v6 3.8 supercharged sierra
Valvoja: CRSC Hallitus
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
v6 3.8 supercharged sierra
oisiko mitään ideaa tuupata euro foorttiin 3.8v6 SC Thundebirdin mottia keulille?
lupahakemuksia postiin...
vee niiku voima?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Saisikohan semmoisen sinne laillisesti?
Tehoahan siinä ei ole kuitenkaan mahdottomasti.
Tehoahan siinä ei ole kuitenkaan mahdottomasti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.
Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Mites olis 3.4 L V8 1996-99 Taurus SHO:sta? 235hp/312Nm...
Tuollajuttua. Jotain nokkavikaa noissa ollut, mutta etsii sopivasti sisäänajetun padan, josta lastentaudit jo poistuneet.
Koneessa muuten samat mitoitukset (poraus, isku,männät), kuin 2.5L mondeon koneessa...
Ja tuolla Sitten vielä siitä nokkaviasta lisää. Ilmeisesti nokka-akselin käyttöratas on joissakin koneissa alkanut pyörimään nokka-akselissa ja tuhonnut koneita.
Tuollajuttua. Jotain nokkavikaa noissa ollut, mutta etsii sopivasti sisäänajetun padan, josta lastentaudit jo poistuneet.
Ja tuolla Sitten vielä siitä nokkaviasta lisää. Ilmeisesti nokka-akselin käyttöratas on joissakin koneissa alkanut pyörimään nokka-akselissa ja tuhonnut koneita.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
MouTine kirjoitti:Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.
Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Arvasin että moutine innostuu
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
ytte kirjoitti:tosta koneesta saa vissiin ihan hyvin jerkua kun tekee putkiston uusis. Menevät ihan hyviä aikoja jenkeissä ja saa stroukattua 4.7litrases
aina vaan paranee
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
hmm..toi Tauruksen v8 kattila lämmittää mieltä ja sitä paitsi se on laillinen toteuttaa 
Viimeksi muokannut vordson, To Syyskuu 14. 11:02:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.
Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.
Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.
-
jive
- Ylläpitäjä
2.9x1.25 = 3,65. Tuolla sen Tauruksen V8 saisi tuupattua. Taurusta mielestäni saa näillä perinteisimillä eli euro foordi yhteensopivilla padoillakin, joten ei kait se laatikko mikään valtava ongelma voi olla? Duratec V6 on jo kohtuu messevän kokoinen pata ja jos tuo porauksen koko todella on näissä sama, täytyy jopa Tauruksessa tulla ahdasta, jos moista yrittää kangeta konehuoneeseen poikittain 
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Arto65FB kirjoitti:Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.
Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.
Teettää jokku paremmat tiivisteet mikkä kestäis?luin kyllä siit viasta..leimalle vaan ja sit tuuppa motin sierran keulalle ku leima paprus,ajelee kesän,pistää talviseisontaan, alkup.motti taas vaihtoon ja leimalle seuraavana vuonna
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=465657
se uudempi yläpuolisilla nokilla oleva kone vois olla kans ihan herkku =)
se uudempi yläpuolisilla nokilla oleva kone vois olla kans ihan herkku =)
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Noita on vähän paha mennä ostamaan varaosiksi, koska
Fordilla on ollut tohon koneeseen 10 erilaista lohkoa, neljä kampea, neljä täysin erilaista nokkaa, neljää mäntää, kahta eri veiviä, kahta tasapainoakselia (plus ne missä sitä ei ollut ollenkaan ja kahdeksaa eri kantta. Ja tossa ei edes ole mukana toi SC-malli.
Fordilla on ollut tohon koneeseen 10 erilaista lohkoa, neljä kampea, neljä täysin erilaista nokkaa, neljää mäntää, kahta eri veiviä, kahta tasapainoakselia (plus ne missä sitä ei ollut ollenkaan ja kahdeksaa eri kantta. Ja tossa ei edes ole mukana toi SC-malli.
-
FroZ
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eräs bemariharrastaja selitti kanssa jotenkin noin omaa E30 3.5 koneen muutostaan.
Hmm...
2.9 = 2936 cc * 1,25 = 3670 cc * 1,1 = 4037 cc
Tämähän mahdollistaa laillisen Fordin oman stroukatun 2.9:n eli Cologne 4.0:nkin.
4.0 and 2.9 cosworth parts interchange
Rebuilding The Ford 4.0L Pushrod V6, Doug Anderson, Automotive Rebuilder, April 2001
Hmm...
2.9 = 2936 cc * 1,25 = 3670 cc * 1,1 = 4037 cc
Tämähän mahdollistaa laillisen Fordin oman stroukatun 2.9:n eli Cologne 4.0:nkin.
4.0 and 2.9 cosworth parts interchange
Rebuilding The Ford 4.0L Pushrod V6, Doug Anderson, Automotive Rebuilder, April 2001
-
FroZ
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
Tuossa 10% jutussa taitaa eteen vaan tulla se ongelma että pitää löytää kone esmes se karvan verran päälle 3.6 litraa jolla auton leimaa.. ja sen jälkeen kasvattaa sen tilavuutta maks 10% niin auto pysyy "laillisena" neljä litraisena. (ei oo tullu perehdyttyä näihin voortin v-koneisiin.. )
bimmereillähän on samassa lohkossa 3.2 ja 3.5 litraiset mallit. E30:sen raja 25%:lla on n. 3.375 litraa.. ja se ylimääräinen 10% kasvattaa sen sinne noin 3.7 litraan.
bimmereillähän on samassa lohkossa 3.2 ja 3.5 litraiset mallit. E30:sen raja 25%:lla on n. 3.375 litraa.. ja se ylimääräinen 10% kasvattaa sen sinne noin 3.7 litraan.
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
hmm..jaa että saisi kasvattaa vielä 10% lisää. sittenhän tässä voisi alkaa virittää toden teolla ja katsella vaparilla kympin aikojaFroZ kirjoitti:Koneen kokoahan saa kasvattaa 25% ja vielä 10% päälle.. koska silloin vielä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaaMielestäni bemari poijjaat ovat näin laittaneet e30:seen 3.5 litrasia pannuja. Tosin onko menty 2.5-> 3.4->3.5 reittiä... kuitenkin...
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
asiallista suunnittelua...ja mielellään tekniikanvaihtona vanhaan taksi-Mondeoon,takapuskuri noessa SHO pellin alla parkuen!pau kirjoitti:Koskahan tulee eka etuveto Mondeo, jossa olis toi SHO v8 poikittain keulilla, kun askin jakokin sopii![]()
Olis varmaan jo työstämistä, mutta varmasti harvinainen...
p.