v6 3.8 supercharged sierra

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

v6 3.8 supercharged sierra

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 19:45:39 2006

oisiko mitään ideaa tuupata euro foorttiin 3.8v6 SC Thundebirdin mottia keulille? :wink: lupahakemuksia postiin... 8) vee niiku voima?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 12. 20:00:41 2006

Saisikohan semmoisen sinne laillisesti?
Tehoahan siinä ei ole kuitenkaan mahdottomasti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 20:04:15 2006

210hv,427nm :wink: remmarilla... 8) koneen tilavuus varmaan esteenä :?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 12. 20:36:18 2006

Mikään ei ole esteenä jos moottoritilan tilavuus riittää, harrastus on hyväksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 12. 20:48:09 2006

Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.

Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Syyskuu 12. 21:10:25 2006

Mites olis 3.4 L V8 1996-99 Taurus SHO:sta? 235hp/312Nm... :wink:
Tuollajuttua. Jotain nokkavikaa noissa ollut, mutta etsii sopivasti sisäänajetun padan, josta lastentaudit jo poistuneet. :lol: Koneessa muuten samat mitoitukset (poraus, isku,männät), kuin 2.5L mondeon koneessa...
Ja tuolla Sitten vielä siitä nokkaviasta lisää. Ilmeisesti nokka-akselin käyttöratas on joissakin koneissa alkanut pyörimään nokka-akselissa ja tuhonnut koneita.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 21:37:40 2006

MouTine kirjoitti:Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.

Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...

Arvasin että moutine innostuu :wink: mulla näitä tekniikan vaihto vaihtoehtoja riittää päässä 8)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Syyskuu 12. 21:50:28 2006

Se kuormuri masukan manuaali aski jota tossa S/C:ssä käytetään vaatii varmaan isomman vian vasaraa Sierran tunneliin...
Mut siihen harrastuksen piikkinhän se menee.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:06:53 2006

:D mitä vaan harrastuksen puolesta :) heh,nyt on hyvää aikaa miettiä minkä motin oman sierran nokalle heittää ensi kesänä kun alkaa armoton talven yli kestävä peltien naputtaminen,onhan noita vaihtoehtoja :wink:

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:09:48 2006

tuli vaan toi SC mieleen siitä kun täällä päin eräs heppu laitto semmosella päihin t5 volvoa niin että raiku :wink: oli siinä volvo mies ihmeissään. tuo vääntö:(427nm) tuntuu hyvältä :wink:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 12. 22:18:43 2006

tosta koneesta saa vissiin ihan hyvin jerkua kun tekee putkiston uusis. Menevät ihan hyviä aikoja jenkeissä ja saa stroukattua 4.7litrases :D

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:25:23 2006

ytte kirjoitti:tosta koneesta saa vissiin ihan hyvin jerkua kun tekee putkiston uusis. Menevät ihan hyviä aikoja jenkeissä ja saa stroukattua 4.7litrases :D

aina vaan paranee :shock: huhhuh...mahtokohan muuten se sc vetää voiton alhaalta vääntävällä remmiahdetulla moottorilla siitä t5 volvosta :roll: ite huomasin pakokaasuahtimen nolouden siinä ku veljen työkaverin neliveto turbo calibra jäi vauhdista kiihdytettäessä sierralle,onneks oli just n.4000rpm mittaris ku alettin vetää,ei paljo boa miettiny ku oikasin oikean jalan :wink: katoin vaa että löikö se calibra liinat kiinni vai mitä?!?! :wink:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ti Syyskuu 12. 23:06:55 2006

hmm..toi Tauruksen v8 kattila lämmittää mieltä ja sitä paitsi se on laillinen toteuttaa :wink:
Viimeksi muokannut vordson, To Syyskuu 14. 11:02:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 23:09:21 2006

vordson kirjoitti:hmm..toi Tauruksen v8 kattila lämmittää mieltä ja sitä paitsi se on laillinen totetuttaa :wink:

Niinhä se on :twisted:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Syyskuu 13. 11:06:12 2006

Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.

Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 13. 13:31:18 2006

2.9x1.25 = 3,65. Tuolla sen Tauruksen V8 saisi tuupattua. Taurusta mielestäni saa näillä perinteisimillä eli euro foordi yhteensopivilla padoillakin, joten ei kait se laatikko mikään valtava ongelma voi olla? Duratec V6 on jo kohtuu messevän kokoinen pata ja jos tuo porauksen koko todella on näissä sama, täytyy jopa Tauruksessa tulla ahdasta, jos moista yrittää kangeta konehuoneeseen poikittain :shock:

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Syyskuu 13. 14:56:30 2006

Koskahan tulee eka etuveto Mondeo, jossa olis toi SHO v8 poikittain keulilla, kun askin jakokin sopii :lol:

Olis varmaan jo työstämistä, mutta varmasti harvinainen...

p.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 13. 22:07:15 2006

Arto65FB kirjoitti:Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.

Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.

Teettää jokku paremmat tiivisteet mikkä kestäis?luin kyllä siit viasta..leimalle vaan ja sit tuuppa motin sierran keulalle ku leima paprus,ajelee kesän,pistää talviseisontaan, alkup.motti taas vaihtoon ja leimalle seuraavana vuonna :wink: buhuhaahhaa :twisted: kyllä sen hauskuuden edestä vaihteleeki konetta :lol: mutta se on laitonta :twisted: :wink: :lol:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Syyskuu 14. 22:09:01 2006

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=465657

se uudempi yläpuolisilla nokilla oleva kone vois olla kans ihan herkku =)

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Syyskuu 15. 14:06:23 2006

Noita on vähän paha mennä ostamaan varaosiksi, koska

Fordilla on ollut tohon koneeseen 10 erilaista lohkoa, neljä kampea, neljä täysin erilaista nokkaa, neljää mäntää, kahta eri veiviä, kahta tasapainoakselia (plus ne missä sitä ei ollut ollenkaan ja kahdeksaa eri kantta. Ja tossa ei edes ole mukana toi SC-malli.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 15. 16:26:37 2006

elämässä pitää olla haasteita :S

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » Pe Syyskuu 15. 17:38:58 2006

Koneen kokoahan saa kasvattaa 25% ja vielä 10% päälle.. koska silloin vielä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa :wink: Mielestäni bemari poijjaat ovat näin laittaneet e30:seen 3.5 litrasia pannuja. Tosin onko menty 2.5-> 3.4->3.5 reittiä... kuitenkin...

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Syyskuu 15. 23:23:17 2006

ois kiva saada jostain tämmönen 25% ja 10% päälle paperi. voisin maksaakkin siitä.

bemari hepuille ilmeisesti kaikki on mahdollista... :shock:
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Syyskuu 15. 23:35:46 2006

Eräs bemariharrastaja selitti kanssa jotenkin noin omaa E30 3.5 koneen muutostaan.

Hmm...

2.9 = 2936 cc * 1,25 = 3670 cc * 1,1 = 4037 cc

Tämähän mahdollistaa laillisen Fordin oman stroukatun 2.9:n eli Cologne 4.0:nkin.

4.0 and 2.9 cosworth parts interchange

Rebuilding The Ford 4.0L Pushrod V6, Doug Anderson, Automotive Rebuilder, April 2001

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » La Syyskuu 16. 11:34:54 2006

Tuossa 10% jutussa taitaa eteen vaan tulla se ongelma että pitää löytää kone esmes se karvan verran päälle 3.6 litraa jolla auton leimaa.. ja sen jälkeen kasvattaa sen tilavuutta maks 10% niin auto pysyy "laillisena" neljä litraisena. (ei oo tullu perehdyttyä näihin voortin v-koneisiin.. )

bimmereillähän on samassa lohkossa 3.2 ja 3.5 litraiset mallit. E30:sen raja 25%:lla on n. 3.375 litraa.. ja se ylimääräinen 10% kasvattaa sen sinne noin 3.7 litraan.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » La Syyskuu 16. 20:30:54 2006

FroZ kirjoitti:Koneen kokoahan saa kasvattaa 25% ja vielä 10% päälle.. koska silloin vielä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa :wink: Mielestäni bemari poijjaat ovat näin laittaneet e30:seen 3.5 litrasia pannuja. Tosin onko menty 2.5-> 3.4->3.5 reittiä... kuitenkin...
hmm..jaa että saisi kasvattaa vielä 10% lisää. sittenhän tässä voisi alkaa virittää toden teolla ja katsella vaparilla kympin aikoja :green:
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Syyskuu 17. 8:51:13 2006

pau kirjoitti:Koskahan tulee eka etuveto Mondeo, jossa olis toi SHO v8 poikittain keulilla, kun askin jakokin sopii :lol:

Olis varmaan jo työstämistä, mutta varmasti harvinainen...

p.
asiallista suunnittelua...ja mielellään tekniikanvaihtona vanhaan taksi-Mondeoon,takapuskuri noessa SHO pellin alla parkuen! :twisted:

Vastaa Viestiin