mikä vaivaa mazdaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

mikä vaivaa mazdaa

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Pe Lokakuu 5. 12:47:40 2007

tuhehtuminen/röpötys ku painaa kaasua ? sillai "lipsuttamalla" pelaa jotenkin.. "auto" on mazda 323f 1.8 16v -90, jos jollai jotai ideoita ni eiku kirjottamaan. tulpat uusittu, sytkä on paikallaa...

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Lokakuu 5. 13:26:19 2007

Kaasuläppäanturi?
Ford Fiesta ST 2013
#727

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Lokakuu 5. 13:47:35 2007

Käy siis rikkaalla kun tukehtuu? Esim. maf viallinen?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Pe Lokakuu 5. 15:33:46 2007

maf. mahtaako tämmönen sijaita ilmanputsarin yhteydessä, sinne tulee johtoja muutama. "mass air flow" vissiin koko nimeltään, milläs tommosen testaat ? entäs se kaasuläpänanturi ? pystyykö niinku mittaan eli muuttuuko siä vastus jossain ku sitä liikuttaa ? -edit- ei olluka toi MAFfi mitä meinasin, se onkin nimeltään VAF = volyme air flow eli vissiin niinku ilmamäärämittari. missäs toi MAF sitte on...

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » Pe Lokakuu 5. 16:24:37 2007

Katoppa se ilmämäärämittarilta kaasuläpälle menevä haitariputki onko ehjä, jos kyseisessä koneessa semmonen on.

GT:ssä kun on ainakin ja kahesta autosta on oireilut loppunut siihen kun on se putki paikattu.

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Pe Lokakuu 5. 17:14:36 2007

ok. kiitoksia näistä. norsunkärsähaitaria oli jollain teipillä jo viritetty, tarvii kattoo kuinka hyvin..

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Lokakuu 5. 17:34:19 2007

KELMUPAA kirjoitti:se onkin nimeltään VAF = volyme air flow eli vissiin niinku ilmamäärämittari. missäs toi MAF sitte on...
Jos on VAF niin ei ole MAFia, samaa asiaa mittaavat tosin eri tavalla,

VAFissa on läppä ja potentiometri joka mittaa läpän liikkeellä vastusta eli paljonko koneeseen menee ilmaa

MAFissa on ne vastuslangat sisällä joita lämmitetään sähköllä ja mitä enemmän menee ilmaa läpi niin sitä enemmän langat jäähtyvät ja vastusarvo muuttuu

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Pe Lokakuu 5. 22:08:30 2007

no tossa on toi VAF . teipattii norsunkärsä uusiks, toimii kuulemma paremmin.. oli se näköjää oikeen puhki. uus varmaa kallis ku edellinenki korjaaja teipannu..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Lokakuu 5. 22:17:39 2007

KELMUPAA kirjoitti:no tossa on toi VAF . teipattii norsunkärsä uusiks, toimii kuulemma paremmin.. oli se näköjää oikeen puhki. uus varmaa kallis ku edellinenki korjaaja teipannu..
Tai laiska :roll: :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Pe Lokakuu 5. 22:46:54 2007

pablo kirjoitti:
KELMUPAA kirjoitti:no tossa on toi VAF . teipattii norsunkärsä uusiks, toimii kuulemma paremmin.. oli se näköjää oikeen puhki. uus varmaa kallis ku edellinenki korjaaja teipannu..
Tai laiska :roll: :D
saattaapi olla.. en tunne edellistä

Vastaa Viestiin