Sierra 2.0i S vm.87 mk2. Käynnistymis ja mittarin jarruvalo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Sierra 2.0i S vm.87 mk2. Käynnistymis ja mittarin jarruvalo

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 2. 19:38:49 2006

Vika numero yksi: Välillä ei käynnisty päivän tai jopa muutaman tunnin seisonnan jälkeen. Startatessa vähäsen yrittää käyntiin välillä ampuu putkeen.
Ajossa kovissa montuissa hyytyy ja taas heti lähtee menemään kun tulee tasaista. Ihan kuin katkeasi sytytysvirta tai bensantulo.

Turvakytkimen olen nakannut roskiin. Liittimet vaihdoin ja tarkistelin johtoja. Katsotaan kuina käy.

Niin ja virtalukon pohjan olen vaihtanut ei vaikuttanut asiaan mitenkään.

Tänään kävi niin että ei lähtenyt käyntiin. No rämppäsin avainta 0 ja 1 asennossa moneen kertaan välillä hieman starttia kiusaten ja sitten usean yrityksen jälkeen kokeilin että lähtisikö niin juuri ja juuri sain käyntiin ja sitten lopulta sain kierroksia koneeseen ja toimii kuten normaalisti :shock:

Jos vika ei korjaannu voiko vetää pumpulle suoran virran es. virtalukon pohjasta? Normaalisti pumppu sammutetaan tietysti, mutta onko jotain haittaa jos se koko ajan virrat päällä? Itse en näe mitään haittaa, mutta jos on jotain kokemusta tai faktatietoa asiasta niin kertokoon ihmeessä.

Vika numaro kaksi. Aivan yhtäkkiä auto on ruvennut pitämään käsijarruvaloa/jarruvaloa mittaristossa jatkuvasti päällä. Jarrupoljinta painaessa se sammuu.
Otin sulakkeen pois jossa on polkimen ja valon kuva. Nyt se ei enää pala koko ajan, mutta niin ei toimi myöskään latausvalo. Ei siis syty kun kääntää virrat päälle ja auto on vielä sammuksissa. Nyt sitten mittariston jarruvalo kuitenkin syttyy kun painaa poljinta.
Jarruvalot toimivat kuitenkin aivan normaalisti.
Kokeilin vaihtaa jarrupolkimen luona olevan kytkimen, mutta sillä ei ollut asiaan minkäälaista vaikutusta.

Tämä toinen vika on kyllä ihmeellinen. Ensimmäistä vikaa täytyy lähteä kokeilemaan vieläkö on...

Kiitän vastauksista jo valmiiksi. Tuon ensimmäisen vian takia on kyllä mennyt muutaman kerran hermot oikein kunnolla. Pitänyt kahtena kertana jo ehtiä matkahuoltoon kiireellä ja eipä se tietysti toiminut...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 3. 0:41:05 2006

Jarrun valo: Kannattaa kattoo että on jarrunestettä.
Käyntihärö: Surahtaako bensapumppu kun laittaa virrat päälle? Voi olla että pumppu on tulossa / tullut tiensä päähän.
Jäsen #606

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Huhtikuu 3. 8:34:53 2006

olafu kirjoitti:Jarrun valo: Kannattaa kattoo että on jarrunestettä.
Käyntihärö: Surahtaako bensapumppu kun laittaa virrat päälle? Voi olla että pumppu on tulossa / tullut tiensä päähän.
Jarruvalo: On nestettä. Täytyypä tarkastaakin ne liittimet sieltä jos oliskin niissä jotain häiriöitä...

Kyllä surahtaa, mutta voi se silti olla menossa rikki. Edelleenkin tärinä aiheutti katkon, mutta ei onneksi ainakaan vielä aiheuta vauhdista sammumista...

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Huhtikuu 3. 11:29:54 2006

1. Mittaa polttoaineenpaine ja tuotto. Tuoton pitäisi olla n. 1.5 L / min ja paineen n. 3 bar:a.

2. Olikos tässä jo jarrupalojenkulumisen ilmaisimet sähköisenä? Jos on niin tarkista johdot etteivät vaan olisi oikosissa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Huhtikuu 7. 13:20:17 2006

Bensapumppu siinä lakkaa lähtemästä käyntiin kun se vika tulee päälle. Kastuessaan ulkoisesti pumppu alkaa helposti tilttaamaan...

Samalla ruosteinen tankki heitettiin menemään. Laitan sinne v6 2.8i k-jetin pumpun. Tarviikos vaihtaa samalla paineensäädin säädettäväksi vai pysyykö paine samassa? No jos jostain sattuu järkihintainen löytymään niin ostan pois heti.
Vanhat bensalinjat sai lentää pihalle ja tilalle tuli teollisuustarvikkeelta vahvaa letkua. Konetilaan laitoin bensapaineen mittausta varten nestevaimennetun mittarin. Bensapumpun sijoitan varapyörän koteloon, ettei se olisi enää niin altis kaikelle paskalle, ehkä myös bensansuodattimen.

Eipä tässä enää sen ihmeempiä...

Jarruvalo palaa edelleen. Ei ole ollutkaan kulumisen varoittimia.
Näytti säiliössä olevan tarpeeksi nestettä, mutta kuulemma voi olla pienestäkin kiinni niin tukitaaan täyteen sitten ja katsotaan mitä sanoo :D

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Huhtikuu 7. 13:47:32 2006

Se paineensäädinhän sen bensanpaineen määrää, eli ei sitä tarvi mennä vaihtamaan, eli pysyy samassa kuin vanhallakin pumpulla.

Onnea vaan jos meinaat pumpun laittaa peräkonttiin ja tankki on edelleen original paikassa, eikä ole siirtopumppua välissä. Tulee uudellekkin pumpulle äkkiä pipi. :)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Huhtikuu 7. 23:32:22 2006

Villi heitto tuohon vika kakkoseen. Joissain autoissahan on siinä jarrunestesäiliön anturin päällä sellainen tarkistuskytkin, voisko siinä olla joku oikkarin tapainen?? Ja tuo edellinen vastaus on tosi, älä laita pumppua korkeammalle kuin bensanpinta ettei pumppu pyöri tyhjänä

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Huhtikuu 10. 10:00:26 2006

Vaihdoin koko korkin. Ei vaikutusta...

Jätetään se pumppu sitte sinne samaan paikkaan.

Vastaa Viestiin