koni tolppa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

koni tolppa

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Tammikuu 3. 17:12:29 2006

onkohan tolppa paskana kun saa hampaat irvessä kiskoa vartin iskaria ylöspäin mut alas menee tostanoivaan.
Kun toinen on jäykkä molempiin suuntiin, mut ei niin kun toi toinen

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Tammikuu 3. 17:27:00 2006

onko näitä kuuluisia "säädettäviä" koneja? niissähän on se "valmistus" vika, haulla löytyy lisää tuosta säädettävien viasta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 3. 17:31:53 2006

Sisään sen kuuluu helpommin mennäkin, ja säädettävissä (keltaiset) vain ulos-suuntaa voi säätää jäykemmäksi. Onko kummatkin samassa säätöasennossa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Tammikuu 3. 21:23:23 2006

Juu on keltaset, täytyy tarkistaa asento.
se jäykempi vaan holahtaa niin helposti sisäänpäin verrattuna siihen toiseen

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Tammikuu 3. 22:23:48 2006

Aikanaan Jäärata-Impissä oli tuollaiset konit. Molemmat painui helposti sisään ja ulosjouston sai säädettyä! Kyllä se sisäänjousto pitäisi olla yhtä pehmeä molemmissa. Motorall oy:llä aikoinaan noita huollatin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 3. 22:38:02 2006

JesseT kirjoitti:Sisään sen kuuluu helpommin mennäkin, ja säädettävissä (keltaiset) vain ulos-suuntaa voi säätää jäykemmäksi.
Kaikki Konit on säädettäviä, mutta nuppisäätö on vain keltaisissa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Tammikuu 3. 22:45:23 2006

Arska kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Sisään sen kuuluu helpommin mennäkin, ja säädettävissä (keltaiset) vain ulos-suuntaa voi säätää jäykemmäksi.
Kaikki Konit on säädettäviä, mutta nuppisäätö on vain keltaisissa.
Allekirjoitatko tuon? :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Ti Tammikuu 3. 22:47:45 2006

hep,
Arska kirjoitti:... mutta nuppisäätö on vain keltaisissa.
..mutta ei toki kaikissa. löytyy myös "paina ja kierrä" -säätöisiä keltaisia.
tarkennuksena vaan :)

-timppa
#176

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 3. 22:55:00 2006

Kyllä allekirjoitan, ja edellinen tarkennus on toki tärkeä. Kaikkihan ei välttämättä tajua miksei esim. sierran takaiskarissa ole päässä nuppisäätöä ja valittavat myyjäliikkeeseen säätönippelin puuttumisesta......
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin