VEMS-ecu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

VEMS-ecu

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Maaliskuu 3. 16:55:20 2007

Laitetaas juttua tänne tuollaisesta laatikosta. Onko kenellä käytössä ja kokemuksia kyseisestä laitteesta voisi laittaa tähän topiciin.
Nyt kun on jo megaan saanut kartat kohdalleen ja toimimaan hyvin, niin pitää taas kaikki laittaa varmaan uusiksi ja alkaa painimaan jonkun uuden projektin kanssa. Cossu ei kevääseen valmistu kuitenkaan ja johtosarjasta lähtien kaikki menee uusiksi kuitenkin, joten johan siinä samalla laittaa ruiskunkin uusiksi. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Maaliskuu 4. 1:19:03 2007

Ei ole kokemuksia eikä käytössä mutta tarkotus olisi moinen systeemi vielä joskus hommata. Eräs tuttu "guru"(tai hörhö) on tuon kanssa pelannu jo kauan ja ylistänyt sen maasta taivaaseen. Käsittääksei siinä on aika pirusti säätömahollisuuksia yms yms...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 4. 1:45:34 2007

kanssa kyseisen ruiskun ominaisuuksia tutkinnut ja lupaavalta vaikuttaa.. koska tilataan? :roll:
ford escort´79 tic

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

vems

Viesti Kirjoittaja Too slow » Su Maaliskuu 4. 10:29:03 2007

Moi,

itse laitoin edelliseen emännän autoon vemssin (möin kuukaus sitten auton pois) turbo nelikko. 60-2 hammaspyörällä tuli (induktiivinen anturi), nokan anturi (hall), virranjakajan heitin pois ja tuli puolat tulppien päälle ym. Johtosarjankin tein kokonaan uuden.. Jonkin verran askartelua oli mutta enklannin kielen kun taitaa niin vemssin sivuilta löytyy tietoa kyllä! Tosin sekavat ovat sivut.. Auto pelasi käyttö autona tosi hyvin vielä säädettävän ruiskun asennuksen jälkeenkin, joitain asetuksia hieroin tosin aika kauan kohdalleen.. osa vioista tosin johtui softa virheistä.

Nyt tuossa hyllyssä on myös yksi ecu joka tulee projektiini (mk1 esco).

Lisäksi yhden ecun laitoin kaverin autoon, ahdettu sekin ja sain toimimaan kaikilla orkkis antureilla. Auto turbo vectra.

Että jonkin verran olen itse tuon kanssa tapellut ja nyt rupeaa olemaan jo osa monista ominaisuuksista hallussa. Vaikeata oli esim 60-2 hammaspyörän saaminen täysin toimimaan (induktiivinen anturi, pyörän puuttuvien hampaitten muoto aiheutti muutaman viikon tappelun..). Muuten peli on tosi hyvä, saa suoraan laajakaista lambdan, pakolämmöt ym..

Nyt kun on tullut tutkittua paljon moteccia, asennettua tatech, kms, haltech sekä tietty vems niin kyllä kaikki ihan päteviä ovat. Auton omien antureiden toimimaan saaminen on mielestäni joskus vaikeinta, triggerit.

Mutta siis suomalaista teknistä tukea ei oikeastaan ole joten myös megasquirtti ajaa asian ja harrastajia löytyy paljon :)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Maaliskuu 4. 16:26:34 2007

No megaspruitin ohjeethan on tuttuun amerekkalaiseen tyyliin väännetty niin rautalanka tasolle, etä sen melkein saa pelaamaan, vaikka ei edes kieltä kunnolla ymmärtäisi :lol:
Nuo VEMSin sivut ei kyllä kovin hyvää ohjeistusta tarjonnut, kun niitä muutamia tunteja lueskelin. Pitää tässä nyt miettiä vaihtoehtoja vielä...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Lokakuu 6. 10:57:49 2007

selittäkääs vielä, onko VEMS siis verrattavissa hinta/ominaisuudet/oma kikkailu -asteikolla megasquirtiin vaiko johonkin kaupallisempaan tuotteeseen? ja minkä hintaisesta systeemistä puhutaan?

nimim. mikä helvetin VEMS?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Lokakuu 6. 12:17:45 2007

samiharju kirjoitti:selittäkääs vielä, onko VEMS siis verrattavissa hinta/ominaisuudet/oma kikkailu -asteikolla megasquirtiin vaiko johonkin kaupallisempaan tuotteeseen? ja minkä hintaisesta systeemistä puhutaan?

nimim. mikä helvetin VEMS?
Google sami google.

Ei vaan asiaan.
Hyvin saman hintainen kuin mega+laajakaista kun itse kasaa? Rautatasolla käsittääkseni aika paljon edellä ainakin V2.2 megaa ja varmaan aika montaa kaupallistakin? Suoraan laudalla 8 sytkä ja suutindriveriä jne (megassa ei vakiona ollenkaan sytkää varten ja suuttimille kaksi fettiä). Taitaa flybackin rakenteesakin olla eroa aikalailla? Toki se vemswiki on aika epäselvä :D että ottaa aikaa selvittää asioita ja muutenki on ongelmineen vähä "up yours" :lol:. Pari vuotta kun seuraa megapiirejä ja vaikka finsquirttia niin voi sitte siirtyä VEMSsiin :wink:.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Lokakuu 6. 12:38:09 2007

Ja sitten on myös www.vems.fi Siellä asiaa Suomeksi. Itse olen megan kanssa useamman vuoden touhunnut ja välillä tuota vemsiä itsellekkin mietin, mutta toistaiseksi vielä megassa pysyn. Seuraavaksi tulee omiin ms2 prossu ja extra2-koodi.

Tuo jenkkien V3-lauta on ihan pätevä sitten näihin. Siinä on jo parempi toi fly-back, eli kestää matalat suuttimetkin. Itselle en ole partcon sarjoja ostanut vaan aina alkuperäistä. Noissa Partcoissa jossain välin ollut ongelmiakin.. Tutulta esim oli katkoksia levyllä. Oli aika paskamainen kuulemma etsiä vikaa. Lopulta kävi kaikki piirilevyn vedot läpi ja löysi ongelman.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » La Lokakuu 6. 16:12:23 2007

laitetaas tämä tännekki vielä:

http://shop.vems.hu/catalog/index.php?cPath=1

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 6. 17:49:38 2007

Itse olen jostain syystä hieman karsastanut näitä muita teeseitse ohjausboxeja, kuin megasquirttia. En väitä siis että mega olisi paras tai että vems olis huono, mutta nyt kun oon megaan vähän tutustunut yhden auton verran, niin en halua lähteä tutustumaan toiseen.

Seuraavaankin vehkeeseen on tulossa mega, vieläkin. Varmasti sen takia, kun löytyy paljon tietoa maailmalta ja suomestakin sekä aika hyvä muokattavuus.

Vastaa Viestiin