helpottaisi kummasti jos olisi vaan yksi, niin suosiolla uusisin sen. Nam.
Eli siis k.lukkomoottori on erillinen. 90 ja uudemmissa se on siinä lukkolaitteessa kiinni ja alle 90:ssä on toteutettu tangoilla lukitus ja avaus.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
toniwe kirjoitti:En kerenny laittaa sulle mailia, ni vastataas tässä.MouTine kirjoitti:Selkeytetäänpäs pari juttua... Onko oven sisällä todella kaksi erillistä kokkaretta? Lukkolaite ja k.lukkomoottori? Vai onko ne samaa pakettia? Olin vaan syksyllä pahvia raottaessani katsovinani ettei ole kuin yksi klontti oven lukon puoleisella sivulla. Helpottaisi kummasti jos olisi vaan yksi, niin suosiolla uusisin sen. Nam.
Eli siis k.lukkomoottori on erillinen. 90 ja uudemmissa se on siinä lukkolaitteessa kiinni ja alle 90:ssä on toteutettu tangoilla lukitus ja avaus.
Siis jos vielä kerran

Alle vm.90 on todellakin erillään ja menee vaakatasossa tangoilla
vm.90 ja uudemmat . On myöskin erillinen moottori+ lukkolaite. Pieni tanko menee lukkolaitteen alapuolle ja sielä se moottori sijaitsee.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Joopa joo... Ei noista teijän vastauksista ota selvää.
Kävin nyt vähän tutkimassa asiaa tuolla kellarissa ja homma on nyt näin. Kysessä on malli josta lähtee johdot ja on kahdella kaksi-napaisella liittimellä. Kun otin toisen liittimen auki, niin muut lukot rauhoittuivat. Jätin sen nyt niin ja selvitän mistä saan parhaiten korvaavan osan.
Toniwen vastaus selkeytti kaiken, mutta Ares kumosi koko homman. Onko Ares tää nyt niin että sen moottorin saa lukkolaitteesta kepulikonstein erilleen, mutta on tarkoitettu olemaan yksi ja sama paketti?
Kiitos kuitenkin jo etukäteen kaikille vastanneille. Kyllä pian helpottaa...
Kävin nyt vähän tutkimassa asiaa tuolla kellarissa ja homma on nyt näin. Kysessä on malli josta lähtee johdot ja on kahdella kaksi-napaisella liittimellä. Kun otin toisen liittimen auki, niin muut lukot rauhoittuivat. Jätin sen nyt niin ja selvitän mistä saan parhaiten korvaavan osan.
Toniwen vastaus selkeytti kaiken, mutta Ares kumosi koko homman. Onko Ares tää nyt niin että sen moottorin saa lukkolaitteesta kepulikonstein erilleen, mutta on tarkoitettu olemaan yksi ja sama paketti?
Kiitos kuitenkin jo etukäteen kaikille vastanneille. Kyllä pian helpottaa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Moottori on ruuveilla kiinni siinä lukkopaketissa. Ruuvit auki ja sen saa erilleen.MouTine kirjoitti:Toniwen vastaus selkeytti kaiken, mutta Ares kumosi koko homman. Onko Ares tää nyt niin että sen moottorin saa lukkolaitteesta kepulikonstein erilleen, mutta on tarkoitettu olemaan yksi ja sama paketti?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Mulla toimii kuskinpuolen lukko hyvin, mutta vänkärinpuolen lukon jos aukaisee niin käyttää auki ja vetää samantien lukkoon. Jos välissä ehtii avata oven niin silloin jää vaan ränknäämään lukkoa, kun laittaa oven kiinni niin mene automaattisesti lukkoon. Samaa vikaa? Kuskin oveen on vaihdettu lukko.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
MouTine kirjoitti:Joopa joo... Ei noista teijän vastauksista ota selvää.
Kävin nyt vähän tutkimassa asiaa tuolla kellarissa ja homma on nyt näin. Kysessä on malli josta lähtee johdot ja on kahdella kaksi-napaisella liittimellä. Kun otin toisen liittimen auki, niin muut lukot rauhoittuivat. Jätin sen nyt niin ja selvitän mistä saan parhaiten korvaavan osan.
Toniwen vastaus selkeytti kaiken, mutta Ares kumosi koko homman. Onko Ares tää nyt niin että sen moottorin saa lukkolaitteesta kepulikonstein erilleen, mutta on tarkoitettu olemaan yksi ja sama paketti?
Kiitos kuitenkin jo etukäteen kaikille vastanneille. Kyllä pian helpottaa...
Ei kyllä noita on ollut mulla kädessä. Ei pitäisi olla pitään epäselvää siinä. Se lukkolaite+keskuslukon moottori ei ole samassa paketissa kuin mk1 sierran alkuperäisessä keskuslukossa. Kyllä löytyy kokemusta noista...
Mk2 vm.90++ tulee oveen kiinni yhdellä ruuvilla. Mk2 vm.90---- tulee oveen aivan eripaikkaan kiinni 3 ruuvilla. Mk2:ssa tulee aina tangon välityksellä toi keskuslukon moottori sinne lukkolaitteeseen.
Ota vaan sen pahvin irti eihän se ole homma eikä mikään!
EDIT: Pitääkö ruveta kuvia laittamaan? Vastaavanlainen k-lukko kuin Moutinella +kaikki mitä ikinä tarttee on mulla irti tallissa että jos vielä on jotain väittämistä niin mä rupeen laittamaan kuvia sitten

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No niin... Ruokatunnilla hain 44 eurolla uuden lukkolaitteen Hopalta nyt äsken illalla kävin asentelemassa. Onpa hienoo taas kulkee ovista niin kuin kuuluukin.
Samallla vähän pöyhein tulevaa Cobraa varten lukkomoottorin piuhoja. Elikä... Kun sielä on ne kaksi liitintä, niin siihen jossa on keltainen ja valkoinen johto, niin nuo kaksi tuntuisi olevan ohjaavat johdot. Elikä maata vasten kun mittasin, niin näihin johtoihin tulee jommin kummin +12 voltin jännite ja vaihtaa aina kun aukee sulkee. Voisko joku varmistaa teoriani? Onko keskuslukoille olemassa jossakin piilossa jonkinmoinen ohjainboxi? Siihen olisi vain helpompi kytkeä...
Kiitos vastanneille.
Samallla vähän pöyhein tulevaa Cobraa varten lukkomoottorin piuhoja. Elikä... Kun sielä on ne kaksi liitintä, niin siihen jossa on keltainen ja valkoinen johto, niin nuo kaksi tuntuisi olevan ohjaavat johdot. Elikä maata vasten kun mittasin, niin näihin johtoihin tulee jommin kummin +12 voltin jännite ja vaihtaa aina kun aukee sulkee. Voisko joku varmistaa teoriani? Onko keskuslukoille olemassa jossakin piilossa jonkinmoinen ohjainboxi? Siihen olisi vain helpompi kytkeä...
Kiitos vastanneille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Nostan tän aiheen takasin ylös kun sellanen nyt valmiiks oli.
Ajatteli escorttiin jossa ei keskuslukkoa vielä ole laittaa sellasen, lukkoja ohjataan hälyttimen signaalilla ja kysymys kuuluu...
Miten tuo kannattas toteuttaa? Ajattelin neliovisen takaovien lukkomoottorit laittaa koska niitähän ohjataan joka tapaiksessa sähköllä, ja lukkopesät meinasin poistaa kokonaan joten tuota avaimella kääntäen avausta en tule tarviimaan.
Mutta onko mahdollista sellanen lukkosetti saada toimimaan hälyttimen ohjauksella jossa kaukosäätömahdollisuutta ei alkuperäisenä ole?
Onko kukaan kyseista "tekniikanvaihtoa" suorittanu?
Ajatteli escorttiin jossa ei keskuslukkoa vielä ole laittaa sellasen, lukkoja ohjataan hälyttimen signaalilla ja kysymys kuuluu...
Miten tuo kannattas toteuttaa? Ajattelin neliovisen takaovien lukkomoottorit laittaa koska niitähän ohjataan joka tapaiksessa sähköllä, ja lukkopesät meinasin poistaa kokonaan joten tuota avaimella kääntäen avausta en tule tarviimaan.
Mutta onko mahdollista sellanen lukkosetti saada toimimaan hälyttimen ohjauksella jossa kaukosäätömahdollisuutta ei alkuperäisenä ole?
Onko kukaan kyseista "tekniikanvaihtoa" suorittanu?
#764
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Eikös se ole ihan mekaaninen ohjaus, moottorille menee jatkuva virta punaisessa piuhassa ja siellä sisällä on joka suuntaan virtakiskoa mikä sitten kääntää sähköä milloin mihinkin napaan tilanteen mukaan kun avainta ronklaa. Niihin kahteen mainitsemaasi johtoon se häly kytketään.MouTine kirjoitti:No niin... Ruokatunnilla hain 44 eurolla uuden lukkolaitteen Hopalta nyt äsken illalla kävin asentelemassa. Onpa hienoo taas kulkee ovista niin kuin kuuluukin.
Samallla vähän pöyhein tulevaa Cobraa varten lukkomoottorin piuhoja. Elikä... Kun sielä on ne kaksi liitintä, niin siihen jossa on keltainen ja valkoinen johto, niin nuo kaksi tuntuisi olevan ohjaavat johdot. Elikä maata vasten kun mittasin, niin näihin johtoihin tulee jommin kummin +12 voltin jännite ja vaihtaa aina kun aukee sulkee. Voisko joku varmistaa teoriani? Onko keskuslukoille olemassa jossakin piilossa jonkinmoinen ohjainboxi? Siihen olisi vain helpompi kytkeä...
Kiitos vastanneille.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Onkohan vika itse lukkopesässä, vaiko jossain mekanismeissa kun kuskinoven lukosta ei saa ovea auki, lukkoon menee kyllä suosiolla?
Kun kääntää aukipäin niin avain kääntyy melko veltosti sen 90astetta, eli ei tunnu sellaista jousimaista vastusta niinkuin normaalisti kuuluu tuntua. Eikä avain palaudu sitten luonnollisestikaan juurikaan yhtään
Auto on 91vuosimallin farmarisierra, ja keskuslukot siis löytyy.
Hieman kiusallista käydä avaamassa ovet aina vänkärinpuolelta..
Kun kääntää aukipäin niin avain kääntyy melko veltosti sen 90astetta, eli ei tunnu sellaista jousimaista vastusta niinkuin normaalisti kuuluu tuntua. Eikä avain palaudu sitten luonnollisestikaan juurikaan yhtään
Auto on 91vuosimallin farmarisierra, ja keskuslukot siis löytyy.
Hieman kiusallista käydä avaamassa ovet aina vänkärinpuolelta..

-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re:
Omassa -89 sedan sierrassa samanlaista vikaa, kuskin ovesta menee lukkoon normaalisti mutta ei aukea.Jaakkoki kirjoitti:Onkohan vika itse lukkopesässä, vaiko jossain mekanismeissa kun kuskinoven lukosta ei saa ovea auki, lukkoon menee kyllä suosiolla?
Kun kääntää aukipäin niin avain kääntyy melko veltosti sen 90astetta, eli ei tunnu sellaista jousimaista vastusta niinkuin normaalisti kuuluu tuntua. Eikä avain palaudu sitten luonnollisestikaan juurikaan yhtään
Auto on 91vuosimallin farmarisierra, ja keskuslukot siis löytyy.
Hieman kiusallista käydä avaamassa ovet aina vänkärinpuolelta..
ja apumiehen ovesta aukeaa mutta ei mene lukkoon!!
kuskin oveen kokeiltu kahta eri lukkoa/avainta mutta sama vika!
mistähän sitä seuraavaksi kokeilis etsiä vikaa...? onko muilla ollut mitään samantyylistä vikaa..??
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Kannattaa ainakin alkuun kattoa että kaikki vivut on kunnolla paikallaan eikä ole solmussa.
Sit vois sen keskuslukon moottorin vivun irrottaa ja kokeilla meneekö sit lukkoon/auki.
Lukkopesässä ei varmaan ole vikaa jos kerran toisella lukolla samat oireet.
Ja rasvakaan ei olis pahitteeksi (esim hhs2000 pelaa hyvin, perus crc on liian lirua), monesta autosta olen elvyttänyt jäykän lukon huolellisella lukkopesän pesulla ja kaikkien liikkuvien osien rasvauksella.
Jonkun verranhan tullut noitten kanssa pelattua mut näkemättä on paha arvailla pitemmälle kun ei ole omalle kohdalle sattunut tota vikaa.
Sit vois sen keskuslukon moottorin vivun irrottaa ja kokeilla meneekö sit lukkoon/auki.
Lukkopesässä ei varmaan ole vikaa jos kerran toisella lukolla samat oireet.
Ja rasvakaan ei olis pahitteeksi (esim hhs2000 pelaa hyvin, perus crc on liian lirua), monesta autosta olen elvyttänyt jäykän lukon huolellisella lukkopesän pesulla ja kaikkien liikkuvien osien rasvauksella.
Jonkun verranhan tullut noitten kanssa pelattua mut näkemättä on paha arvailla pitemmälle kun ei ole omalle kohdalle sattunut tota vikaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 23:39:33 2012
Re:
Turbo_IS kirjoitti:Moottori on ruuveilla kiinni siinä lukkopaketissa. Ruuvit auki ja sen saa erilleen.MouTine kirjoitti:Toniwen vastaus selkeytti kaiken, mutta Ares kumosi koko homman. Onko Ares tää nyt niin että sen moottorin saa lukkolaitteesta kepulikonstein erilleen, mutta on tarkoitettu olemaan yksi ja sama paketti?
Osaisikos joku selittää miten tuon keskuslukon moottorin / lukon saa pois sieltä oven sisältä - puhdistusta varten olisin irrottelemassa.
Eli kyseessä siis vuosimallin 92 sierra, jossa lukolle tulee 3 johtoa ja yksi pyöreä 3 napainen liitin.
Täytyykö moottori (siis se keltainen mötikkä) irrottaa lukosta jo siellä oven sisällä, koska ei se muuten näytä mahtuvan sieltä tulemaan. (Ottaa kiinni siihen ikkunan liukukiskoon) ...ja mitenköhän helposti sen saa siitä lukosta irti ? Onko se kiinni muuta kuin niillä kahdella ruuvilla, mitkä ovat näkyvillä ?
Entäs sitten moottorin kiinnitys takaisin siihen lukkoon, onnistuuko normaali-ihmisen sormilla ilman totaalista hermojen menetystä ?
Kiitos etukäteen, jos joku osaa vastata.
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
En lähtenyt ollenkaan irrotteleen moottoria lukosta, helpompi irrottaa se ikkunakisko.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Eiks se koko paska tule kokonaisena klonttina kun irrottaa ne kolme ruuvia oven päädystä ulkopuolelta? Näin muistaakseni tein yli 10v sitten. Ei helvetti, onko internet ja tää foorumikin jo näin vanha?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Salpa ainoastaan, kaikki on tangoilla yhteydessä toisiinsa jotka saa irti oven sisällä.MouTine kirjoitti:Eiks se koko paska tule kokonaisena klonttina kun irrottaa ne kolme ruuvia oven päädystä ulkopuolelta? Näin muistaakseni tein yli 10v sitten. Ei helvetti, onko internet ja tää foorumikin jo näin vanha?
Ikkunan pystykisko irti (1 tai 2 ruuvia), sit pääsee lukkopesään käsiksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 23:39:33 2012
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Jep,
Kyllähän se sieltä tuli kun irrotti ikkunan pystykiskon.
Sähkömoottorin kotelot aukaisin ja siellä näytti kaikki niin puhtaan siistiltä, että vaikea uskoa, että sähköpuolella olisi vikaa. Voisiko olla niin, että sähkömoottorissa käytetty vaseliini jähmettyy kovilla pakkasilla ja näin aiheuttaa lukon toimimattomuuden ?
Onkohan muuten se itse lukko-osa purettavissa ? Näyttää vähän siltä, ettei sitä uskalla mennä aukomaan, kun ei näytä ruuvejakaan olevan. Ilmeisesti se on jotenkin puristettu kasaan ja nuo klipsit pitävät osat paikoillaan.
Kyllähän se sieltä tuli kun irrotti ikkunan pystykiskon.
Sähkömoottorin kotelot aukaisin ja siellä näytti kaikki niin puhtaan siistiltä, että vaikea uskoa, että sähköpuolella olisi vikaa. Voisiko olla niin, että sähkömoottorissa käytetty vaseliini jähmettyy kovilla pakkasilla ja näin aiheuttaa lukon toimimattomuuden ?
Onkohan muuten se itse lukko-osa purettavissa ? Näyttää vähän siltä, ettei sitä uskalla mennä aukomaan, kun ei näytä ruuvejakaan olevan. Ilmeisesti se on jotenkin puristettu kasaan ja nuo klipsit pitävät osat paikoillaan.
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Jos sulla on sähköosat irti itse lukosta, niin puts-sprayta, upotus saippuaveteen ja tiskiharjan pilaaminen, huuhtelu, kuivaus ja crc/spray-vaseliini koneistoon. Tuollain tais tulla pösöstä ainakin lukot kuntoon, ja ne oli aivan kiinteät...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Lukkopesä on purettavissa mutta vaatii huolellisuutta, ihan helppo homma kunhan tekee ajatuksen kanssa ja katsoo miten päin mikäkin oli.
Ja avain lukkoon ennen sokan irroitusta tai muuten haittalevyt on kaikki lattialla.
Ja avain lukkoon ennen sokan irroitusta tai muuten haittalevyt on kaikki lattialla.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 23:39:33 2012
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
vauhtipete kirjoitti:Lukkopesä on purettavissa mutta vaatii huolellisuutta, ihan helppo homma kunhan tekee ajatuksen kanssa ja katsoo miten päin mikäkin oli.
Ja avain lukkoon ennen sokan irroitusta tai muuten haittalevyt on kaikki lattialla.
Unohtui mainita, että kysymykseni koski nimenomaan taka-ovea, jossa ei siis lukkopesää ole. Eli onko se oven sisäpuolelle jäävä lukkomekanismi hässäkkä purettavissa. (Se, mihin tulee ruuveilla kiinni se keltainen sähkömoottori)
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierran keskuslukkomurhetta
Jaajaa. No en itekkään lukenut ihan niin ajatuksella kun olin töissä 
Bräkleen+paineilma on kova yhdistelmä aina.
Kastelee kunnolla ja nylkyttää salpaa edestakasin ruuvarilla ja sit taas reilusti lisää ainetta sisään ja puhaltaa kuivaksi.
Harvemmin noi takaovet kulumisen takia temppuilee.

Bräkleen+paineilma on kova yhdistelmä aina.
Kastelee kunnolla ja nylkyttää salpaa edestakasin ruuvarilla ja sit taas reilusti lisää ainetta sisään ja puhaltaa kuivaksi.
Harvemmin noi takaovet kulumisen takia temppuilee.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!