Eli apu ei olisi pahitteeksi.
Kävin tuossa eilen katsomassa 'kaupassa' valmiita 4-linkki sarjoja, olivat ihan kauheita.
Ei kellään olisi kuvia tms. mittojen kera sopivista 4-linkin korvakoista.
Sarjan pitäisi olla hyvin säädettävä eli ylimääräisiä reikiä....
Paperiversion voin piirtää CAD-kuvaksi jolloin polttoleikkaaminen onnistuu mukavasti.
(Jos jotain toistakin kiinnostaa niin nyt samalla voin tehdä useammat omakustannehintaan.) Niin ja tietenkin katsastuskelpoiset eli luvat olisi tarkoitus järjestää.
Apuja 4-linkin kanssa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Eiks ne valmissarjat ole ihan hyviä kunhan muuttaa akselikorvakoita niin että yläkorvaan on lisää säätöjä ylöspäin, alakorva kelpaa sinällään. Unibal tietenkin se isompi, muuten ei kestä. Panhard-tanko on hieman ongelma, ei sinällään se että akseli liikkuu hiukan sivuttain koko jouston matkalla vaan se että korikiinnike tuppaa ainakin kisakäytössä repeämään takakontin pohjasta. Niihin tehdään kuka mitäkin vahvikkeita, itse olen harkinnu kylmästi watt-linkiä kun silloin sais toisenpäänkin kunnolla koriin. Eiks escortissä ole kumminkin kierrejousi-iskaripaketin toimivuus vetopidon kannalta oleellista koska ainakin rallissa on tehtävä kompromisseja vetopidon ja kääntyvyyden suhteen (kuinka lähellä linkintankojen leikkauspiste on painopistettä). Mulla ei ole mitään tee näin mittoja vaan turisen omia ajatuksia. Katukäytössä näitä "ongelmia" tuskin tulee...vai onko nyt kyse että se "kauhea" tarkoittaa jonkun britti alihankkijan karmeeta työjälkeä?
-
- Ylläpitäjä
No sen lisäkse, että ne oli fyysisesti rumat, niin oli niissä muutakin vikaa. Esim perään tulevissa korvakoissa oli vain yhdet reijät ja levy oli niin pieni, ettei siihen mahdu lisäämään reikiä. Tangot oli liian lyhyet ja unipallot liian pienet, etupäät puslalla....kauheat.SHR kirjoitti:Eiks ne valmissarjat ole ihan hyviä kunhan muuttaa akselikorvakoita niin että yläkorvaan on lisää säätöjä ylöspäin, alakorva kelpaa sinällään. Unibal tietenkin se isompi, muuten ei kestä. Panhard-tanko on hieman ongelma, ei sinällään se että akseli liikkuu hiukan sivuttain koko jouston matkalla vaan se että korikiinnike tuppaa ainakin kisakäytössä repeämään takakontin pohjasta. Niihin tehdään kuka mitäkin vahvikkeita, itse olen harkinnu kylmästi watt-linkiä kun silloin sais toisenpäänkin kunnolla koriin. Eiks escortissä ole kumminkin kierrejousi-iskaripaketin toimivuus vetopidon kannalta oleellista koska ainakin rallissa on tehtävä kompromisseja vetopidon ja kääntyvyyden suhteen (kuinka lähellä linkintankojen leikkauspiste on painopistettä). Mulla ei ole mitään tee näin mittoja vaan turisen omia ajatuksia. Katukäytössä näitä "ongelmia" tuskin tulee...vai onko nyt kyse että se "kauhea" tarkoittaa jonkun britti alihankkijan karmeeta työjälkeä?
Linkit tulee kiihdytysautoon, joten säätövaraa pitää olla.
Panhard-tangon ajattelin laittaa linkkien väliin siis vaikka vasemmalta takaa oikealle eteen.
Yksi tuttu lupasi lähettää kuvat, katsotaan kun ne tulee.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Eikös tuon etupuoleisen panhardin tilalla olisi näppärämpi sovellettu kolmilinkki->
Eli niistä nelilinkin koripisteistä "kolmiotukivarsi" jonka akselikiinnike on murikan päällä(järeä nivelvarsi -esim.M20- jonka silmukka vaakasuorassa) ja normaalit alatangot?
Tai nelilinkki vinoilla ylätangoilla.
Eli niistä nelilinkin koripisteistä "kolmiotukivarsi" jonka akselikiinnike on murikan päällä(järeä nivelvarsi -esim.M20- jonka silmukka vaakasuorassa) ja normaalit alatangot?
Tai nelilinkki vinoilla ylätangoilla.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.