korpparin konepellin avaus

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

korpparin konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 21. 10:45:49 2006

Pääseekö korppareissa sinne konepellin avausmekanismiin mitenkään alakautta tms. käsiksi?
Kun on vaijeri poikki ja peltikin tuntuu olevan jotenkin pois kohdaltaan tai jotain kun ei aukea vaikka alakautta vetää vaijerista ihan avausmekanismin juuresta. Mekanismi tuntuu kyllä äänestä päätellen liikkuvan, mutta pelti ei aukea

Mitään kikkoja kenelläkään tohon???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Elokuu 21. 11:45:34 2006

kaks mahdollisuutta rikot maskin niin pääset sitä kautta käsiksi.
toinen että pääset alakautta sinne pitkällä kädellä .

molemmat on työläitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 21. 14:33:09 2006

Maski onkin kyllä sen verran rikki, että sen saa vetämällä pois, mutta pääseekö sieltä siis tohon itse mekanismiin käsiksi??
Auton ollessa nosturilla pääsin alakautta sitä vaijeria vetämään, muttei tahdo silti aueta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Elokuu 21. 14:35:44 2006

voit joutua laskemaan syylärin alakiinnikkeistä irti.
silloin se tipahtaa sopivan verran alas jotta pääset käsiksi koneistoon.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 21. 18:30:40 2006

Ahaa! Tää saattaakin jo auttaa. Sitä ihmettelinkin, että kyllä ainakin syyläri on tiellä ja taitaa myöskin ilmastoinnin kenno olla tiellä. Pitääkin koittaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 22. 22:33:48 2006

Sain auki lopulta ja vielä ihan yksin. Tarpeeksi kovin vaan repi ja nyki vaijerista niin johan helppasi.
Ei se mekanismi vaan liikkunutkaan aiemmin vaikka ääni olikin semmonen. Vaijerin kuori vaan venyi ja piti samanlaisen äänen.

Muuten oliskin mennyt vaikeeksi avaus. Maskin sain rikkomatta pois ja sieltä olis voinut päästä joko konepellissä oleviin avausmekanismin kiinnityspultteihin tai sitten itse mekanismiin kunhan ensin olisi tiputtanut ne kennot pois tieltä.

Ei muuten sitten ihan äkkiä saa foordilta edes noinkin yksinkertaista osaa kuin konepellin avausvaijeri. Sanoivat, että maahantuontilopetettu, mutta tehdastilauksena vielä saa. Kestää vaan kauan tulla ja hinta 30e.

Mutta nou hätä. Taas :roll: saa kehua fordin insinöörejä jotka ovat varmaan kaikkiin saman ikäluokan voorteihin keksineet laittaa saman vaijerin. Varaosa ekkeristä semmosen sitte lopulta nykäsin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin