
oisko sopiva????
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
oisko sopiva????
ohc 2.0 kaasari (48 dellortot) turbo viritelmään burtonin nokka blf 32/33 300 asteinen 10.16mm nostoa teho alue 2000-7000rpm
vaparina vääntää aika hyvin alhaalta

Viimeksi muokannut juoni, Ti Lokakuu 2. 19:11:31 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: oisko sopiva????
Bf134 taitaa toimia paremmin turbon kanssa. Ainakin itelle on tulossa semmonen ohari turboon.juoni kirjoitti:ohc 2.0 kaasari turbo viritelmään burtonin nokka blf 32/33 300 asteinen 10.16mm nostoa teho alue 2000-7000rpm
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Nostoa tossa on vaan aika hintsusti. Riippuu ihan mitä sä koneelta haluat ja minkälaiseen käyttöön se tulee.juoni kirjoitti:ohc turbo tietoa kyllä löyty,mut kyseisestä nokasta en löytäny tietoa turbo käytössä
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
nii ja onko kukaan avartanu ohc 2.0 kannen palotiloja? ja onnistasko niitä pirrata isommiksi et puristus suhde tippus 8.0;siin? riittääkö seinämissä vara.ja saako sen koneen vielä toimimaan.laskeskelin yhellä ohjelmalla että pitäs palotilan tilavuus olla 72millilitraa. et sais siihen kasiin. onko kukkaan tehny tällä tavoin,nyt ois neuvot tarpeen
ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Se bf 134 nokka on hyvä katu turbokäyttöön ja ihan 2,0is vakio nokkakin on ookoo kummastakin kokemusta.
Molelemmilla nokilla pääsee vaikka 300hv:n lukemiin kun kaikki kohillaan.
Kaasari turbokoneeseen ei kannata kovin kireetä nokkaa laittaa kun tulee herkästi sinne ala-alueelle missä nokka "herää" rötäämis kohta.
Purkkarit sinne 8-8,5 luokkaan.
Cossun kangilla ja männillä saa puristukset ohariin kohilleen ja hyvän kaasunvaihtuvuuden, päljeväli kannattaa pitää vähintään 1.2mm tuntumassa niin ei oo niin arka nakutteleen.
Vakio männistä sorvaamalla keskelle montun saa puristukset sinne kasin pintaan http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm
Palotiloja ei niin paljon kannata isontaa (72cc) alkaa kansi oleen niin heikko jo siinä vaiheessa että saattaa jo haleta.
Molelemmilla nokilla pääsee vaikka 300hv:n lukemiin kun kaikki kohillaan.
Kaasari turbokoneeseen ei kannata kovin kireetä nokkaa laittaa kun tulee herkästi sinne ala-alueelle missä nokka "herää" rötäämis kohta.
Purkkarit sinne 8-8,5 luokkaan.
Cossun kangilla ja männillä saa puristukset ohariin kohilleen ja hyvän kaasunvaihtuvuuden, päljeväli kannattaa pitää vähintään 1.2mm tuntumassa niin ei oo niin arka nakutteleen.
Vakio männistä sorvaamalla keskelle montun saa puristukset sinne kasin pintaan http://koti.mbnet.fi/vh77sti/Auto/Alakerta.htm
Palotiloja ei niin paljon kannata isontaa (72cc) alkaa kansi oleen niin heikko jo siinä vaiheessa että saattaa jo haleta.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niin siitä vissiin on joo. Koneistaja oli mitannu ne mutta en nyt muista kuinka isot ne oli ja se lappu on jossaan tallilla. Muistatkos sinä?Arska kirjoitti:Hesus muistaa sitten että siitä kannesta on jo kaivettu palotiloja...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jees,kuullostaa ihan sopivalta. Noh,täytyypi laskeskella kunhan kerkeen.Arska kirjoitti:Silloin oli puristukset jossain 8.8-8.9 tienoilla, siinähän on nyt erilaiset venttiilit, niin pientä eroa voi olla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No se on ihan järkevä vaihtoehto.juoni kirjoitti:vakio is sieran alakerralla. voi olla että sorvautan mäntiin jonku näköset montutHesus kirjoitti:Mitkäs männät ja kanget sulle on tulossa? Mun mielestä ne puristukset sais olla siellä 8.5 tienoilla. Sinne ainakin yritän saada rutun tossa omassa koneessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
On eroa. 2l kaasarin nokalla on jarrutettu yli 300hp ja on muutenkin aika hyvä nokka virikäytössäkin.sesse kirjoitti:Onkos kaasari ohc:ssa ja ruiskussa(is) siis eri nokka-akseli?
Aattelin vaan et kun ton oman sierran koneen ahistaa niin tekeekö tolla kaasarinokalla siin enää yhtään mitään?
Ja eroaakos tuon kaasarivehkeen moottori jotenkin ruiskumoottorista?
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tota kaasarin nokkaa on pidetty turbokäytössä parempana kuin ruiskun nokkaa, joten sitä ei tarvitse olla välttämättä vaihtamassa, kun konetta ahdetaan.
Kaasari- ja ruiskukoneen suurin ero on kansissa. Ruiskun imukanavat on pari milliä isommat halkaisijaltaan ja niissä on suuttimien kolot valmiina. Alakerrat on samanlaiset, jos kyseessä on 205 lohko.
Kaasari- ja ruiskukoneen suurin ero on kansissa. Ruiskun imukanavat on pari milliä isommat halkaisijaltaan ja niissä on suuttimien kolot valmiina. Alakerrat on samanlaiset, jos kyseessä on 205 lohko.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Homma varmaan ratkennu... tai sit meni ihan väärään topikkiin

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... c&start=50


http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... c&start=50
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Pedal box kadulla
Eli jos haluat ajon aikana säädellä jarrujen etu ja takajarrujen tasapainoa keskenään sanoisin että ei. MUTTA.
Jos autosi on katu auto rekisterin mukaan niin kadulla ei saa ajon aikana säätää tasapainoa vain suljetulla alueella race käytössä mökillä yms.
Yleensä ottaen bedal box esim. takaveto eskossa on sallittu mikäli löydät sopivan konttorin. Veikkaan että esim. Rovaniemellä kajahtaa saman tien kilvet naulaan vaik päällikkö on asemalla vaihtunutkin.
Osalla se on hyväksytty osalla ei tietysti eri konttorit kyseessä.
Kysykää sääko säätää ajon aikana kun olette katsastamassa autoanne tietysti perusteena on että saa paremmin perän luisuun nakkikioskin parkissa.
Mutta onnea suoritukseen rakenna uusista osista ns. tehdas osaa paikalleen unohtaen tee se itse jokkis hilppeet voi onnistuakkin.
Muutamalla täällä taitaa ollakkin.
Tähän vois vaik kerätä listaa konttoreista joissa se säädettävä Gr.4 Bedal box hyväksytty katukäytössä.
Tsemppiä Bedal box projektiin kerro sit miten.
Jos autosi on katu auto rekisterin mukaan niin kadulla ei saa ajon aikana säätää tasapainoa vain suljetulla alueella race käytössä mökillä yms.
Yleensä ottaen bedal box esim. takaveto eskossa on sallittu mikäli löydät sopivan konttorin. Veikkaan että esim. Rovaniemellä kajahtaa saman tien kilvet naulaan vaik päällikkö on asemalla vaihtunutkin.
Osalla se on hyväksytty osalla ei tietysti eri konttorit kyseessä.
Kysykää sääko säätää ajon aikana kun olette katsastamassa autoanne tietysti perusteena on että saa paremmin perän luisuun nakkikioskin parkissa.
Mutta onnea suoritukseen rakenna uusista osista ns. tehdas osaa paikalleen unohtaen tee se itse jokkis hilppeet voi onnistuakkin.
Muutamalla täällä taitaa ollakkin.
Tähän vois vaik kerätä listaa konttoreista joissa se säädettävä Gr.4 Bedal box hyväksytty katukäytössä.
Tsemppiä Bedal box projektiin kerro sit miten.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Muistaakseni joku on tälläkin foorumilla laittanut. Käsittääkseni kaikkien boschin jakajien sisäosat menee ainakin pienellä sovituksella keskenään ristiin.juoni kirjoitti:vähä meni väärään kohtaan.onnistuuko muuten 200 sarjan turbo volvoista laittaa virran jakajan sisus kaluja ford ohc jakajaan? tai vanhemmista turbo saapeista?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Mitä sitä hyviä ennakkoja vähentämään kun ei ohc rupee helposti nakuttaa. Ajeltu paljonkin kärjettömällä vakio sytkällä ilman alipaine/ylipaine säätöö, eli kierrosten mukaan nousee vaan ennakot.juoni kirjoitti:vähä meni väärään kohtaan.onnistuuko muuten 200 sarjan turbo volvoista laittaa virran jakajan sisus kaluja ford ohc jakajaan? tai vanhemmista turbo saapeista?
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.
punametallit kannatta laittaa.
punametallit kannatta laittaa.
Viimeksi muokannut janne_n, Su Maaliskuu 23. 21:53:23 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
[quote="BlackEscort"]Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.[
kokeilemallahan se selviää kerrohan sitten miten kävi
kokeilemallahan se selviää kerrohan sitten miten kävi
ford sierra 2.0is -86
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kukaan ei vissiin ole kokeillut. Nokkienvälinen kulmahan tossa on kaukana siitä mitä turbonokassa kuuluu olla. Luulis silti että isolla turbolla >HX40 -> tulee tollakin nokalla paljon voimaa, kovin herkkää heräämistä tai hyvää käytettävyyttä on kuitenkin turha odottaa. Nokan luonne on kuitenkin aika yläkiree niin luultavasti siinä 4000 jälkeen alkaa jotain tapahtua ja vääntö ei lähde putoomaan ennen 8000rpmBlackEscort kirjoitti:Tuossa alussa oli nokka-asiaa, niin oisko herroilla kokemusta ohc:n viri nokasta kc fr33 ja turbotettuna ruiskun kanssa? Sen tiedän nokasta että reilu 3000rpm kierroksia ja sit nk. "nykäsee" pelkillä tuplillakin...pienet lisäykset tuohon "nykäykseen" ei meinaa mitään, mutta ettei rupee liikaa ampumaan 3000 kohilla tai rötäämään??? Säädettävä ruisku tulossa, joten sen puoleen ei pitäis olla liian hankalaa. Asteita muistaakseni 300/298 ja nostoja 11.6/11.25.


Onhan vähän vanha viesti, mutta luultavasti käyttökelposta kokemuspohjasta tietoo alkaa kohtapuoleen olla tarjolla?
Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Voikos tää pitää paikkaansa, ite oon kuullu vaan että pitää anoa AKE.lta luvat ja katuautoihin ei heru...janne_n kirjoitti:pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.



MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Elokuu 10. 11:00:29 2006
- Paikkakunta: JKL
muuta ku laittaa. pitää olla vaan niin ettei oo ajon aikana säädettävissä. yks tuttu katasti välikoppasa pedalboxilla niin että säätimen päällä oli vaan peltilaatikko, mutta semmonen ei iha joka paikassa mee läpitumppe kirjoitti:Voikos tää pitää paikkaansa, ite oon kuullu vaan että pitää anoa AKE.lta luvat ja katuautoihin ei heru...janne_n kirjoitti:pedal boxin saa laittaa. ei tarvi erillisiä lupia. tulee vaan merkintä rekkariin.![]()
![]()
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
pedal box
jokos Jouni säätää ajossa jarrujen tasapainoa laillisesti.
mites jarru rojekti etenee.
Hmm. jos on luvallinen että paperissa merkintä pedalbox. niin täällä se merkitään automaattisesti kilpa-autoksi. jolloin ajaminen sallittu vain siirtymillä eli kauppa-ajot saa unohtaa.
Mutta jos ei niin inssihän voisi testiajossa säätää jarrujen tasapainoa jos yhtään race fiilistä verissä.
ei ole yhtään konttoria vielä tullut tähän topiikkiin josta tuon merkinnän saisi omaan autoon käydä hakemassa.
olishan niillä sit paikallisilla taas käämilangat kuumana et mitä vit*** tämähän on kilpa-auto.
mites jarru rojekti etenee.
Hmm. jos on luvallinen että paperissa merkintä pedalbox. niin täällä se merkitään automaattisesti kilpa-autoksi. jolloin ajaminen sallittu vain siirtymillä eli kauppa-ajot saa unohtaa.
Mutta jos ei niin inssihän voisi testiajossa säätää jarrujen tasapainoa jos yhtään race fiilistä verissä.
ei ole yhtään konttoria vielä tullut tähän topiikkiin josta tuon merkinnän saisi omaan autoon käydä hakemassa.
olishan niillä sit paikallisilla taas käämilangat kuumana et mitä vit*** tämähän on kilpa-auto.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Mulla on pedal-box katuautossa, eikä ole sen kummenpia merkintöjä otteessa.
AKE:n ohjehan sallii pedal-boxin asentamisen, "Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarruvoiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa",
mä ainakin käytän säädintä nimenomaan jarruvoimien jakosuhteen saamiseksi normaaliksi joten katson sen olevan sallittu ja tarpeellinenkin koska autossa on vakiosta poikkeavat jarrut.
Jarruvoimien säätöventtiili on jo asetuksenkin (779/1998) perusteella sallittu ja AKE:n tulkintaohjeen perusteella mekaaninen säätö voidaan rinnastaa paineensäätöventtiiliin joten pedal-box on laillinen. Jarruvoimien vaan pitää olla normaalikäytössä oikeassa "balanssissa".
AKE:n ohjehan sallii pedal-boxin asentamisen, "Ko. säätimellä varustetun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarruvoiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa",
mä ainakin käytän säädintä nimenomaan jarruvoimien jakosuhteen saamiseksi normaaliksi joten katson sen olevan sallittu ja tarpeellinenkin koska autossa on vakiosta poikkeavat jarrut.
Jarruvoimien säätöventtiili on jo asetuksenkin (779/1998) perusteella sallittu ja AKE:n tulkintaohjeen perusteella mekaaninen säätö voidaan rinnastaa paineensäätöventtiiliin joten pedal-box on laillinen. Jarruvoimien vaan pitää olla normaalikäytössä oikeassa "balanssissa".
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Pedalbox menee varmaan läpi jossain Escorteissa joissa ei oo jarrutehostajaa, mut mites on esim. vm.81 farmari Taunus, jota nyt ei voi ihan kilpa-autoksikaan haukkua vaikka olis ääntäkin nopeampi... 
Ja olis ihan vaan käyttöauto, mutta tilan ahtauden vuoks pedalboxista ois apua...

Ja olis ihan vaan käyttöauto, mutta tilan ahtauden vuoks pedalboxista ois apua...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
paineensäätö
hyvä jos jollain on onneksi olkoon.
mut rekisteriotteseen ei ollut merkitty niinkö.
Sehän on selvä ettö noi ns. vakiot murikat mitä putkien välissä/lähdöissä on jotka alentaa paineen ne on ok mutta yleensä toimivät hyvin vain niillä vakio pääsylinterillä.
tietysti voishan sellanen iso jostain sopivasta uudemasta -90 luvun fordista löytyä.
itsellä oli Gr.4 Bedalbox tulossa autoon ja konttorilla sanoivat että käy kun merkitään kilpa-autoksi.
Jos inssit muuttuu menee eläkkeelle yms. kaik mahollista.
nykyään autossa vaan se runko josta säätöosa poistettu. kytkimen sylkky siellä yksinään joutuu duunia vääntään.
toisaalta taas tuo mukava pehmeä polin on ihan mukava. 20 vuotta sitten sitä ei arvostanu niin hirveesti.
auton pitäisi mennä taas kerran 100% osiksi ja koripukkiin katsotaan mitä se tuo tullessaan.
Pitää tuo aken juttu tulostaa ja käydä konttorilla tiedustelemassa.
tosin ne irtonaiset tehostin mokkulat peräkonttiin ja yks konehuoneeseen tois lisää sitä nostalgiaa -69 eskoon.
mut rekisteriotteseen ei ollut merkitty niinkö.
Sehän on selvä ettö noi ns. vakiot murikat mitä putkien välissä/lähdöissä on jotka alentaa paineen ne on ok mutta yleensä toimivät hyvin vain niillä vakio pääsylinterillä.
tietysti voishan sellanen iso jostain sopivasta uudemasta -90 luvun fordista löytyä.
itsellä oli Gr.4 Bedalbox tulossa autoon ja konttorilla sanoivat että käy kun merkitään kilpa-autoksi.
Jos inssit muuttuu menee eläkkeelle yms. kaik mahollista.
nykyään autossa vaan se runko josta säätöosa poistettu. kytkimen sylkky siellä yksinään joutuu duunia vääntään.
toisaalta taas tuo mukava pehmeä polin on ihan mukava. 20 vuotta sitten sitä ei arvostanu niin hirveesti.
auton pitäisi mennä taas kerran 100% osiksi ja koripukkiin katsotaan mitä se tuo tullessaan.
Pitää tuo aken juttu tulostaa ja käydä konttorilla tiedustelemassa.
tosin ne irtonaiset tehostin mokkulat peräkonttiin ja yks konehuoneeseen tois lisää sitä nostalgiaa -69 eskoon.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Ei tehostajaa missään vaadita, katsastusohjeista löytyy max poljinvoima jolla pitää tulla tietty jarruvoima, ne kun täyttyy niin ei pitäisi olla ongelmia. Pitää vaan sovittaa jarrukombinaatio sopivaksi.
Joo ei oo otteessa merkintää. Tai on siellä että etu- ja takajarrut on vaihdettu mutta ei muuta jarruihin liittyvää.
Tulosta asetukset myös, varsinkin 779/1998 13 § 1. c) ja e)
Joo ei oo otteessa merkintää. Tai on siellä että etu- ja takajarrut on vaihdettu mutta ei muuta jarruihin liittyvää.
Tulosta asetukset myös, varsinkin 779/1998 13 § 1. c) ja e)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Lue 779/1998 13 §, "c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;"tumppe kirjoitti:Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
eli tehostaja ei ole muutettujen jarrujen hyväksymisen edellytys.
Totta, Abs:siä ei saa poistaa. (779/1998 13 § f) )
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kiitoksia Tinde tiedoista, voipi olla et mun Taunus ei ihan heti joudakkaan myyntiin, jospa pedalboxii ja vähä ahdinta ym. mukavaa laittas...Tinde kirjoitti:Lue 779/1998 13 §, "c) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta;"tumppe kirjoitti:Eikös rekisterotteessa oo alunperinkin maininta että millaset jarrut, joista näkee myös onko abs tms. ja kyllähän näin mulle aina on väitetty että tehostajaa ei saa poistaa, muulla tapaa kun anomalla luvat pedalboksille tms.
eli tehostaja ei ole muutettujen jarrujen hyväksymisen edellytys.
Totta, Abs:siä ei saa poistaa. (779/1998 13 § f) )


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)