2.0 dohc sierran turbotus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

subaa
Ylläpitäjä

2.0 dohc sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja subaa » To Joulukuu 8. 23:22:14 2005

mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2.0 dohc sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 8. 23:32:02 2005

subaa kirjoitti:mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona
Taidat rakentaa nyt Suomen ensimmäistä DOHC Turpoa?

Yksinkertaisesti se ei kannata, koska auto on vähäpäästöinen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Re: 2.0 dohc sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Joulukuu 8. 23:34:35 2005

qreippi kirjoitti:
subaa kirjoitti:mitä pitää vaihtaa alustaan jos laittaa 2.0 dohc:hen turbon. tehoja pitäis saada ainakin saman verran kuin cossussa on vakiona
Taidat rakentaa nyt Suomen ensimmäistä DOHC Turpoa?

Yksinkertaisesti se ei kannata, koska auto on vähäpäästöinen.
Ensimmäisestä en tiedä, ja vähäpäästöisyyttäkin epäilen, kopastakaan ei puhuttu mitään, saatikka vuosimallista :wink:

Varmaan helpoin muuttaa auto vastaamaan alustaltaan xr4i:tä eli 260mm etulevyt ja isomäntäiset satulat & taakse 10" rummut, jos nyt välttämättä haluaa sen noin tehdä, tietysti paremmista jarruista ei koskaan ole haittaa ja nuissa xr4i:nkin jarruissa on paljon parantamisen varaa :roll:

Ellei valmiina ole jo ABS:illinen sierra....

Viisaammat kertovat ehkä lisää.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, To Joulukuu 8. 23:42:53 2005. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 8. 23:36:55 2005

No vedin johtopäätöksen tosta "saman verran kun cossussa"

Eli kyseessä luultavasti Sierra Sedan ja vm. 92 tms. :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 9. 0:12:03 2005

No onhan yhdellä jäsenellä välikopassa dokki turbo,omistaja kertokoon enemmän. Mutta tosiaan jos sierraan ajattelit laittaa turbon niin osta mun sierra ja turbota se.. :wink: Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Pe Joulukuu 9. 14:50:11 2005

jesus48 kirjoitti:No onhan yhdellä jäsenellä välikopassa dokki turbo,omistaja kertokoon enemmän. Mutta tosiaan jos sierraan ajattelit laittaa turbon niin osta mun sierra ja turbota se.. :wink: Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..
Kauppiaan puhetta... :wink:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Joulukuu 9. 15:21:37 2005

Dokkilaista ei kannata turbottaa koska järjestäen kaikki on vähäpäästöisiä,heikko kansi yms yms..
Pööh, kunhan itsekin saan tuosta kaverin takapihalla makaavasta -90 2.0i S DOHC jäärata-Riekusta koneen tempaistua irti niin näkee mitä siitä saa aikaiseksi. Tarkoitus olisi ahtaa se ja istuttaa tuohon -89 käyttösierran OHC-pannun tilalle....

Eikä varmasti ole vähäpäästöinen

Ja minusta nuo kansiviat näyttää pahasti pelkiltä ylikuumenemisongelmilta (eli ilmeisesti alkaa haljeta pakoventtiilistä imuventtiiliin päin?).... Ja tuo Sierran korjauskäsikirja väittää DOHCin termostaatin olevan 102 asteinen!?! Ei kai sentään? :shock:
Ja jos flektitkin lähtee pyörimään (jos sattuu edes toimimaan) yli sadassa asteessa niin ihmekö se on jos alukansi ei kestä ahtamista

Kertokaa joku lisää kuka tietää / on rakennellut enemmän....
Pikkaisen vähänlaisesti informaatiota löytyy tuon koneen virityksestä, vaikka siinä viripotentiaalia lieneekin....

http://www.specialisedengines.co.uk/
Alakerran tasapainotus-viilausta ja kiilloitusta-nokat-peltisarja-imusarja-moottorinohjaus....
Jotai ~170hv lupailevat

Koneistuspajakin on käytössä, ainakin mäntiä on sorvattava, en tiedä paljonko nuo mahtavat kestää sorvattuina. Palotiloja on kenties muuteltava, liekkirenkaatkaan ei ole ihan poissuljettu.... 8)

Jossain brittifoorumilla (lupaavaa) kertoivat että Opelin C20XE koneen 86mm männillä DOHCin puristukset putoaa 8.2:1 ja LET männillä 6.8:1.... Sitten tuossa olisi GC Mazdan 86mm mäntiä yhden 400tkm rullatun koneen verran nurkassa....

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 9. 16:55:26 2005

jeddah kirjoitti: Ja minusta nuo kansiviat näyttää pahasti pelkiltä ylikuumenemisongelmilta (eli ilmeisesti alkaa haljeta pakoventtiilistä imuventtiiliin päin?).... Ja tuo Sierran korjauskäsikirja väittää DOHCin termostaatin olevan 102 asteinen!?! Ei kai sentään? :shock:
Ja jos flektitkin lähtee pyörimään (jos sattuu edes toimimaan) yli sadassa asteessa niin ihmekö se on jos alukansi ei kestä ahtamista
Paskaa valua ne kannet on,jos ei ne kestä vaparina niin tuskin kestää ahdettunakaan. Kaverin kaveri hajotti pikkupaineilla 2-3 kantta.

RS2000 16v kansi on parempaa valua,ainakin viimeisimmät mk5.5/mk6. Laita semmonen hatuksi jos dokissa haluut pysyä. Zetecin mä valitsisin jos jostaan rakentaisin turbokoneen. Ohc on todistetusti hyvä turboaihio.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Pe Joulukuu 9. 17:30:30 2005

Mulla on nyt kansi kestäny kun vaihdoin matalampi lämpöisen termostaatin ja flektin anturin. Vakio kilkkeillä meni sitten parikin kantta, eli kyllä se lämpöisyys jonkun verran vaikuttaa.

Viime kesän ajelin noin 1,3 barin paineilla ilman minkäänlaisia ongelmia..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 9. 17:47:24 2005

Maksalaatikko kirjoitti:Mulla on nyt kansi kestäny kun vaihdoin matalampi lämpöisen termostaatin ja flektin anturin. Vakio kilkkeillä meni sitten parikin kantta, eli kyllä se lämpöisyys jonkun verran vaikuttaa.

Viime kesän ajelin noin 1,3 barin paineilla ilman minkäänlaisia ongelmia..
Tottakai se lämpö vaikuttaa asiaan,eihän sitä passaa kieltää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Joulukuu 9. 18:52:35 2005

Maksalaatikko kirjoitti:Mulla on nyt kansi kestäny kun vaihdoin matalampi lämpöisen termostaatin ja flektin anturin. Vakio kilkkeillä meni sitten parikin kantta, eli kyllä se lämpöisyys jonkun verran vaikuttaa.

Viime kesän ajelin noin 1,3 barin paineilla ilman minkäänlaisia ongelmia..
No niin tämän halusinkin kuulla.... :)

Tuo DOHCi ei tarvitse oikeastaan muuta kuin käsityötä. OHC-koneeseen pitäisi ostella uusia mäntiä, veivit ja oikeastaan koko venttiilikoneisto.... Tulee kalliiksi

Miten muuten olet laskenut puristuksia tuosta koneesta?

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Pe Joulukuu 9. 19:51:47 2005

Männistä on sorvattu milli pois ja on siihen vaihdettu lyhyemmät kiertokanget. Kanget on jostain jenkkivehkeestä, oliskohan ollu jokin 2.3 litranen Oldsmobile tai jotain sinnepäin..

subaa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja subaa » Pe Joulukuu 9. 20:30:06 2005

onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 9. 20:48:58 2005

subaa kirjoitti:onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi
Jos rekisteriotteessa on maininta vähäpäästöisyydestä niin sitten ei ole.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 9. 23:07:23 2005

ukormi kirjoitti:
subaa kirjoitti:onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi
Jos rekisteriotteessa on maininta vähäpäästöisyydestä niin sitten ei ole.
Jos haluat laillisen auto siitä tehdä niin vtt:n päästömittaus on tosiasiaa koska kyseessä on vähäpäästöinen auto,tarkkaa hintaa mittaukselle en muista mutta taitaapi olla 1000€ paikkeilla meni läpi tai ei.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Joulukuu 9. 23:53:33 2005

jesus48 kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
subaa kirjoitti:onko mahdollista saada katastettua korkea päästöiseksi
Jos rekisteriotteessa on maininta vähäpäästöisyydestä niin sitten ei ole.
Jos haluat laillisen auto siitä tehdä niin vtt:n päästömittaus on tosiasiaa koska kyseessä on vähäpäästöinen auto,tarkkaa hintaa mittaukselle en muista mutta taitaapi olla 1000€ paikkeilla meni läpi tai ei.
Ja käytännössä mikään auto ei läpäse noita mittauksia... (siis hyvin harva niistä mitä on mitattu, edit: koskien nimenomaan näitä jälkiturbotus hommia.)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Joulukuu 10. 0:42:43 2005

Siis kaikki puhuu vähäpäästöisestä.
-Minkä ikäistä autoa ollaan tekemässä? siis onko vuosimalli allee vai yli -91?
-Onko rekisteriotteeseen merkitty vähäpäästöiseksi?

Vaikka olisi katti, mutta ei ole merkitty vähäpäästöiseksi(eli max. -91), ei tarvitse mitään VTT testiä kunhan menee kattiauton arvoista läpi.

ps. vaikka olisi alle -91, jos on merkitty vähäpäästöiseksi, niin unohda. Ei ne lähde edes firmoissa isolla rahalla tekee yleensä, on niin vaikeaa saada viritetty laite VTT:n päästömittauksesta läpi.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Joulukuu 10. 1:26:59 2005

Olen tossa yhtä kantta pyöritellyt pöydällä ja tuuminut, että kaksi terästulppaa nokka-akselien välissä menee varmaan vesitilaan?
Tulpat on 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä, siitä putket ylös läpi venakopan ja pitäisi lämpöjen tasaantua kannessa. Samalla lähtee letkut pois tieltä ja mahtuu remmiahtimen hihna paikalleen :wink:
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

subaa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja subaa » Ma Joulukuu 12. 16:40:38 2005

auto on 90vuosimalli ja ei oo merkintää vähäpäästöisestä

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Joulukuu 12. 18:56:57 2005

subaa kirjoitti:auto on 90vuosimalli ja ei oo merkintää vähäpäästöisestä
Eli penkkipapereilla ja ajanmukaisilla päästöillä katin kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmia.

Edit: noilla perustein siis:

7 §
Muutetun auton pakokaasupäästöt

1. Auton, jota koskevat E-säännön nro 15/03 mukaiset tai lievemmät pakokaasupäästövaatimukset, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää alkuperäistä autoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästömääräykset.

2. Vähäpäästöiseen autoon saa 5 §:ssä tarkoitetun moottorin vaihdon lisäksi tehdä vain 6 §:n 4 momentissa tarkoitetun moottorin muutoksen. Tällaisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa vaihtaa vain auton valmistajatehtaan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin, jotka eivät lisää auton päästöjä.

3. Muuhun kuin 1 tai 2 momentissa tarkoitettuun autoon saa vaihtaa vain moottorin, joka pakokaasupäästöihin vaikuttavine apulaitteineen on tarkoitettu automalliin, jota koskevat pakokaasupäästörajoitukset ovat vähintään yhtä tiukat kuin alkuperäisellä moottorilla varustettua autoa koskevat. Muussa tapauksessa tai, jos moottoria muutetaan muulla kuin 5 §:ssä tarkoitetulla tavalla, on auton haltijan osoitettava auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antamalla todistuksella, että muutetun auton pakokaasupäästöt täyttävät tässä momentissa tarkoitetut vaatimukset. Vaatimusten katsotaan myös täyttyvän, jos tällaiseen autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 13. 13:28:22 2005

ketä muistaa että kumpaan suuntaan kampuran asentoanturi DOHC:ssa osoittaa, eli lohkoon vai vauhtipyörään??

ts. ottaako se kampuralta sen asennon???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 13. 13:38:08 2005

Rahtinalle kirjoitti:ketä muistaa että kumpaan suuntaan kampuran asentoanturi DOHC:ssa osoittaa, eli lohkoon vai vauhtipyörään??

ts. ottaako se kampuralta sen asennon???
Triggerilevy on kiinni kampuran takaosassa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 13. 13:48:17 2005

hyvä! kiitos
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Joulukuu 13. 13:56:29 2005

Tharkad kirjoitti:
Ja käytännössä mikään auto ei läpäse noita mittauksia... (siis hyvin harva niistä mitä on mitattu, edit: koskien nimenomaan näitä jälkiturbotus hommia.)
Onko varmaa tietoa. Minulle on turbotuksia pitkään tehnyt (ammatikseen) kaveri kertonut, että jos paketti on tehty järkevästi ja matkassa on säädettävä ruisku, ei VTT:n mittauksissa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Eihän sen auton tarvitse tämän päivän päästörajoja täyttää, vaan auton valmistusvuonna voimassa olleet rajat...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 13. 14:18:49 2005

voi olla tyhmä kysymys mutta mitä eroa tolla vtt mittauksella ja normi pakokaasupäästömittauksella sit on :?:

vai onko vaan laissa määrätty että se pitää olla JUST toi vtt,
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 13. 14:36:48 2005

pikkaisen harhaan johtavat noi nimitykset päästö mittaus ja vtt saastemittaus.


katsastus konttorilla mitatan normaali kaasu mittaus joka mittaa saasteiden ja kaasujen määrän.

tämä vtt mittaus on niin sanottu "emission" mittaus jossa mitataan sitten ihan jotian muuta.
siihen kuuluu myös kulutus mittaus jonka testi auton tulee läpäistä.
sent tarkkuudesta voin kertoa tapauksen saksasta ,kun eräs konserni yritti saada erään automallin läpi testeistä.
autoa ajettiin testi penkissä ja ajettiin määrätty testi läpi jossa mitattiin kaikki määrät saastetta mitä sieltä tuli.auto läpäisi testin.
jokin herätti testimiehet ja he testasivat auton luonnossa.
Auto ei läpäissyt ollenkaan samoja testejä kun labrassa.
lopulta Tämän walmistajan piti tunnusta että he olivat lisänneet auton moottori ohjaus järjestelmään toisen ohjelman jolla moottori kävi kun konepelti oli auki.
Silloin auto läpäisi testit mutta oli todella tehoton.
tässä on kuvaus siitä mitä ollaan tekemässä kun tehdään "vtt " testattava auto.
läpihuuto juttu se ei taida ihan olla.
"VTT " käy hyvin testi labraksi ihan niin kuin muukin puolueeton testi labra joka pystyy testittekemään.
Tekulla taitaa olla myös oma labra ja muitakin pitäisi olla suomessa.
Tietysti voihan sen testin yrittää tehdä vaikka virossa

:D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Joulukuu 13. 15:22:21 2005

no nyt aukes 8)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Joulukuu 13. 16:18:45 2005

Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia ja lisää infoa (esim päästörajoista) niiltä jotka ovat autoja VTT:n testaukseen vieneet.

Itsellänikin on aika tornihuhu -tyyppistä tietoa tästä menettelystä, en muista yhtään mitkä kaikki niistä on netistä luettuja, mitkä kuultuja ja mitkä mielikuvituksen tuotetta :?

Sen olin kuitenkin lukevinani aikanaan suht luotettavasta lähteestä (tai ei?) että Stadiassa, siellä missä tehtiin mm. RaceAbout 2000, onnistuisi vastaava testi murto-osalla tuosta VTT:n hinnasta.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Joulukuu 13. 17:18:53 2005

Joo samaa mieltä,eli löytyykö joltain faktaa tai löytyykö jostain eeppoksesta/netistä speksejä tuosta mittauksesta ??

Otetaan nyt esimerkiksi jokapojan auto (corolla) vuosmallia 2005 ja siihen laitetaan ahdin kylkeen,sekä rukataan moottorinohjausta,niin eihän se testi voi vaatia puhtaampaa tulosta,kuin mitä pakasta revitty vastaava malli. Jos kone on rakennettu vähänkään järkevästi,niin kyllä se pitäisi vastaavaan kyetä.Ajatellaan vaikka vw-groupin tuotteita,sieltä löytyy samaa konetta monella eri viritysasteella ja tuskin niissä mitään älyttömiä saaste-eroja on..Tehohan ei tietenkään tule ilman saasteita ja mitä enemmän tavaraa palaa,sen enenmmän saastetta,mutta jotenkin siitä mittauksesta on saanut sellaisen kuvan,jottei se onnistuisi edes ferrarin insseiltä..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Joulukuu 13. 17:29:24 2005

Walderama kirjoitti:Joo samaa mieltä,eli löytyykö joltain faktaa tai löytyykö jostain eeppoksesta/netistä speksejä tuosta mittauksesta ??

Otetaan nyt esimerkiksi jokapojan auto (corolla) vuosmallia 2005 ja siihen laitetaan ahdin kylkeen,sekä rukataan moottorinohjausta,niin eihän se testi voi vaatia puhtaampaa tulosta,kuin mitä pakasta revitty vastaava malli. Jos kone on rakennettu vähänkään järkevästi,niin kyllä se pitäisi vastaavaan kyetä.Ajatellaan vaikka vw-groupin tuotteita,sieltä löytyy samaa konetta monella eri viritysasteella ja tuskin niissä mitään älyttömiä saaste-eroja on..Tehohan ei tietenkään tule ilman saasteita ja mitä enemmän tavaraa palaa,sen enenmmän saastetta,mutta jotenkin siitä mittauksesta on saanut sellaisen kuvan,jottei se onnistuisi edes ferrarin insseiltä..
Tuossa tuleekin taas yksimielenkiintoinen kysymys, eli mitenkäs ne autot jotka ovat OBD-testauksen alaisia, jo pelkkä lastu saa aikaan virhekoodin -> hylkäys leimalla. Eli onnistuuko niihin edes VTT:n testeillä mikään? Ok tiedän, kyllä osaavia elektroniikka miehiä löytyy jotka tekee laitteet mitkä ei anna koodia, mutta silloinhan OBD-mittaus menettää ideansa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Joulukuu 13. 19:40:30 2005

Ei ne vikakoodit mitään hylkäyksiä ole antanut. Kaverilla oli lastutettu ja hieman muutakin. Vikakoodimuistissa ainakin ahtopainerajan ylitys. Katsastuksessa ei sanottu mitään.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Joulukuu 13. 22:16:47 2005

jeddah kirjoitti:Olisi kiva kuulla jotain kokemuksia ja lisää infoa (esim päästörajoista) niiltä jotka ovat autoja VTT:n testaukseen vieneet.

Itsellänikin on aika tornihuhu -tyyppistä tietoa tästä menettelystä, en muista yhtään mitkä kaikki niistä on netistä luettuja, mitkä kuultuja ja mitkä mielikuvituksen tuotetta :?

Sen olin kuitenkin lukevinani aikanaan suht luotettavasta lähteestä (tai ei?) että Stadiassa, siellä missä tehtiin mm. RaceAbout 2000, onnistuisi vastaava testi murto-osalla tuosta VTT:n hinnasta.
Joo maksaa 800e (jos muistan oikein, syyskuussa tota kysyin) toi testi koululla ja ei saa virallista lappua (johtuu jostain muotoseikoista, mm. Tiili vuokraa niitä samoja laitteita ja heiltä sen lapun saa, hintaa 1000e tais olla joskus, tiilillä siis.).
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 14. 18:17:51 2005

Ruuvasin terästulpan irti kannen sisältä ja vesitilaan ne tosiaan menee eli Voimamoottorin rakentajan kannattaa varmaan ottaa vedet ulos kannesta niistä kahdesta reiästä.

Onko kenelläkään RS2000 kannesta(16-v) venakoppa auki ja voisi tarkistaa onko siellä vastaavat tulpat 1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

subaa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja subaa » Ti Joulukuu 20. 6:44:56 2005

meneekö kossun jouset ja iskarit suoraan 90v dohc sedaniin?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Joulukuu 20. 16:39:20 2005

subaa kirjoitti:meneekö kossun jouset ja iskarit suoraan 90v dohc sedaniin?
Mitenkäs tämä liittyy 2.0 DOHC Sierran ahtamiseen?? :roll:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Joulukuu 20. 17:52:06 2005

Bootsi kirjoitti:
subaa kirjoitti:meneekö kossun jouset ja iskarit suoraan 90v dohc sedaniin?
Mitenkäs tämä liittyy 2.0 DOHC Sierran ahtamiseen?? :roll:
Pitäähän siinä alusta olla tikissä myös :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Joulukuu 20. 20:11:54 2005

tämä sama homma on suunnitteilla täälläkin päin. ja olen mielessäin miettinyt edellä mainittuja asioita.olen tullut siihen tulokseen että jos se röyhtäsee kilut kartanolle :shock: ni aletaan alusta jollain muulla pannulla.

vituhullu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vituhullu » Ma Helmikuu 26. 13:48:34 2007

mites jos laitan turbon 90 scorppiooniin pitääkö siihen laittaa tehokkaammat jarrut?? muuta tietämisen arvoista??

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Helmikuu 26. 20:59:26 2007

edit: tuli vastailtua ekan sivun juttuihin, kerenny ees lukemaan 2 sivua :oops: :D
Viimeksi muokannut VesQ, Ma Helmikuu 26. 21:25:08 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vituhullu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vituhullu » Ma Helmikuu 26. 21:20:13 2007

auto ei ole vähäpäästöinen.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 26. 22:24:09 2007

vituhullu kirjoitti:auto ei ole vähäpäästöinen.
no laitat vaikkapa 2.9 v6 jarrut siihen niin ne riittää jo suht hyvin riippuu siitä minkälaiset teho tavoitteet sulla on...mitäs oot suunnitellu koneelle noin niinku muuten?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 26. 23:20:46 2007

Koska Scorpio on kunnon auto, ei siihen jarruja tarvitse vaihdella. Ne on samat nelos ja kutoskoneisissa. 24v malleissa sitten on eroja, mutta hitot niistä. Muutoskatsastus kävi helposti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 10:31:19 2007

lisää tyhmiä kysmyksiä käykö toi zetecin kansi tohon docin lohkoon?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Maaliskuu 22. 12:58:39 2007

jarnok kirjoitti:lisää tyhmiä kysmyksiä käykö toi zetecin kansi tohon docin lohkoon?
Yhtä hyvin, kun bemarin suoran kutosen kansi cossuun.

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 14:10:50 2007

Jallu kirjoitti:
jarnok kirjoitti:lisää tyhmiä kysmyksiä käykö toi zetecin kansi tohon docin lohkoon?
Yhtä hyvin, kun bemarin suoran kutosen kansi cossuun.
RS2000 käy suoraan mitenkä se eroo 2.0 zetecistä? noi rs2000 on siitä mukavia että niitähän ei oo missään

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 22. 14:16:55 2007

Noi Dohcit ja zetecit ovat aivan eri moottoriperhettä, osat eivät sovi ristiin. RS2000:n koneella ja zetecillä ei ole muuta yhteistä kuin sylinterien ja venttiilien lukumäärä.
Pedal tu tö metal!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Maaliskuu 22. 14:21:28 2007

Zetec eroaa kaikessa mahdollisessa RS2000 escortien koneesta.

Zetec on päivitetty cvh

DOHC sierra/scorpio on ihan oma konstruktionsa, ei liity ohc tai cosworth koneisiin mitenkään.

RS2000 escortin kone on tuo ylempänä mainittu perus dohc, 16v kannella.


Mikä tuo perustokkilaisen mallimerkintä nyt onkaan, kuka muistaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 22. 14:29:36 2007

Eikö tuo ollut I4 dagenham vai mikä se oli...
Pedal tu tö metal!

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 15:06:36 2007

Arska kirjoitti:Zetec eroaa kaikessa mahdollisessa RS2000 escortien koneesta.

Zetec on päivitetty cvh

DOHC sierra/scorpio on ihan oma konstruktionsa, ei liity ohc tai cosworth koneisiin mitenkään.

RS2000 escortin kone on tuo ylempänä mainittu perus dohc, 16v kannella.


Mikä tuo perustokkilaisen mallimerkintä nyt onkaan, kuka muistaa?
ok nyt meikäkin on kartalla taas :) :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 22. 23:46:55 2007

Ja suurimmat erot ovat jakopää ja pituus. Dagenham on jotain senttejä Zeteciä/CVH:ta pidempi, mutta kuitenkin paljon OHC:ta lyhyempi. Sitten siinä on ketjuvetoinen jakopää, kun taas Zetecissä/CVH:ssa on remmiveto.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin