Tulpista ja puolista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tulpista ja puolista
Elikkäs tuli hommattua pösön 2x2 hukkakipinä/suorasytytys puola ajatellen tuota megasquirttia. Puolaa ohjaan fordin ediksellä.
Puolassa neljälle piuhalle paikka coil pack 1 ja coil pack 2 sekä +12v ja neljäs joku häiriönpoistokonkka joka pösössä kytketty maihin
Ensimmäinen kysymys toimiiko tuon ediksen kanssa
Toinen että jos käytän ns tavallisia ohcn tulppia niin onko tulpanjohdoille jotain vaatimuksia. Tilauksessa on jonkun Bmwn tulpanjohdot joissa muistaakseni 1kohm vastus kun ainoat joissa oikeat päät molemmissa.
Pitääkö olla vastukselliset johdot vai toimiiko vastuksettomat. Entä tulppien vaikutus, kuullut olen että olisi olemassa vastuksellisia ja vastuksettomia tulppia eli jos johdossa on vastus niin tulpassa ei vissiin tarvitse olla ja toisinpäin
Ja OHCn tulpathan on vissiin vastuksettomat vai kuinka
Ja kun asennan puolan konehuoneen kylkeen niin se pitää vissiin maadoittaa kiinnityskohdistaan koneeseen, pösössä puola pultattu koneen päälle kiinnitysraudalla ja ilmeisesti maadoittaa sitä kautta, vai tarvitseeko tuota maadoitusta
Puolassa neljälle piuhalle paikka coil pack 1 ja coil pack 2 sekä +12v ja neljäs joku häiriönpoistokonkka joka pösössä kytketty maihin
Ensimmäinen kysymys toimiiko tuon ediksen kanssa
Toinen että jos käytän ns tavallisia ohcn tulppia niin onko tulpanjohdoille jotain vaatimuksia. Tilauksessa on jonkun Bmwn tulpanjohdot joissa muistaakseni 1kohm vastus kun ainoat joissa oikeat päät molemmissa.
Pitääkö olla vastukselliset johdot vai toimiiko vastuksettomat. Entä tulppien vaikutus, kuullut olen että olisi olemassa vastuksellisia ja vastuksettomia tulppia eli jos johdossa on vastus niin tulpassa ei vissiin tarvitse olla ja toisinpäin
Ja OHCn tulpathan on vissiin vastuksettomat vai kuinka
Ja kun asennan puolan konehuoneen kylkeen niin se pitää vissiin maadoittaa kiinnityskohdistaan koneeseen, pösössä puola pultattu koneen päälle kiinnitysraudalla ja ilmeisesti maadoittaa sitä kautta, vai tarvitseeko tuota maadoitusta
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Tulpista ja puolista
Joko johdossa tai tulpissa ei tarvitse olla molemmissa.VesQ kirjoitti: Pitääkö olla vastukselliset johdot vai toimiiko vastuksettomat. Entä tulppien vaikutus, kuullut olen että olisi olemassa vastuksellisia ja vastuksettomia tulppia eli jos johdossa on vastus niin tulpassa ei vissiin tarvitse olla ja toisinpäin
Tulpan merkinnässä on R kirjain ilmoittamassa vastuksesta tulpassa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Ei sillä ohkin jenkalla oo oikeen muita tulppia kuin just ne vakiot. Jos puhutaan vaikka NGK:stä, tavan varaosaliikkeestä löytynee valikoimat R:llä ja ilman, lämpöarvoilla 6, 7 ja 8. Ja jos oikein hyvin varustautunu putka on, saattaa löytyä sellasia joissa tulpan alapää on vähän matalampi kuin noissa tavallisissa ja ne on tarkoitettu reilusti laskettuja kansia varten.
Voimamieskaupoista saattaa sitten löytä erikoisempiakin versioita.
Voimamieskaupoista saattaa sitten löytä erikoisempiakin versioita.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kaksi kiihdytyskisoja harrastavaa henkilöä on kehunut orggistulppia.VesQ kirjoitti:Vinkkejä kaivattaisiin että mitkä tulpat lyön tuohon tulevaan turbo-ohchen. Vakiot??, ja löytyykö noita ohc mallisia lyhytkierteisiä kuinka hyvin yleensäkkin vai joutuuko tekemään adapterit väliin jotta saa enempi valikoimaa
Itse laitoin omaan edis projektiin -97 1.3i:n (se kenttiin pohjautuva fiasko) tulpanjohdot, riittävät ohc:ssa tuonne vakiovirranjakajan alapuolelle. Projektikuvista saattoi nähdä tuon sijainnin. En tiedä sitten onko sama kiinnike tuossa pökön puolassa, käsittääkseni voorteissakin kahta erimallia
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Itse kokeilen mitä sanoo nuo taunuksen "kuumaan ajoon" tarkoitetut. qreipillä ainakin toimi. Josseivat toimi, niin sitten vaihdan suosiolla Briskin tulppiin.VesQ kirjoitti:Vinkkejä kaivattaisiin että mitkä tulpat lyön tuohon tulevaan turbo-ohchen. Vakiot??, ja löytyykö noita ohc mallisia lyhytkierteisiä kuinka hyvin yleensäkkin vai joutuuko tekemään adapterit väliin jotta saa enempi valikoimaa
Viimeksi muokannut Sultzi, Ti Helmikuu 13. 20:49:32 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Juu bimmerin tulpanjohdot hommattu ja pitäisi olla 1kohm vastuksella, en ole vielä mitannut, pösön puola tuli roiskaistua konepellin saranoiden viereen kuskinpuolelle kun sattui johtosarja kulkemaan siitä vierestä ja samalla sai edikselle piuhat eteenpäin sekä lyhyet piuhat ediksen ja vr anturin välille. Saa nähdä ottaako tuo edis/mega häiriötä saw ja pip piuhoihin kun kulkee puolan vieresta tulpanjohtojen ali, on kyllä suojattua piuhaa mutta sen näkee sitten. Pari iltaa menee varmaan vielä että pääsee kokeilemaan ekoja tulia vaparina tuon megan kanssa pienimuotoisilla patenteilla
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Tulpista ja puolista
Jatketaas vanhaa topickia ja kysytään lisää eli onko kukaan kokeillut R merkinnällä varustettuja tulppia turbo OHC:ssä. Motonet myy sierraan NKG:n R tulppia ja broidi meni tollaiset hankkimaan, mutta nyt vähän mietityttää, että kannattaako noita kokeilla.
Alfamerin korjausopas antaa sierraan Champion F7YCC/0,8 tai RF7YC/0,7, joten tuon perusteella pitäisi toimia ainakin normikoneessa ihan OK. Nyt noissa NKG:n R:ssä on vastusta 6,4k Ohm ja kirja antaa johdon max vastukseksi 30k Ohm, joten piuhoissa sais olla tohon nähden n. 23k Ohm vastusta. Kärkiväliksi broidi laittoi 0,6mm.
Jos joku on näihin enemmän perehtynyt, niin neuvot/mielipiteet olisi tervetulleita, kun noi tulpat kerkeis ehkä vielä vaihtamaankin.
Alfamerin korjausopas antaa sierraan Champion F7YCC/0,8 tai RF7YC/0,7, joten tuon perusteella pitäisi toimia ainakin normikoneessa ihan OK. Nyt noissa NKG:n R:ssä on vastusta 6,4k Ohm ja kirja antaa johdon max vastukseksi 30k Ohm, joten piuhoissa sais olla tohon nähden n. 23k Ohm vastusta. Kärkiväliksi broidi laittoi 0,6mm.
Jos joku on näihin enemmän perehtynyt, niin neuvot/mielipiteet olisi tervetulleita, kun noi tulpat kerkeis ehkä vielä vaihtamaankin.
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Tulpista ja puolista
meillä ei ohc:ssä kestänyt ngk tulpat, pimenivät tosi helposti ja kärkiväli piti olla pienempi kuin motorcrafteissa