Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Toukokuu 3. 23:12:46 2007

Tähän juttuun sisältyy Zetecmoottori ja Megasquirt, mutta koska ne ei nyt oo missään pääosassa varsinaiseen kysymykseen liittyen niin pistin tämän tänne.

Homman nimi on se, että Megan lämpötila-anturi on termarikopassa siinä kohtaa mistä lämppärin vedenkierto jatkuvasti menee. Erillisen lämpömittarin anturi on vähän heikompivirtauksisessa paikassa, mutta tehdastekoisessa reijässä kuitenkin.

Noiden epäsuhta on kummastuttanut jo jonkun aikaa, mutta nyt koeajojen jälkeen en kyllä tiedä mihin pitäisi uskoa. Mega näyttää lämpöjen nousevan tosi ripeästi, ja ajossa sen näyttämä saattaa rullata 83-102 välin ihan 10-20 sekunnissa ja tyhjäkäynnilläkin se tuntuu olevan kovin aktiivinen. Tavis lämpömittari sensijaan on paljon rauhallisempi liikkeissään.

Megan setupeissa vika tuskin on sillä kylmänä se näyttää apaut huoneenlämpöä ja kiehumispisteessä se näyttää 100.

Varsinainen kysymys kuuluukin nyt että voiko tuolla oikeasti olla noin ripeätä lämpötilanvaihtelua vai onko mulla nyt vaan piuhoitus jotenkin retuperällä?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 4. 9:18:12 2007

Onkos mittauspiste lähellä termostaattia;
se päästää kuumaa jaksoittain, jos ei löydy sopivaa kiinteää asentoa

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Kuinka nopeesti vedenlämpö voi muuttua?

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Toukokuu 4. 11:08:17 2007

Krisse kirjoitti:Mega näyttää lämpöjen nousevan tosi ripeästi, ja ajossa sen näyttämä saattaa rullata 83-102 välin ihan 10-20 sekunnissa ja tyhjäkäynnilläkin se tuntuu olevan kovin aktiivinen.
Jotain tuollaista 20s sykliä tuntui kaverin cossussa termostaatti menevän kun Hesteciä seurailin ajossa. Mutta tuo lämpötilan vaihtelu vaan näyttää aika kovalta?
Escort Mk4 "RS2300i"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Toukokuu 4. 11:34:10 2007

Sähköisen mittarin näyttämä on jossakin määrin riippuvainen vallitsevasta jännitteestä, varsinkin autoissa joissa maadoitukset ja laturin tuotto on parhaansa nähnyt. En tosin aseta näitä ed.main. argumentteja koskevaksi jäsen Krissen kohdalla. Mlöää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin