Jakopäänhihna
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Jakopäänhihna
Tiistaina hain auto huollosta ja tämä joka sen remmin vaihto niin sano että 30tonnia tolla ajaa ja sit pitäis vaihtaa, koska kyseessä on käsi kiristeinen eikä automaatti kiristyksellä. Kyseessä on siis sierra -89 ja 2.0 OHC (kaasari) kone jonka alakerta on doch koneesta.
Mutta siis kertokaas te että eikö toi jakopäänhihna tosiaan pitempään kestä.
Mutta siis kertokaas te että eikö toi jakopäänhihna tosiaan pitempään kestä.
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Ylläpitäjä
Niin noh mene ja tiedä mutta muutoskatsastuksen yhteydessä paljastu että että koneen sarjanumeron mukaan se on ollu doch mutta muutettu ohc kaasari koneeksi. Eli kai se sitten on cossun doch ollut joskus.JP kirjoitti:dohc alakerta ei käy ohc koneeseen, paitsi cossun dohc. ja kyllä se remmi kestää sen huoltovälin ajaa mitä ohjekirja sanoo, olikohan 90tkm

-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
siis TÄH?Jackass kirjoitti:Niin noh mene ja tiedä mutta muutoskatsastuksen yhteydessä paljastu että että koneen sarjanumeron mukaan se on ollu doch mutta muutettu ohc kaasari koneeksi. Eli kai se sitten on cossun doch ollut joskus.JP kirjoitti:dohc alakerta ei käy ohc koneeseen, paitsi cossun dohc. ja kyllä se remmi kestää sen huoltovälin ajaa mitä ohjekirja sanoo, olikohan 90tkm
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Kaskun ei vielä cvh kampiakselilla ja V6 pakosarjallaStefa kirjoitti:siis TÄH?Jackass kirjoitti:Niin noh mene ja tiedä mutta muutoskatsastuksen yhteydessä paljastu että että koneen sarjanumeron mukaan se on ollu doch mutta muutettu ohc kaasari koneeksi. Eli kai se sitten on cossun doch ollut joskus.JP kirjoitti:dohc alakerta ei käy ohc koneeseen, paitsi cossun dohc. ja kyllä se remmi kestää sen huoltovälin ajaa mitä ohjekirja sanoo, olikohan 90tkm
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
ja sytytystulppina riisseliMondeon hehkut...Antti kirjoitti:Kaskun ei vielä cvh kampiakselilla ja V6 pakosarjallaStefa kirjoitti:siis TÄH?Jackass kirjoitti: Niin noh mene ja tiedä mutta muutoskatsastuksen yhteydessä paljastu että että koneen sarjanumeron mukaan se on ollu doch mutta muutettu ohc kaasari koneeksi. Eli kai se sitten on cossun doch ollut joskus.

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noh, ei nyt vinoilla...
Ilmeisesti ko. -auto- on ollut alunperin -ei vähäpäästöinen DOHC-, yllättäen lauennut, ja muutettu sitten perinteiseksi OHC -koneiseksi. Ei muuten mitenkään tyhmä juttu
Kuten jo sanottiin, DOHC ja OHC-> keskenään yksi vaihtokelpoinen osa; öljysuti... Ja cossu ei varmasti ole ollut.
Tuon kilometrimäärän saat tuplata... Asentaja ollut juovuksissa...
Ilmeisesti ko. -auto- on ollut alunperin -ei vähäpäästöinen DOHC-, yllättäen lauennut, ja muutettu sitten perinteiseksi OHC -koneiseksi. Ei muuten mitenkään tyhmä juttu

Kuten jo sanottiin, DOHC ja OHC-> keskenään yksi vaihtokelpoinen osa; öljysuti... Ja cossu ei varmasti ole ollut.
Tuon kilometrimäärän saat tuplata... Asentaja ollut juovuksissa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Ylläpitäjä
Heh joo kuulostaahan tää aika uskomattomalta tarinalta. Mut siis toi kone on ollut -89 sierrassa joka ostettiin varaosa autoksi, siitä otettiin kone ja ohjaustehostin mun nykyiseen käyttöautoon.
Muutoskatsastus varten moottorista tarvittiin koneen (onko se nyt sitten lohkon sarjanumero tms) jolle piti hankkia Fordin tehtaan pakokaasupäästötodistus. Tässä yhteydessä paljastu meillekkin että kyseinen onkin DOCH. Joka on sittemmin syystä tai toisesta muutettu OHC koneeksi. Konetta en ole koskaan purkanut joten en tiedä mitä sä se on syönnyt.
Eli siis Fordin tehtaalta saamassamme päästötodituksessa lukee että kyseessä DOCH kone niin pakkohan se on uskoa sitten että kyseessä DOCH kone, siitäkin huolimatta että tavalliselta ohc kaasari koneelta se näyttää.
Hassua sinänsä että se varaosa-auto (sierra) joka ostettiin ja josta toi konekkin on niin sen takakontissa oli taunuksen nimikyltti. Eli kuka ties miten vanha kone toi on. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tietääksi taunukset ei ollu doch koneella.
No joo mut hyvin käy ja kukkuu. Sikäli kun olen joskus tulossa tapahtumiin ja meetinkeihin niin konetta saa toki tulla pällistelemään. Että mikä seka sikiö se on.
Mutta se on varma että joku on nähny vaivaa sitä rakentaessa. Vauhtipyörästäkin on puolet kadonnut pois.
Muutoskatsastus varten moottorista tarvittiin koneen (onko se nyt sitten lohkon sarjanumero tms) jolle piti hankkia Fordin tehtaan pakokaasupäästötodistus. Tässä yhteydessä paljastu meillekkin että kyseinen onkin DOCH. Joka on sittemmin syystä tai toisesta muutettu OHC koneeksi. Konetta en ole koskaan purkanut joten en tiedä mitä sä se on syönnyt.
Eli siis Fordin tehtaalta saamassamme päästötodituksessa lukee että kyseessä DOCH kone niin pakkohan se on uskoa sitten että kyseessä DOCH kone, siitäkin huolimatta että tavalliselta ohc kaasari koneelta se näyttää.



Hassua sinänsä että se varaosa-auto (sierra) joka ostettiin ja josta toi konekkin on niin sen takakontissa oli taunuksen nimikyltti. Eli kuka ties miten vanha kone toi on. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tietääksi taunukset ei ollu doch koneella.

No joo mut hyvin käy ja kukkuu. Sikäli kun olen joskus tulossa tapahtumiin ja meetinkeihin niin konetta saa toki tulla pällistelemään. Että mikä seka sikiö se on.
Mutta se on varma että joku on nähny vaivaa sitä rakentaessa. Vauhtipyörästäkin on puolet kadonnut pois.

-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
- Paikkakunta: lempäälä
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Re: Jakopäänhihna
[quote="Jackass"]tämä joka sen remmin vaihto niin sano että 30tonnia tolla ajaa ja sit pitäis vaihtaa, /quote]
kerta olet sen huollossa käyttänyt niin mietippäs mitkä rahat ne tekevät puhumalla sitä itseään... jos siellä käy tai siis kun käy joku sellainen joka ymmärtää koneista sen verran että tuosta avaimesta kun käännän niin se sanoo jotta pruum, niin ne sitten kiltisti tuovat autonsa takaisin huoltoon sen ajomatkan jälkeen. ja taas kilisi muutamia kymppejä firman tilille
kerta olet sen huollossa käyttänyt niin mietippäs mitkä rahat ne tekevät puhumalla sitä itseään... jos siellä käy tai siis kun käy joku sellainen joka ymmärtää koneista sen verran että tuosta avaimesta kun käännän niin se sanoo jotta pruum, niin ne sitten kiltisti tuovat autonsa takaisin huoltoon sen ajomatkan jälkeen. ja taas kilisi muutamia kymppejä firman tilille
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
OHC ja Double OverHead Camshafts eli DOHC, eikös juu?Jackass kirjoitti:Tässä yhteydessä paljastu meillekkin että kyseinen onkin DOCH. Joka on sittemmin syystä tai toisesta muutettu OHC koneeksi. Konetta en ole koskaan purkanut joten en tiedä mitä sä se on syönnyt.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOHC
http://www.samarins.com/glossary/dohc.html