Turvakaarien asennus vinkkejä.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Turvakaarien asennus vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Huhtikuu 13. 12:06:26 2017

Turvakaarien asennuksesta..
Mites muut on toteuttaneet kasausvaiheen ?
Jossain videoclipissä tehtiin neljä reikää josta kaaret laskettiin lattiasta läpi, että pääsi yläosat hitsaamaan.
Brittiläisessä DME-välikoppa pajassa näyttivät tekevän vain etulattiaan reiät ja kallistivat kaaria eteenpäin, jolloin etukaaret tippuivat lattianläpi.
Vaikutti ainakin fiksulta tavalta. Ohessa kuvat, jos linkit aukeaa.




https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599128E6

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5997E0AF

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=599067A8
#6
Escort -75

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Elokuu 30. 11:57:44 2017

Onko kertynyt jo omakohtaista kokemusta?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Elokuu 30. 19:54:07 2017

Tuolla 4:n reijän tekniikalla tehtiin meidän jokkisautot aina.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

mylec
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 19:36:56 2016

Re: Turvakaarien asennus vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja mylec » To Syyskuu 7. 21:34:28 2017

Mä oon yhteen koriin leikannut kattoon reijät ja sitä kautta hitsannut yläpuolet. Tosin siinä autossa oli kaaret jo paikallaan niin ei ollut muita vaihtoehtoja, kun muutama putki oli pakko lisätä sääntömuutosten takia. Se nyt on vähän makuasia että reijittääkö katon vai lattian, lattia on tietysti vähän mukavampi paikata :lol: Jos ei halua kumpaankaan ylimääräisiä reikiä niin jättää pää- ja etukaaren alapäät 5-10cm liian lyhyiksi, jolloin yläpuolet mahtuu juuri hitsaamaan kun kehikko on autossa kasattuna. Sen jälkeen nostaa koko kehikon oikeaan korkeuteen ja tekee putken alapäiden ja auton lattian väliin 3mm pellistä "kotelon" joka hitsataan joka sivulta lattiaan/kynnyskoteloon ja päälle pulttikiinnitteinen lappu johon putken alapää hitsataan. Näin oli toteutettu mun vanhassa sprinttiautossa, täyttää ainakin sprintin ja jokkiksen vaatimukset. Toivottavasti selostuksesta sai selvää, ei taida olla kuvaakaan nyt tähän hätään :lol:
-Sierra '90 ikuisuusprojekti

Vastaa Viestiin