Fiestan koneen vaihto 1,4 -> 1,6
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Fiestan koneen vaihto 1,4 -> 1,6
Sanokaas Fiestatietäjät minkälainen operaatio on vaihtaa Fiestaan 1,4 CVH koneen tilalle 1,6 CVH. Auto on muistaakseni -87 vuosimallia. Laatikko on viisivaihteinen.
Mitä pitää vaihtaa että saa muutoskatsastettua?
Mitä pitää vaihtaa että saa muutoskatsastettua?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Tähän autoon tulee varmasti karvanopat.
Auto on mun vanha jonka myin kummipojalle. Kummipoika saanee kortin keväällä ja sillä on hommattuna tollanen 1,6 cvh valmiiksi. Lupauduin avustamaan jos tehtäis koneeseen peruskunnostus ja heitettäis se Fiestan keulille.
Tietäjät saa puhua...

Auto on mun vanha jonka myin kummipojalle. Kummipoika saanee kortin keväällä ja sillä on hommattuna tollanen 1,6 cvh valmiiksi. Lupauduin avustamaan jos tehtäis koneeseen peruskunnostus ja heitettäis se Fiestan keulille.
Tietäjät saa puhua...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Etujarrut isommaksi, taakse ehkä isommat sylinterit - varma en kyllä oo. Katsastajasta riippuen tarvitset myös jousituksen 1.6:sta (=XR2:sta). Sulla luultavasti on vakaaja takana jo valmiiksi joten siitä ei tarvii kantaa huolta. Mekaanisesti moottori menee ihan 1:1 konehuoneeseen kun auto on jo valmiiksi CVH koneella.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
edelleenkään se ei riipu katsastajasta mitä vaaditaan, fordin vertailumoottoripaperi sen käskee, katsastaja valvoo että maahantuojan käskemät muutokset on tehtynä.Krisse kirjoitti:Etujarrut isommaksi, taakse ehkä isommat sylinterit - varma en kyllä oo. Katsastajasta riippuen tarvitset myös jousituksen 1.6:sta (=XR2:sta). Sulla luultavasti on vakaaja takana jo valmiiksi joten siitä ei tarvii kantaa huolta. Mekaanisesti moottori menee ihan 1:1 konehuoneeseen kun auto on jo valmiiksi CVH koneella.
sitten on niitä katsastajia jotka tekee työnsä niinku pitääkin ja sit niitä jotka vähän huonommin, näistä jälkimmäisillä saattaa esiintyä ongelmia työuralla

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
No tämä meni reisille, muistelin mk3 1,6 kaasari -> 1,6XR2ijjs kirjoitti:Karvanopat pois, tulee hylky.
Muistaakseni ei tarvitse vaihtaa mitään, vahvistakaa Fmk2 -pervot?
Kuten Krisse totesi, paljon uusiksi.
-pääsylkky 22,2mm (saattaa olla jo, tarkista)
-8" takarummut + muut romut
-etulevyt (jäähd. + isommat) ja satulat
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
No sopiiko että korjaan ilmaisuni seuraavaksi: Katsastajan motivaatiosta, kiinnostuksen asteesta, viitseliäisyydestä ja ammattitaidosta riippuen joudutaan vaihtamaan ehkä myös ____________samiharju kirjoitti:edelleenkään se ei riipu katsastajasta mitä vaaditaan, fordin vertailumoottoripaperi sen käskee, katsastaja valvoo että maahantuojan käskemät muutokset on tehtynä.
Ja jos ei toikaan kelpaa niin pitäkää sitten tunkkinne.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Fiestan koneen vaihto 1,4 -> 1,6
monikos leimamies tunnistaa et 1.4cvh:n tilalla onkin 1.6cvh...Turbo_IS kirjoitti:Sanokaas Fiestatietäjät minkälainen operaatio on vaihtaa Fiestaan 1,4 CVH koneen tilalle 1,6 CVH. Auto on muistaakseni -87 vuosimallia. Laatikko on viisivaihteinen.
Mitä pitää vaihtaa että saa muutoskatsastettua?


-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: Fiestan koneen vaihto 1,4 -> 1,6
Luultavasti homma tehdään noin. Ajattelin että jos pikkujutuilla sen saa ihan lailliseksi, niin sitten vois sitä harkita. Auto ei kuitenkaan ole juuri minkään arvoinen, taitaa muutoskatsastukset ja siihen tarvittavien osien hinta ylittää arvon reilusti...Sierra XR kirjoitti:monikos leimamies tunnistaa et 1.4cvh:n tilalla onkin 1.6cvh...Turbo_IS kirjoitti:Sanokaas Fiestatietäjät minkälainen operaatio on vaihtaa Fiestaan 1,4 CVH koneen tilalle 1,6 CVH. Auto on muistaakseni -87 vuosimallia. Laatikko on viisivaihteinen.
Mitä pitää vaihtaa että saa muutoskatsastettua?ainahan toi sama pata tässä on ollut...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Siis pitääkö tuollaiseen kinneriin vaihtaa muka jotakin moottorin vaihdon takia?
Siis hurjat 200 kubiikkia lisää koneeseen.
Eikös noin pienen tilaavuuden kasvattamisen pitäisi mennä ihan teho-, tilavuus- ja painoprosenttien sisään. Normi muutoskatsastuksella ja todistuksella moottorin teho (tuo saattaa jopa ylittyäkin, riippuen moottorista), paino, päästöt noin uudessa autossa ym...
Vai onko tämä joku kompa?
Siis hurjat 200 kubiikkia lisää koneeseen.
Eikös noin pienen tilaavuuden kasvattamisen pitäisi mennä ihan teho-, tilavuus- ja painoprosenttien sisään. Normi muutoskatsastuksella ja todistuksella moottorin teho (tuo saattaa jopa ylittyäkin, riippuen moottorista), paino, päästöt noin uudessa autossa ym...
Vai onko tämä joku kompa?
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
soppa et ole nyt ihan kärryillä:
sitä 20% teho- / 20% paino- / 25% tilavuuslisää sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan; jos on joku "välimallin" moottori ja sitä muutetaan isommaksi vaaditaan ko. isomman mallin jarrut.
muutoskatsastusvelvollisuus on auton omistajalla, ei katsastusmiehellä. totta on se että koneet ovat identtisiä päällisin puolin, ja ketä kiinnostaa kumpiko siellä on. aina on se pikkuriski että jos sattuu joku fiba tienpäällä; jos on muutoskatsastamaton isompi moottori niin pahimmassa tapauksessa voi vakuutusyhtiö evätä korvaukset, tosin pitää olla jo huonoa tuuria matkassa. korvauksilla en tarkoita mällätyn fiestanpaskan arvoa vaan esim ihmishenkiä tai vammautumisia..
sitä 20% teho- / 20% paino- / 25% tilavuuslisää sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan; jos on joku "välimallin" moottori ja sitä muutetaan isommaksi vaaditaan ko. isomman mallin jarrut.
muutoskatsastusvelvollisuus on auton omistajalla, ei katsastusmiehellä. totta on se että koneet ovat identtisiä päällisin puolin, ja ketä kiinnostaa kumpiko siellä on. aina on se pikkuriski että jos sattuu joku fiba tienpäällä; jos on muutoskatsastamaton isompi moottori niin pahimmassa tapauksessa voi vakuutusyhtiö evätä korvaukset, tosin pitää olla jo huonoa tuuria matkassa. korvauksilla en tarkoita mällätyn fiestanpaskan arvoa vaan esim ihmishenkiä tai vammautumisia..

-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
^Tuo oli kyllä ihan uutta mulle, kiitos Sami siitä tiedosta.
Mutta peripohjalaisen luonteen omaavana on pakko hiukkasen vängätä...
Tuossa kun taannoin sen ex-Fiesuni leimasin, meneteltiin tehoprosenttien mukaisesti, eikä jarruja, alustaa ym. katsottu ollenkaan, koska teho pysyi alle sen 20% ja verrokkina siis se otteessa oleva malli eikä XR2i.
Vertailumoottorina siis autossa kiinni ollut malli, eikä siis suinkaan mallisarjan tehokkain, teho nousi alkuperäisestä muistaakseni 18%.
Tuliko tässä sitten huomaamatta koijattua sekä katsastusmiestä, että Akea?
Konettahan voi tilaavudeltaan suurentaa sen 10%, eikä autoa silloin tarvitse edes muutoskatsastaa, mutta sehän tässä tapauksessa (1,4->1,6) ylittyisi.
Vilunkihommaa noissa muutoksissa ei kyllä kannata harrastaa, se voipi tulla pitkässä juoksussa kalliiksi.
Mutta peripohjalaisen luonteen omaavana on pakko hiukkasen vängätä...

Tuossa kun taannoin sen ex-Fiesuni leimasin, meneteltiin tehoprosenttien mukaisesti, eikä jarruja, alustaa ym. katsottu ollenkaan, koska teho pysyi alle sen 20% ja verrokkina siis se otteessa oleva malli eikä XR2i.
Vertailumoottorina siis autossa kiinni ollut malli, eikä siis suinkaan mallisarjan tehokkain, teho nousi alkuperäisestä muistaakseni 18%.
Tuliko tässä sitten huomaamatta koijattua sekä katsastusmiestä, että Akea?
Konettahan voi tilaavudeltaan suurentaa sen 10%, eikä autoa silloin tarvitse edes muutoskatsastaa, mutta sehän tässä tapauksessa (1,4->1,6) ylittyisi.
Vilunkihommaa noissa muutoksissa ei kyllä kannata harrastaa, se voipi tulla pitkässä juoksussa kalliiksi.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Oppia siis ikä kaikki.
Autossa oli kuitenkin varmuuden vuoksi onneksi ne XR2i jarrut.
No pitää aina kuitenkin muistaa, että Ake ne säännöt lopulta tulkitsee ja näitä rypälepommeja harrastajien riveihin kylvää.
En vieläkään kuitenkaan moiti katsastusmiehiä. Asiallista touhua on katsastukset pääsääntöisesti olleet. Ilman järistyttäviä ylilyöntejä. Vaikka ei aina suunnitellusti olekaan menneet.
Edit:
Mitenkä muuten onnistuisi käyttämällä tuota 1,4 lohkoa ja laittelisi siihen männät, kannet, kaasarit ym. esim. ässästä tai xr3 koneesta, vaiko meneekö ne männät tuohon "pikkulohkoon" 1,6:sta. Ässähän on 90 heppainen vakiona, mitä tapahtuu teholle 2 desin tilavuuden kutistuksella? Menisi silloin normivirityksenä koko homma.

Autossa oli kuitenkin varmuuden vuoksi onneksi ne XR2i jarrut.
No pitää aina kuitenkin muistaa, että Ake ne säännöt lopulta tulkitsee ja näitä rypälepommeja harrastajien riveihin kylvää.
En vieläkään kuitenkaan moiti katsastusmiehiä. Asiallista touhua on katsastukset pääsääntöisesti olleet. Ilman järistyttäviä ylilyöntejä. Vaikka ei aina suunnitellusti olekaan menneet.
Edit:
Mitenkä muuten onnistuisi käyttämällä tuota 1,4 lohkoa ja laittelisi siihen männät, kannet, kaasarit ym. esim. ässästä tai xr3 koneesta, vaiko meneekö ne männät tuohon "pikkulohkoon" 1,6:sta. Ässähän on 90 heppainen vakiona, mitä tapahtuu teholle 2 desin tilavuuden kutistuksella? Menisi silloin normivirityksenä koko homma.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela