Ka:n moottorit

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Ka:n moottorit

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma Toukokuu 29. 10:44:06 2006

1300 peruspena Ka:ta myynnissä 37,44,51 kw moottoreilla.

Mitä eroa koneissa on?

( Voi kertoa ihan lyhyesti, ilman linkkiä johonkin ultrateknikaldatanippelitietodatabaseen)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Toukokuu 29. 18:22:57 2006

En tiedä miten nuo myyjät pyöristelee tilavuuksia, mutta ainakin fiestaa saa 1.25 zetec moottorisena ja vanhaan kenttiläiseen perustuvana (siis 1.3). Luulisin että noissa samat moottorivaihtoehdot. Zetec koneinen on tehokkain luonnollisesti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Toukokuu 29. 18:40:35 2006

fsohc kirjoitti: Luulisin että noissa samat moottorivaihtoehdot.
Vaan eipä ole. Ka´ta ei saa Fiestan 1.25 Zetecillä, joka on muuten loistokone. 1,3 litrainen on sama 8-valve.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Toukokuu 29. 18:47:40 2006

Katos, no kuten ed.mainitaan tuo oli mutu tietoa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 29. 21:08:59 2006

Uusimmassa ka:ssa moottorina Duratec mikä löytyy myös fiestan keulilta. Ja tehokkain ka:n moottorihan löytyy sport ka:n keulalta ja sehän taas 1.6 duratec.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma Toukokuu 29. 21:57:01 2006

Tarkennetaan kysymystä

Mitä erilaisia moottori vaihtoehtoja 1.3 Ford Ka:han on olemassa, mistä tehoerot johtuu?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Toukokuu 29. 23:42:43 2006

En tiedä mistä tuo 37kW on revitty mutta 1997-2002 1.3 oli vielä Kenttiin perustuva Endura-E ja tehoa tuo 44kW. 2002- kone vaihtui brasilialaiseen Zetec-Rocamiin, joka yllättäen markkinoidaan nimellä Duratec. Jos joku ei ole huomannut, niin Fordin kaikki bensakoneet on Durateccejä... Tässä kuitenkin on se 51kW.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

ei

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Toukokuu 30. 1:15:23 2006

KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.


Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ei

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 6:00:11 2006

ParDe kirjoitti:KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.


Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
Siis OLI zetecit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 30. 9:46:11 2006

Joo nykyään kaikissa fordeissa ( poislukien st jossa volvon moottori ) on duratec:n moottori.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 11:28:17 2006

Voortikari kirjoitti: ( poislukien st jossa volvon moottori ) on duratec:n moottori.
Kyllä se sekin vaan on duratec :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 30. 12:56:31 2006


sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: ei

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 30. 13:11:10 2006

ParDe kirjoitti:KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.


Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
duratekkiä ei ole koskaan sierraan asennettu tehtaalla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 14:48:16 2006

Eipä Sierraakaan ole tehty vähään aikaan...

SF: vastaas nyt siihen privaviestiin niin asiat etenee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 30. 14:57:13 2006

JesseT kirjoitti:Eipä Sierraakaan ole tehty vähään aikaan...

SF: vastaas nyt siihen privaviestiin niin asiat etenee.
ai niin unohdin sen luenpa nyt sen uudestaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ti Toukokuu 30. 19:13:54 2006

Aiheeseen...

Mobile.de:ssä ainakin kaupataan 37 ja 44kw tehoilla.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 20:05:00 2006

Saksassa ja Itävallassa on tosiaan ollut "samasta" 1.3 Endura-E koneesta 50 hv eco-versio. Sen enempää ei eroista löytynyt tietoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ti Toukokuu 30. 20:09:09 2006

Tämähän rupesi vaivaamaan.. Mistään ei tosiaan meinaa löytyä tietoa millä tuo 10hv ero on saatu. Tuossa yksi linkki noista koneista:
http://www.telegraph.com/motor/ford/For ... hnical.htm

Vastaa Viestiin