RS2300 16v kone sierraan

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ke Syyskuu 23. 19:45:39 2015

Korjataan tätä topickkia pikkasen. Eli alkuperäsestä poiketen sain tuon Eskon RS koneen myityä ja tilalle haen Galaxystä kotoisin olevan 2.3l moottorin. Siihen on vielä lisäksi jo tiedossa Scorpion 2.0L 16v kansi ja imusarja. Näist olisi siis tarkotus alottaa rakentelemaan konetta.

Jostain kuulin että tuossa etuveto 2.3 koneessa olisi jäähdytyksen kierto jotenkin eripäin kuin takavetosessa? Pystyykö tällästä asiaa mitenkää testaamaan? SEn verran myös sain selville että kansipahviin pitää tehä lisää reikiä ku laittaa tuon 2.0 kannen paikalle.

Alakertaan pitää myös laittaa joku täytepala jos nuo tasapainoakselit ottaa pois ja istuttaa 8v öljypohjan?

Jos jollaki on tietoa, infoa, perjaatteessa ihan mitä vaan, jollain tapaa liittyen koko moottoriin, niin kirjotteleppa tuohon alle, varmaan saatta jatkossa olla muitakin kiinnostuneita tästä kombosta ;)
Viimeksi muokannut TheJuippi, Ti Lokakuu 13. 16:57:32 2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: RS2000 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Syyskuu 23. 22:16:27 2015

Pakosarjan tekisin ehkä rs2000 orkkispeltisarjasta.
On paksua tavaraa niin kestää myös käyttöä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ti Lokakuu 13. 16:58:06 2015

Pientä päivittelyä tällekkin aiheelle ;)
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Lokakuu 13. 19:17:59 2015

Mun topicin alkupäästä löytyy jotain:

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 1&t=158807

Tosin tuon tasapainoakselittoman öljypohjan täytepalaa jouduin vielä vähän tekemään sirommaksi, otti öljypumpun ketjuun kiinni.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ma Lokakuu 26. 21:24:03 2015

Tuolta linkistä löytyy muutamia purkukuvia kohteesta

KLIK
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

frozen
Viestit: 155
Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja frozen » Ti Lokakuu 27. 8:45:45 2015

2.3 kellari, 2.0 hattu, ruttu menee 12 tuntumaan, en muista tarkkaan, laskemallakinhan tuon saat aika lähelle. 2.3 korpin pahvi, ei tarvi tolskailla reikiä, kun Kalaksyssä vesi lähtee perseestä ja Korpissa jaon puolelta, ni pahvin vesireiät peilikuvina. 2.0 Korpin tai Rieskan öljypohja+täytepala jakopään puolelle.
Ite heivaisin kankaalle orkkis imusarjan, mut helpommalla tietty tuolla paketilla pääsee. RS:n kansi imupuolelta olis parempi ku Korpin/Kalaksyn, pako identtinen, mut Räiskäleelle teetättäs taas vaterrailia. Mäntiin huutaa aika äkkiä venakoloja, tai toisaalta tuolla 2.0/2.3 yhistelmällä ei ihan niin tiukkaan mee, kun ei tarvi hattua paria milliä puottaa...
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ke Lokakuu 28. 13:01:38 2015

Mutta kuinkas jos lykkää turbon tai remmin tuon koneen kaveriksi? Jossen väärin oo ymmärtäny niin ahtaes ei paljoa puristuksia saisi olla? Vähä oon toki amatööri moottori hommien kans vielä, mutta tässähän sitä oppii :D

Wisecon sivuilta löyty JE-pistonsin takomännät, hintaa näyttäs olevan koko setillä päälle tonni :?

Kuinkas laakerien kans, meniskö uudet oikeen kokoset vai kannattasko ne laittaa jokku paremmat? Tuntuu kyllä osia löytyvän aika heikosti tähän koneeseen, tai sitte en vieläkää osaa käytää googlea :D
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

turboeero
Viestit: 1042
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja turboeero » To Lokakuu 29. 9:19:00 2015

TheJuippi kirjoitti:Mutta kuinkas jos lykkää turbon tai remmin tuon koneen kaveriksi? Jossen väärin oo ymmärtäny niin ahtaes ei paljoa puristuksia saisi olla? Vähä oon toki amatööri moottori hommien kans vielä, mutta tässähän sitä oppii :D
Minkälaisen moottorin haluat? Tehotavote? Mihin käyttöön? Polttoaineena bensa vai re85?

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » To Lokakuu 29. 13:06:13 2015

Radallahan tuolla tlusi varmaanki paljo ajeltua, mutta myös maantiellä, RE85/Flexfuel, tehot jos sais 250-350 välillä? Miksei enemmänkin joskus tulevaisuudes.
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 29. 13:32:52 2015

10:1 menee viinalla hyvin.
Hyviä esimerkkejä on nuo m52b2? koneet joita viinalle ja ahdettuna tehty paljon ja niistä vakiokaluilla otettu 4-500 +10:1 puristuksilla.
Veikkaisin että tuostakin 2.3L koneesta uskaltaisin lähteä n.300hv puristamaan ahdettuna/remmillä viinan voimin,vakio kaluilla.
boa:kin ilmeisesti viellä vakio sisuksilla ainakin 485/560Nm antanut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » To Lokakuu 29. 20:14:31 2015

olis kuitenki varmaan suositeltavaa aukasta kokonaan ja hoonata sylinterit ja ehkäpä vaihtaa laakerit ja männänrenkaat? kuitenki tuolla lohkolla melkeen 300tkm ajettu.

uskailtaisko tuosta sylinterien alareunassa menevästä öljykanavasta tehä ruiskut mäntien alle? ei niistä varmaan koneen keston puolesta haittaa olisi? tuolla kuvien seassa pitäs olla pari perunaräpsyä kyseisestä asiasta.
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 30. 0:48:29 2015

Menee ilmeisesti lohkon läpi asti?
Siitä samasta ne on 200/205 lohkoihinkin tehty.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

frozen
Viestit: 155
Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja frozen » Pe Lokakuu 30. 7:01:13 2015

Ruttua voi tähtäillä 7.5-14 väliin :lol: riippuen tietty mitä myllyä on tekemässä, ite enemmän vapaasti nieleskelevien kannalla.

Männät on aika höttöset, mut kanget näissä taitaa yleensä se sulake olla. Jos edes joskus öljyt vaihdettu ja ei ole ilman vesiä ajettu, pitäis hoonilla selvitä, raputon tehdas hooni voi näkyä vielä 300ajetussakin...

Tähän mosaan pitää olla joku fiksaatio(tai muuten vaan pöljempi kaveri, mihin ite lukeudun), jos meinaa oikeesti rueta rakentamaan. Osaa löytyy kohtalaisesti, kun ehtii, mut yleensä on naama pitkänä, kun listoilla vertaa hintoja esim Zetec tavaraan. Mut kaikkea löytyy, kun vaan tilillä pisaa painetta.

Yläpään tiiviste settiä löytyy iipeistä, 2.3 korpin pahvi ja 2.3 orkkis männänrenkaat voi olla tiukassa... Kansitasosta alaspäin katella roinaa Rieskan tai RS:n osaluetteloista. Venaohjurit käy dokki rieskasta, kun yleensä, näistä on pakoset lähteny putoomaan tai ainakin yli 200ajetuissa horot. Pako-ohjureihin, ainakin, jousilanka varmistus(vaikka mersu). Öljypumpun painevenan tulppa tukevasti liimalla, tai millä tahansa poppakonstilla kiinni, yleensä ei kyllä sovi putoomaan kokonaan pois.

Edit: Öljyränni menee läpi.
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » To Marraskuu 12. 22:23:30 2015

Ajatuksen juoksu alkaa kääntyä remmiahtimen puolelle pikkuhiljaa. Joku Eatonin m45 varmaan menis viinan kans näin alkuun, kohtuu edullisiakin, alakerta ja kansi kestäis aika varmasti alkuun vakio hiluilla. Kampuran hihnapyörä pitää kai teettää jos sitä pyörittäis omalla hihnalla, tai sitte vaan kaikki yhden varaan :D
Tuos lohkos näyttäs olevan onneksi aika monta jengallista koloa mistä varmaanki sais rakenneltua latasta tukia koko höskälle, mutta varmaan pitää sioittaa pakopuolelle, kuitenki se imusarja on sinänsä aika massiivinen, toki näitäkään hilpeitä ei vielä oo, eli ei todellakaan pääse vielä testailemaan.
Välijäähyhän ei taida ihan pakollinen olla tuollasen remmin kans? Öljylle aattelin laittaa jonkumoisen jäähyn keulalle.
Viinaan siirtyes pitää sitte varmaanki kaikki pumpusta lähtien uusia? Ja teflonintiivisteet jos oon oikeen ymmärtäny?
Tukeeko MS flexfuel anturia? Vähä täs yrittäny selvittää, mutta modaamisen puolelle taitaa mennä?
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Sultzi
Viestit: 4852
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Marraskuu 12. 22:27:48 2015

Unohda noi eatonin lämpöpumput vaikka onkin halpoja. Ja toisekseen en laittais ilman välijäähyä varsinkaan tommosta, tulee järkyttävä määrä kuumaa noista. JOS on pakko laittaa edullinen eaton, niin vähintään m90, mielummin m112 :) Vaikka ottais pieniä paineita ja tehoja niin pääsee ahdinkin helpommalla kun on riittävän iso eikä tule kuumaa niin paljoa. Varaosiahan on ebay pullollaan tommosiin..

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » La Marraskuu 14. 20:21:32 2015

http://i374.photobucket.com/albums/oo18 ... hqq6fl.jpg
Tuohon sitte sitä täyttöpalaa, tarviiko tuo öpohjan etureuna jotain tukea?
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ma Marraskuu 30. 22:19:22 2015

Kasitappisesta nyysitty lisää osia, puolikaari tuohon öpohjan etureunaan ja kehikko kylkeen mihin saa laturin ja otpumpun kiinni, toki sitä en tiedä sopiiko sitte tulevan imusarjan kans paikallee.

Mitenkäs kytkimen kans? Kasitapin kytkin ja vauhtipyörähän menee, mutta ne ei taida kauaa edes vakiotehoilla kestää...
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Marraskuu 30. 23:38:27 2015

Jotain huhua joskus kuulin, että rs2000:sen vauhtis ja siihen sais sovitettua nelikkocossun kytkimen? Mutta mitään varmaa tietoa mulla ei asiasta ole, joten kannattaa tutkia asiaa ennen osien hankkimista. Tosiaan 8v kytkin on vissiin mitoitettu sille n.160nm väännölle ja 2.3:ssahan on jo vakiona 40nm enemmän, itse laitoin silloin aikanaan yli 8v sitten (onko siitä jo niin kauan? :shock: ) uuden orkkis fordilaisen 8v kytkinpaketin ja vauhtiksesta pinta puhtaaks. Sai luistamaan kohtuu helposti.
Pedal tu tö metal!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Joulukuu 5. 7:56:07 2015

Teettää teräspyörän kunnon kytkimelle niin jää reserviä tulevaisuutta varten.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ma Toukokuu 9. 13:27:35 2016

Nyt tuli purettua scorpion 2litranen moniventtii kones. Imusarja oli aika hauska vempain ja vaatii sitte scorpan koneesta sen apukehikon, imusarja on sen verran massiivinen laitos, että ottaa tukea siitä kehikon alareunasta.
KLIK
Pitäs vielä tarkistaa jakopään palikat että varmasti sopii ennenku alkaa uusia tilaamaan. Toki rahaahan ei taaskaan ole yhtää, mutta tilaillaa sitte ku tiedetään että sopii ja on rahaa :D Öljypohja sopii hyvin molemmista scopran ja sierran koneista, samoin imutorvi, toki 8v koneessa ainakin on jonkunsortin loiskelevy runkolaakerien pulteissa kiinni. Öljytikku on vielä vähä kysymysmerkillä mikä sopii, galaxyn lohkos on öljytikun paikka jotenki oudosti ihan eripaikassa kun noissa takavedon versioissa.
Sytkäpuolelle pitää vielä ettiä edis boksi ja suunnitella mikä moottorinohjaus kelpais, joko MS2 tai 3 tai sitte joku oikea moottorinohjaus :D
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ma Toukokuu 9. 13:46:54 2016

Missä se öljytikku on scorpparin koneessa?
Oon muuten vaan pohtinut onko mulla scorpion vaiko galaxyn lohko, mulla öljytikku on
pakosarjan puolella sierraan nähden tulipellin vieressä.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 10. 0:35:49 2016

Laitas kuvat suoraan tähän ni saattais näkyy kännykälläkin, ehkä :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Su Toukokuu 15. 15:24:29 2016

Galaxyn lohko on tässä.
Kuva
Öljytikku on pakopuolella keskellä tässä lohkossa, perjaattees senhän vois koneistaa eripaikkaa ja tukkia tuon vanhan tai jotaki :D

Jakopää napsahti paikalleen aika kivasti 2.3 koneen alarattaalla. Uudet laahaimet, kiristimet ja ketjut pitänee kattella vielä.
Kuva

Imusarjan sisuskalut näyttä ätältä:
Kuva
Kuva
Tuolle läpälle ympärileikkaus ja väliseinä pois ja yksi iso kaasuläppä tilalle, sitte pientä muotoilua tuolle alaosalle.

Moniurahihna alkaa hahmottua, pitäs vielä kokeilla sierran laturilla ja remmillä, koesovituksen tein sierran otpumpulla ja scorpan laturilla ja nähtäästi galaxyn kiristimellä. Kiristin ei ota koko leveydeltä hihnalle, pitäis kokeilla sierran kiristintä kuinka se toimii. Kampuran pyörä on scorpan koneesta
.Kuva
Kuva
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » To Kesäkuu 2. 19:48:21 2016

Mitenkäs tosiaan kytkimen kanssa tekis? Huhuja kuullu siitä 4wd cosan kytkimestä että jotenki sopis. kuinka sitä sais laskettua tai muuten tähtäiltyä? Ja saako tuohon mt75 lootaan nestekytkimen muutenki.

SItte asiana ECU, piisaako ms2 vai kanattaisko satsata johonki vähä parempaan?
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Kesäkuu 3. 17:10:02 2016

Scorpion MT-75 laatikkoon tuli n. 93-94 kohdalla nestekytkin ainakin joihinkin malleihin, joka sitten jatkoi mulkkarissa 95+. Olisiko sitten sieltä sovitettavissa, jos löytää sopivasti?

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » La Syyskuu 3. 20:53:55 2016

Noniiih, miään suurempaa ei ole tämän asian kanssa tapahtunut sattuneesta syystä hetkeen muutakun sen verran että tuollanen scorpion laatikko ilmestyi markille, nestekytkimellä ja nähtävästi eri välityksillä kuin toi sierran oma.
Kuva
Kuva
Alakertaa sovittelin jo ennemmin, kuvia en oo näköjään oo laittanu...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Eli tuollanen täyte pitäs jollain tapaa taikoa paikalleen. Muuten tuntuu kaikki istuvan niinku kuuluuki.

Atecun moottorinohjausta tuossa suunnitellu, ainakin edullinen ja ei ainakaan kukaa oo suuremmin haukkunu sitäkään. Jos oikeen ymmärsin niin kutakuinkin sama kuin ms2? Varmaan piisais näin alkuun, flexfuel tulee ja kaverilla roikkuu hyllyssä vanhammallin hx35, siitä koitan sopia kauppoja jossain kohtaa ja alan sovitella paikalleen...
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Syyskuu 11. 22:09:40 2016

TheJuippi kirjoitti:Öljytikku on vielä vähä kysymysmerkillä mikä sopii, galaxyn lohkos on öljytikun paikka jotenki oudosti ihan eripaikassa kun noissa takavedon versioissa.
Tämä on mennyt näköjään ohi silmien: mulla on RS2000:ssa öljytikku keskellä lohkoa, kuten tuossa sinulla näkyy olevan. Etuvedon/poikittaisasennus lohko siis.

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » To Syyskuu 15. 19:02:41 2016

Sen verran vertailukohtaa tuossa markilla että etuvedon lohkoissa on ötikku keskellä lohkoa ja takavedoissa lohkon takaosassa. Saahan siihen soviteltua pitemmän tikun ja reititettyä eri kautte tai tekee vaan uuden paikan erikohtaan ja sovittaa sopivan pitusen tikun sinne.
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ti Marraskuu 29. 13:46:52 2016

Hei,
Mietin tässä että mahtaisiko tuo pakosarja käydä suoraan sierraan scorpion koneen kanssa,
vai tuleeko moottorin kannake eteen?
http://www.ebay.co.uk/itm/Exhaust-manif ... SwuAVWx1~E

Elikkäs galaxyn rosterinen peltisarja siis.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ti Marraskuu 29. 18:35:52 2016

Äkkiseltään sanoisin että ottaa kiinni moottorinkorvaan.
Kuva
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

TheJuippi
Viestit: 144
Liittynyt: To Maaliskuu 15. 22:11:17 2012

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja TheJuippi » Ti Joulukuu 13. 16:53:07 2016

MIstähän löytys sopivat männät? halkasia sais olla 90mm, menee pienellä porauksella, männäntappi on tietääkseni 22mm ja puristuskorkeus about 27mm
Ford sierra 90' 2.0i -> 2.3i DOHC RS2300
ig: sierrars2300_project
Kuveja

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: RS2300 16v kone sierraan

Viesti Kirjoittaja ohcit! » To Lokakuu 26. 20:04:33 2017

Apua tarvittais kun ei tahdo mittoja löytyä mistään, mitäs eroja näissä 2.0/2.3 alakerroissa? 2.3 iskua enemmän mut onkos kanget ja lohko saman korkuiset? Eli olis vaan sitten matalemmat männät 2.3 koneessa. Kakslitraseen 8v anto mahlen kuvasto puristuskorkeudeksi 32,27 ja ylläolevan mukaan 2.3 olis luokkaa 27mm. Kiertokangen pituus 149.5 pitääkös tämmöset paikkaansa? Lisäksi kiinnostaisi palotilojen koot eri moottoerissa.

Vastaa Viestiin