"mustan" ja inconel:in hitsaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

"mustan" ja inconel:in hitsaus

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Syyskuu 18. 15:20:32 2006

En tiedä tuliko tää nyt ihan oikeaan osioon, mutta...

Pystyykö inconelia ja mustaa rautaa hitsaamaan yhteen? Entä kestääkö sauma murtumatta?

Muita mahdollisia ongelmia..?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 18. 17:52:10 2006

tarkemmin tuntematta inconelia, kahden eri metallin liittäminen hitsaamalla toisiinsa ei ole hyvä idea. Saat aikaan sähkökemiallisen parin ja kaksoismetallilliuskaan perustuvan lämpömittarin, molemmat samalla kertaa... :wink:

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Syyskuu 18. 18:51:15 2006

Mitäs meinaat tehdä tuosta inconelista?? Ja kun katsoo tuon seosaineita (60.5% nickel, 29% chromium yms.) http://www.specialmetals.com/products/i ... loy693.htm ,niin on ehkä syytä huolehtia ilmanvaihdoista jos tuota hitsaa. Vaikka noita ns. sekapuikkoja on paljonkin niin tuo on kyllä tosi rajusti seostettua värkkiä, eli itse en edes yrittäis. Kokeile etsiä esim. esab:in sivuilta minkälaisia hitsauspuikkoja niiltä löytyy.
Kyllähän niitä varmaankin voi hitsailla toisiinsa kiinni, mutta kestävyys on eriasia kun lämpölaajenemiskertoimet voi olla melkolailla erilaiset, kun ilmeisesti tuo inconel on tarkoitettu todella kuumiin rakenteisiin, puhumattakaan juuri noista kemiallisista pareista yms.

Varmaankin kierteillä tai niittaamalla voisi olla parempi liittää jos mahdollista
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ma Syyskuu 18. 20:46:45 2006

eikö Inconeliä saa levynä, että laipankin saisi siitä ?

siis villi arvaus että peltisarjaa olet suunnittelemassa :wink:

Aika jännää tavaraa, kun F1:ssä sarjat on tota, niin tyhjäkäynnillä jo about keltapunaset ja täydellä laululla osittain läpinäkyvää...

p.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Syyskuu 18. 21:37:16 2006

Voisihan tuon kuvitella hieman lämpiävän jos tyhjäkäyntikierroksetkin on siellä 6 000rpm luokkaa ja huiput lähempänä 20 000rmpm

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Syyskuu 20. 12:40:21 2006

Voi hitsata oikeanlaisella puikolla. Tieto oli taas lähempänä kuin osasin arvatakkaan, pitää vaan osata kysyä oikealta kaverilta :wink:
pau kirjoitti:eikö Inconeliä saa levynä, että laipankin saisi siitä ?

siis villi arvaus että peltisarjaa olet suunnittelemassa :wink:
p.
Saa levynäkin.

Nope. Ei ole pakosarja tulossa. Idea on jo tosin haudattu gurujen kanssa juttelun jälkeen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin