Joka tapauksessa auto pikaisesti telakalle, vanha pois alta ja muistin että tallissa lojuu ylimääräinen 5v type9. Pikainen silmäys että mitat olisi samat, mutta kun saatiin tuo uusi hollilleen, niin huomattiin että rätin pultit ottaa tuon viislovisen häntään kiinni. Suutuspäissäni sitten pirrasin tuosta hännästä pikkulovet pois.
Tämän näköinenhän on siis tietenkin tuo alkuperäisen lootan pääty (eli lähes tasainen).
Tämän verran kun pirrasin tuosta 5v Type9:stä tavaraa pois, niin rätti mahtuu pyöriin vapaasti. Tuossa 5v päädyssähän on tuollainen "kuppi" kun vertaa tuohon 4v lootaan ja sen reunat on nyt siis pirrattu pois (yhtään enempää en kyllä tuota enää kairaa)
Tuo kuva pirratuista reunoista hämää todella paljon, kuvassa näyttää että mahtuisi pyöriin, mutta tosiaan rätin pultit otti lootan päätyyn kiinni, ennen pirrausta (tukilaakeri kuvassa vielä irti).
Kysymys kuuluukin, että mahtaako käydä lootan tai perän laakereiden päälle tuo muokkaus? Akselin tumppi menee nyt siis todella karkeasti arvioiden 1-1,5cm syvemmälle kuin alunperin (mitä noiden laatikkojen pituusero nyt sitten olikaan), eli meneekö liian syvälle ja tuhoaa perän- tai laatikonlaakerit? Tuo akselintumppi johon rätti tulee kiinni alkaa olemaan lähes niin syvällä kuin vain ikään voi olla laatikossa. Kaikki ei vielä ollut ihan 100% linjassa, mutta nyt näyttäisi siltä että olisi jonkinlainen mahdollisuus saada toimiin pituuden puolesta pelkästään tuolla muutoksella, jos vaan ei mene laakerit jostain.
Veikkaisin kyllä, että jos alkaa painamaan laakereita niin sen kyllä huomaa äänestä heti tai sitten rusahtaa kerrasta paskaksi jotain?
Laatikon kannakerauta menee kans uusiin puihin, mutta se on nyt pienin huoli. Toki tallissa lojuisi ylimääräinen 4v loota josta voisin vaihtaa tuon hännän, mutta mieluiten muuttaisin tuon consulin muutenkin 5 vaihteiseksi kun tuo perävälitys on muutenkin tiuha.
Ei osaa enää tähän aikaa yöstä itse arvioida, viisaammat auttakaa

Ai niin, eikös tuo rätti ainakin näytä samalta kuin sierrassa?