2.0 OHC LOHKOJEN EROT
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
2.0 OHC LOHKOJEN EROT
elikkäs pitäs escorttiin rakentaa uus alakerta niin mihinkähän tuota kannattasi ruveta tekemään? eli siis 2.0 ohc moottorista kyse. mistä vehkeestä kannattasi lohko ottaa? sierra, sierra is. taunus? 205, 20??? liekkö niissä kestävyydessä tai öljyn/nesteen kierrossa eroja??
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Ylläpitäjä
Mä vähän ratsastan aiheella...
Eli isoveli tuli käymään eilen is sierrallaan (vm -86), ja jotain konepellin alla tutkiessani katsoin että siinäkin on tämä 205 lohko, eli kysymys kuuluu, miten tämä lohko nyt sit eroaa normi lohkosta, kun on aika paljon tapetilla...Kestävämpi, vai mitä...???
Ja toinen kyssäri menis saman auton kanteen, eli mitä niissä is:n kansissa on eroa normi kansiin, kun tuntuu olevan haluttua tavaraa...
Ja otetaan nyt viel sit yks kyssäri, et saanko mitenkään ulkoisesti selvitettyä, onko lukkoperä, vai lähdenkö hiekkapätkälle kokeilemaan...
Sori et vähän lainasin sun topikkia.....
Eli isoveli tuli käymään eilen is sierrallaan (vm -86), ja jotain konepellin alla tutkiessani katsoin että siinäkin on tämä 205 lohko, eli kysymys kuuluu, miten tämä lohko nyt sit eroaa normi lohkosta, kun on aika paljon tapetilla...Kestävämpi, vai mitä...???
Ja toinen kyssäri menis saman auton kanteen, eli mitä niissä is:n kansissa on eroa normi kansiin, kun tuntuu olevan haluttua tavaraa...
Ja otetaan nyt viel sit yks kyssäri, et saanko mitenkään ulkoisesti selvitettyä, onko lukkoperä, vai lähdenkö hiekkapätkälle kokeilemaan...
Sori et vähän lainasin sun topikkia.....
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
siis 205 ja 20 eli sierran ja taunuksen lohkoillako ei ole mitään merkittäviä eroja? paitsi ehkä runkolaakeri koko? mikä muuten on cossun lohko merkintä? siitä lukkoperästä sen verran että nosta toinen takarengas ilmaan ja pyöritä rengasta vaihde vapaalla, jos rengas pyörii todella sitkaasti tai ei ollenkaan niin sillon on lukko.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
205 (2wd) tai 200 (4wd) on cossun lohkomerkintä.pk-racing kirjoitti:siis 205 ja 20 eli sierran ja taunuksen lohkoillako ei ole mitään merkittäviä eroja? paitsi ehkä runkolaakeri koko? mikä muuten on cossun lohko merkintä?
205 "is" lohko on mutupuheiden mukaan kestävämpi mutta en sit tiiä. Ja samat runkolaakerit niissä on.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Joskus joku väitti et ne olis särötarkistettuja huolellisenmin kuin perus viistokeula taunuksenSkorppi kirjoitti:2wd Cossun 205 lohko ja "tavallinen" 205 lohko on samoja, en ainakaan usko että niissä mitään eroa on. Cossun lohkon erottaa YBBxxxx koodista vesipumpun päällä, lohkon edessä. Muuta eroa niissä ei taida olla.

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cossun on aina hoonauskokoa 2 tai 3.timoheikkinen792 kirjoitti:Joskus joku väitti et ne olis särötarkistettuja huolellisenmin kuin perus viistokeula taunuksenSkorppi kirjoitti:2wd Cossun 205 lohko ja "tavallinen" 205 lohko on samoja, en ainakaan usko että niissä mitään eroa on. Cossun lohkon erottaa YBBxxxx koodista vesipumpun päällä, lohkon edessä. Muuta eroa niissä ei taida olla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
no kyllä jokseenkin varman päälle ottasin sen kestävyyden kannalta vaikka ihan katukäytössä auto onkin. ku tuli tuossa ilmi että nykyisestä taunuksen 92mm lohkosta on lohko menny halki 3:sen sylinteri seinämästä..! että uusiks menee. saa nähä mitä osia sieltä alakerrasta löytyy ku tulen kaikki hyvät/hyödylliset käyttämään uudessa lohkossa. se ainakin on selvillä että kuplan mahlet siellä on. saa muuten antaa vinkkejä sille koko alakerran kokoonpanolle että mikä siellä kestää. olen kyllä kuullut että ihan ralli käytössäkin on ajettu ihan vakio alakerralla sinne 7500rpm...ja enemmänki ku yks pätkä. että kyllä varmaan välttää kadullekkin. että mitään wiseco/eaglea ei tule. yläkerrasta sen verran että siellä on 1,6 kansi jossa palotiloja ja kanavia muotoiltu, 40mm vaakatuplat, 310/12,95 nokka, sääd. nokkapyörä ja toistaiseksi pieni peltisarja isompaa odotellessa. ja teoreettinen puristussuhde 1:12,3 pitääkö paikkansa että is sierrassa on kestävämmät veivit kuin kaasarissa??hilteri kirjoitti:jos jotain perusviri konetta teet niin ihan sama onko siellä 20 vai 205 lohko. kunhan ei mitään sika isoa mäntää laiteta.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
mulla ainakin on kestänyt 92mm , 20 lohko, monessa moottorissa on ollut. ei ikinä lohkon takia ole hajonnut. joku loki ollut porattuna jopa 93mm.Sultzi kirjoitti:IS sierrassa ja 1.6l e-maxissa on kestävemmät kanget kuin muissa. Tunnistaa isosta F kirjaimesta alakaulan yläpuolella.
Mitenkähän, kauankohan tommonen taunuksen lohko kestää 92mm porausta ja ~220hv tehoja? Halkeeko heti?
mäntä 92mm ja siitä alaspäin niin tollanen vapari katurassi varmasti kestää.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Ja samoilla 20 paskavalulohkoilla on ajettu 2.75bar ahdoilla saamatta rikki muuta kuin voimansiirtoa...Skorppi kirjoitti:Melko vaihtelevaa tuo valulaatu näissä foortin kurapaskalohkoissa. 20 lohkoon en tekisi mitään, niitä on nähty halkeavan tyhjäkäynnilläkin 92 porauksella.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
- Paikkakunta: kajaani
eli mitä muutosta tarkalleen tulee vm.85 jälkeen?jjs kirjoitti:Ei ole eroa ruiskussa ja kaasarissa. Tärkein ero on kaikissa koneissa se että onko se alle vai yli vm.85. Vain kansi ja nokka ovat sisukaluista erilaiset.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
pk-racing kirjoitti:eli mitä muutosta tarkalleen tulee vm.85 jälkeen?jjs kirjoitti:Ei ole eroa ruiskussa ja kaasarissa. Tärkein ero on kaikissa koneissa se että onko se alle vai yli vm.85. Vain kansi ja nokka ovat sisukaluista erilaiset.
Suurimpana erona varmaan eri veivit. Ohan nuista jaariteltu:
205 lohko
205
OHC Lohkot, Eroa?
OHC:n valumerkinnät
205 lohko ja männät.
Ei vissiin olla tuttuja, tai tutun tuttuja???

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Taunus -lohkojumppa osa 57:
mallivuodelle 1985 2,0 OHC (tyyppi EAO / T88, usein virheellisesti "Pinto") muuttui seuraavasti (ainakin):
-lohkovalu laadukkaampi ja vahvistettu HO -moottoreita varten (iS, Cossu). Lohkossa mm. sylinteriputkien alaosat vahvistettu ja valmis öljynpaluuputken paikka (ei käytetty missään versiossa), vuoden -87 207 -lohkosta se oli jo valutukittu.
-männät ohuemmilla renkailla (kitkan pienentäminen)
-kiertokanki vahvempi (tunnistaa F -merkinnästä)
-runkolaakereiden "alapuolelta" poistettu öljyura pintapaineensiedon lisäämiseksi
-kampiakselin valutapa muutettu (hieman erinäköinen myös ulkoisesti)
-vesipumppu lievästi muutettu ja varustettu viskon kierteillä
Nämä alakerran muutokset tulivat -kaikkiin 2,0 OHC -moottoreihin-
Cossuun sitten enemmän, mutta lohko on "sama".
Legendaarinen iS (eli OHC i) -moottori sai uuden paremman (kanavat paremmat) sylinterikannen, ja melko pian myös terässeetirenkaat lyijytöntä bensaa varten, kuten myös kaasariversio.
Molempien kansivalu muuttui myös siten että uusi paremmin tiivistävä leveä vk.tiiviste tuli käyttöön. Vk. muuttui vastaavasti.
Myös muita pienempiä muutoksia tuli samaan aikaan.
mallivuodelle 1985 2,0 OHC (tyyppi EAO / T88, usein virheellisesti "Pinto") muuttui seuraavasti (ainakin):
-lohkovalu laadukkaampi ja vahvistettu HO -moottoreita varten (iS, Cossu). Lohkossa mm. sylinteriputkien alaosat vahvistettu ja valmis öljynpaluuputken paikka (ei käytetty missään versiossa), vuoden -87 207 -lohkosta se oli jo valutukittu.
-männät ohuemmilla renkailla (kitkan pienentäminen)
-kiertokanki vahvempi (tunnistaa F -merkinnästä)
-runkolaakereiden "alapuolelta" poistettu öljyura pintapaineensiedon lisäämiseksi
-kampiakselin valutapa muutettu (hieman erinäköinen myös ulkoisesti)
-vesipumppu lievästi muutettu ja varustettu viskon kierteillä
Nämä alakerran muutokset tulivat -kaikkiin 2,0 OHC -moottoreihin-
Cossuun sitten enemmän, mutta lohko on "sama".
Legendaarinen iS (eli OHC i) -moottori sai uuden paremman (kanavat paremmat) sylinterikannen, ja melko pian myös terässeetirenkaat lyijytöntä bensaa varten, kuten myös kaasariversio.
Molempien kansivalu muuttui myös siten että uusi paremmin tiivistävä leveä vk.tiiviste tuli käyttöön. Vk. muuttui vastaavasti.
Myös muita pienempiä muutoksia tuli samaan aikaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti