CVH - käyntiääni ja voimanpuute

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arto65FB
Ylläpitäjä

CVH - käyntiääni ja voimanpuute

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Marraskuu 19. 11:39:36 2007

Talvikinneriä etsiskellessäni törmäsin yhteen CVH-mottiin, jonka raksuttava käyntiääni oli kuin diiselissä. Kuinkas paha ääni noissa on yleensä suht terveenä ollut?

Kakkosella kun painoin pedaalin lattiaan, niin eipä oikein mitään tapahtunut. Kuinkas onneton tuollainen 1.6L on Sierrassa?

Liekö nokka kulahtanut?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 19. 11:56:59 2007

Jos nokka alkaa olla ehtoopuolella niin silloin raksuttaa. Aikoinaan tein rempan Escon EFIin ja kyllä kone hiljeni kun vaihtoi nokan nostajineen, toki tein paljon muutakin..
Nokka ja nostajat kustansivat 150 erskaa.

Ainakin EFIssä alkoi tapahtumaan vasta ylärekisterissä edes jotakin. Hillittömästi piti kierrättää.

Sierran CVH on vielä yksipisteruisku :D

Siitä ei ole kokemusta mutta tuskin se ainakaan niskoja paljoa naksauttelee..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Marraskuu 19. 15:07:14 2007

Minulla on tuossa Mk5 Ghiassa sama kone mikä ukormilla oli avossa. Moottori herää eloon 4000 kierroksen jälkeen ja mukavahan sitä on kierrättää (henk. koht. mielipide). Escortissa on nelipiste EFi-ruisku (105 hv), kun Sierrassa taas on yksipiste CFi-ruisku (teho muistaakseni 90 hv).

CVH-moottoriin kuuluu varsin karski käyntiääni. Minulla on tuossa omassa myös uusi nokka ja nostajat yläkerrassa. Moottorista ei kuulu tyhjäkäynnillä muuta kuin bensansuutinten nakse. Vanhalla nokalla se piti selvää nakuttavaa ääntä. Eron kyllä huomaa, jos on joskus noita kuunnellut. Muuten se sitten pitääkin varsin kovaa ääntä. Kun V6 BOA 24V Cosworth ja CVH ovat vierekkäin käynnissä, niin ei jää epäselväksi kummasta kuuluu kovempi ääni. BOA:n ääneen verrattuna CVH kuulostaa siltä, että CVH on laukeamassa siihen paikkaan :D Ihan normisettiä ja kaikki on suhteellista...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 19. 18:51:43 2007

Pakoputkiston, erityisesti katin tukkeutuminen juuri CVH:ta kyykyttää herkästi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hexi
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hexi » Ma Marraskuu 19. 19:03:05 2007

Ensimmäinen Sierrani oli varustettu ko. voimanpesällä...

Nakutti myös ihan törkeesti ja yks-pilkku-kolmoset kaasari Polot ym. Kadetit näytti takavaloja.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Marraskuu 20. 11:07:25 2007

Jaahah, että taas on yksi foordin better idea onnistunut. En ole vielä siihen langennut, kun ei ole leimassa ja ihan rahaa pyydetään.
ukormi kirjoitti: Sierran CVH on vielä yksipisteruisku :D
Noni, nyt selkisi, miksi konehuoneesta jäi outo fiilis pikavilkaisun jälkeen. Ne putket oli tietty ilmapumpun putkia eikä bensalinjoja. Perhana, se olisi sitten neljäs foordin "kaasari"ruisku meikäläiselle. Ei hyvältä näytä.

Vastaa Viestiin