Kansiasiaa..

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Kansiasiaa..

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Marraskuu 5. 22:29:12 2007

Tuli vaan tässä ennen nukkumaan menoa mieleen semmoinen että onko kukaan koskaan tehnyt semmoista viritelmää että vaihtais ton 8venasen oharin kannen tilalle cossun 16v ja pitäisi sen vaparina, ja laittaisi cossun ruiskuvehkeet kiinni ja sitten muuttaisi/tekisi pakosarjan tuohon kanteen sopivaksi ? varmaan nokat pitäs hommasta jostain sopivat vaparikäyttöön mutta mitä muuta ? kannattaako edes keskustelua enempää jatkaa vaiko kuopata heti alkuunsa :D ? olisi vaan mielenkiintoista rakentaa tuommoinen vehje :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Marraskuu 5. 22:36:45 2007

hakua kun käyttää niin jotain löytyy esim. http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... pari+kossu
:icon
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Marraskuu 5. 22:42:02 2007

Eiks joku 2.0l zetecci ois kova laitta läppärunkojen kaa sirpan pellin alle?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 5. 23:45:17 2007

Juippa kirjoitti:Eiks joku 2.0l zetecci ois kova laitta läppärunkojen kaa sirpan pellin alle?
Eiku Dagenhami! :lol: :lol:
Escort Mk4 "RS2300i"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 6. 16:51:09 2007

Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Marraskuu 6. 17:59:45 2007

Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.

Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 6. 18:33:13 2007

miten olis vaatimaton duratecci.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Marraskuu 6. 18:43:43 2007

Eemeli kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.

Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Eikös jossain topicissa väitetty että OHC:n kansi hengittää paremmin vaparina kuin cossu?? Portattuna tietty.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 6. 19:10:24 2007

suomen nopein vapari katuauto eli takatuvan mk1 escort liikkuu vapari-cossun turvin varttimailin 10.8... että kyllä siitä potentiaalia löytyy ilman ahdintakin. käy niinku crossipyörä.. XD

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Marraskuu 6. 19:57:52 2007

samiharju kirjoitti:suomen nopein vapari katuauto eli takatuvan mk1 escort liikkuu vapari-cossun turvin varttimailin 10.8... että kyllä siitä potentiaalia löytyy ilman ahdintakin. käy niinku crossipyörä.. XD
Se on kyllä tiukka peli. Hassua kun TD mersumiehet ei oo tainnu tuota aikaa vielä alittaa suomessa vaikka puheet on kovat että vääntöä löytyy? :lol:
Escort Mk4 "RS2300i"

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Marraskuu 6. 21:17:41 2007

puuhapete kirjoitti:miten olis vaatimaton duratecci.
Duratecci fiksumpi aihio kui Zetec. Mutta joutuu laatikolle tekeen sovitteen. Kyllä noista kummastakin otetaan vaparina paljon tehoa irti, duratecistä enemmän ku zetecistä. Mutta saa sitä oharistakin. Mutta jos haluaa olla erinlainen, laittasin ite ainakin zetecin. Halvin/helpoin suhteessa paras. Mielestäni, ei välttämättä muiden. :wink:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Ke Marraskuu 14. 10:18:18 2007

Taitaa siinä Takatuvan autossa olla hiukka suurempi alakerta kuin 2L. :wink: Melko kevyt kuulin auton olevan, mutta meneehän se niin perkeleesti.

Oiskohan siinä jotain 300hp:n luokkaa?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 14. 11:40:13 2007

Eemeli kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Kyllä Zetecci on paljon järkevämpi vaihtoehto ku vapari cossu,cossuun joutuu laittaan pikkasen enemmän rahaa. Männät,kanget,ruisku (vakiolla et tee mitään) jne jne.
Niin jos voimaa meinaa ottaa niin eikös cosan motti ole kuitenki akalail parempi siihen.

Männäthän pitää hommata tietenki ne pattipäiset mut ei kait kankia siihen uusia tarvi. Sit jos säästää vähän haluaa niin weeberit kylkeen.
Sehän riippuu hyvin pitkälle siitä että kuinka paksu lompakko rakentajalla on. Cossun kannelle saa käsittääkseni tehdä aika paljon ennen ku se hyvä vapari käyttöön. Jos voimaa meinaa ottaa niin unohtaa noi "budjetti" vaparit.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Marraskuu 14. 16:34:45 2007

Hesus kirjoitti:Jos voimaa meinaa ottaa niin unohtaa noi "budjetti" vaparit.
Toi on kyl ihan totta.

Niin siitä paremmuudesta cossun vs ohc kansi. Voi olla aika tiukkaa ottaa ohc kannella, 92mm porauksella ja vakio iskulla noin 270hv ja 270Nm tehoja. Cossun kannella tämä onnistuu ja kestääkin viel. Oli nimittäin yhes F-kilpuris tällänen motti.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Marraskuu 14. 19:05:52 2007

Sviittu... Kentti sierranpellin alle niin ei oo jokapojalla :lol:

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Marraskuu 15. 0:15:25 2007

kannesta puheenollen, paljonkos tuo 2l ohc kansi on paksu alkuperäismitoissa ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 15. 0:26:02 2007

Suh0 kirjoitti:kannesta puheenollen, paljonkos tuo 2l ohc kansi on paksu alkuperäismitoissa ?
koitan muistaa mitata huomenna tai perjantaina jos ei joku muu kerkee eka.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Marraskuu 15. 0:32:41 2007

Tiedän kyllä erään vapari fordin täältäpäin, mistä on jarrutettu konetehoja 258hp 200-lohkolla ja ohc kannella.. Omistaja ei vaan halua autostaan huudella julkisesti. Mutta siis aika hyvin saa ihan ohc kannellakin tehoja jos haluaa ja on rahhoo.
Pedal tu tö metal!

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » To Marraskuu 15. 14:07:00 2007

Mut sekään ei taida olla ihan rehellinen 2L veikkaisin, tosin voin erehtyäkkin?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Marraskuu 16. 12:40:30 2007

Empäs mee sanoon, taitaa nyttemmin olla, alkuun oli ihan ohc 205 lohkolla ja vissiin 94 porauksella, mutta eihän se kestänyt. Nyt on tolla 200-lohkolla, ja ymmärtääkseni vakio porautuksella. Voin vielä varmistella.
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin