Alumiinin juottaminen kotikonstein, onko mahdollista?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Alumiinin juottaminen kotikonstein, onko mahdollista?
Onko alumiinia mahdollista juottaa kotikonstein ?
Tigiä ei ole käytössä. Käsittääkseni jotain alumiini juotospuikkoja on saatavilla. Niiden toimivuudesta ei ole tietoa.
Tigiä ei ole käytössä. Käsittääkseni jotain alumiini juotospuikkoja on saatavilla. Niiden toimivuudesta ei ole tietoa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tähän törmäsinkin eilen surffatessani ja tän perusteella tän topicin aloitinkin.dexta kirjoitti:http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Josko jollain olisi kokemusta enemmänkin aiheesta.
Pitäisi saada tehtyä kiinnikkeet alumiiniseen syylariin.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Ke Tammikuu 16. 15:16:32 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Technoweldillä yritettiin Stefan kanssa pienen IC:n lähtöjä muuttaa, niin ei mikään lämpö maailmassa tuntunut riittävän noin ison rivoitetun palikan lämmittämiseen. Isolla kosaanilla ja vähän kaikella muullakin yritettiin. Melkein pitäisi myös päästä takapuolelta lämmittämään, muuten nuo puikot kyllä sulahtaa jo ennen kuin ehtii lähelle.
Jotakin pieniä jämäalumiini paloja kyllä sai kivasti yhteen.
Jotakin pieniä jämäalumiini paloja kyllä sai kivasti yhteen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Techno weldistä on mulla ainakin hyviä kokemuksia.
Kilpurin coolerin lyhensin kun piti saada pillejä paljon ja lyhempiä, uus reikälevy pilleihin kiinni tuolla.
Kilpurin alumiini vauhtipyörän kampiakselin pulttijaon muutin käyttäen tuota ainetta, eli vanhat reiät tukkoon ja uus jako.
Enduro pyörästä meni jarrukahvan korvakkeet poikki ja olis joutunu ostaa koko paketin pääsylintereineen, juotin korvakkeet takas ja samalla täytin peilin reiän että sain uudet kierteet sille.
Enskatessa suon ylityksessä lähti ketjut päältä ja rusautti ketjut vaihe-akselin päälle myttyyn, akseli tuli "öljypohjasta" läpi.
Lohkon kappaleet talteen ja tigillä ulkopuolelta kasaan, sisäpuoli ja akselinreiän tilkihin techno weldillä ja kuntoon tuli.
Erittäin helppoa käyttää ja lujan liitoksen saa sillä, toimi vaan ohjeiden mukaan.
Kilpurin coolerin lyhensin kun piti saada pillejä paljon ja lyhempiä, uus reikälevy pilleihin kiinni tuolla.
Kilpurin alumiini vauhtipyörän kampiakselin pulttijaon muutin käyttäen tuota ainetta, eli vanhat reiät tukkoon ja uus jako.
Enduro pyörästä meni jarrukahvan korvakkeet poikki ja olis joutunu ostaa koko paketin pääsylintereineen, juotin korvakkeet takas ja samalla täytin peilin reiän että sain uudet kierteet sille.
Enskatessa suon ylityksessä lähti ketjut päältä ja rusautti ketjut vaihe-akselin päälle myttyyn, akseli tuli "öljypohjasta" läpi.
Lohkon kappaleet talteen ja tigillä ulkopuolelta kasaan, sisäpuoli ja akselinreiän tilkihin techno weldillä ja kuntoon tuli.
Erittäin helppoa käyttää ja lujan liitoksen saa sillä, toimi vaan ohjeiden mukaan.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Saa, tarvii vetävän polttimen ja argon kaasun niin sit onnistuu (ammatti koneissa noin).SamiH kirjoitti:Asiasta tietämättömänä, eikös miggiin saa alulankaa myös. Isot pojat kerto?
Hitsaus kaapelin langansyöttö spiraalin tilalle nylon putki niin voi kokeilla ilman vetävää poltinta, mutta itellä ainakin tuli vähänväliä "sykkyröitä" langansyöttö rullien taakse vielä sittenkin.
Joillakin pelannu hyvinkin

-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
itse oon kokeillut clas uhlsonilla myytävää alutite juotetta joka on käyttötavaltaan ainakin samankaltaista. koitin laittaa pari levynpalaa yhteen ja vein hitsarille joka hitsasi tigillä sauman hitsaus onnistui, mutta kun levyt liikahtivat ennen kuin olivat jäähtyneet kunnolla"hitsisauman pitäisi jo kestää" niin sauma mureni. todettiin että ainakaan alutiten päälle ei voi hitsata vaikka myyjä niin väitti. onko kukaan kokeillut tuolla tekno weldillä samaa olisi nimittäin kätevä juottamalla "heftata" osat ja viedä sitten hitsarille, mutta alutitellä se ei onnistu.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Melkein kannattaa unohtaa koko alulanka kotikoneisiin. Kuten TVR jo kirjoitteli niin vermeet pitää olla kohdallaan.Mikitic kirjoitti:minkäshintainen tää alulanka mikkiin on?
Joskus testailtiin entisellä työpaikalla yhdistelmää teflon spiraali/pulssikone niin ei siitä tullut kuin nättiä kiekuraa vetopyöriin.
Jos löytyi lanka joka kulki viivasuorassa kaapelissa hyvin, niin sauma oli sitten mustaa ja muutenkin kauheen näköstä.
Laitteet oli uusia ja testailtiin tosiaan eri seosteisia lankojakin mutta, vetävä kolvi olisi ollut se ainoa oikotie onneen.
iso kelan hinta ehkä 150-200e
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Ehottomasti paras mitä olen koittanut, tupla pulssi miggi ja vetävä kahva
Tigilläkin on ihan jees mut puikko vermeet on kyl ku juosten kusis

Tigilläkin on ihan jees mut puikko vermeet on kyl ku juosten kusis

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
jos ilman vetäviä pyöriä, niin poltin saa olla MAX 3m pitkä että voi onnistua. ja ei saa olla turhia mutkia yhtään. niin ja tietysti tefloni johdin.. Jos migillä alatte hitsaan alua, niin muistakaahan että se pitää hitsata vastakarvaan, eli työntämällä, ei vetämällä, vetämällä se ei riko oxidi kerrosta ja sauma jää papanoiks pintaan
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Tässä meidän kokeilussa oli juuri lyhyt kaapeli ja myös erimerkkiset koneet oli testissä. Kaikki mahdolliset ylä- ja alamäet tuli testattua joten tuskin kolvin vientikään olisi ollut este lopputulokseen. Kempin edustajan/kouluttajan kokeilut ei tuottaneet sen enempää tulosta joten homma hautautui lanka sykkyröihin
Luultavasti moni on kokenut onnistuvansa tälläkin saralla, vaikka eihän 10cm saumaa ja sen jäkeen sykkyrän poisto vetopyöristä ole hitsaamista, ehkä harrastelija kelpuuttaa työn jäljen vaikka ei se priimanakaan vastaa onnistuneen tig sauman ulkonäköä.

Luultavasti moni on kokenut onnistuvansa tälläkin saralla, vaikka eihän 10cm saumaa ja sen jäkeen sykkyrän poisto vetopyöristä ole hitsaamista, ehkä harrastelija kelpuuttaa työn jäljen vaikka ei se priimanakaan vastaa onnistuneen tig sauman ulkonäköä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
niin ja yks juttu, vetopyörä ei sit tosiaan saa olla tiukalla.. ja olikohan se niin että mieluusti pykälää isompi vetopyörä, kun ite lanka, ei muista. Kuitenkin, jos liian tiukka vetopyörä -> mankeloi lankaa salmiakin malliseks -> ei kulje johtimessa -> myttyä.
Oon mä pajoissa kattellu aika siistiäkin migillä hitsattua alusaumaa kun käyty hitsauskoneita korjaamassa paikanpäällä, langoissa on ihan järjettömiä eroja yms yms yms, vaikuttaa ihan helvetin moni asia, mut nykyaikasella pulssikoneella saa aika siistiä jälkeä puhtaaseen levytavaraan.
Muummuas testattii kempin pränikkää 3000 pulse mikkiä niin kyllä sillä aluun siistiä jälkeä sai kuhan kolvi oli just oikeassa asennossa, eikä ollu vetävä poltin, eikä kertaakaan kyllä mytänny koeajoissakaan. Paljon ne on pajoissa siirtynyt tigistä miggiin kustannusyistä, paljon nopeampaa tehä ja kaasua kuluu paljon vähemmän (niin paljo nopeampaa hitsaamista) ja jos paksua tavaraa ja puhdasta levyä niin kyllä jälkikin on aika siistiä. Ohueeseen tavaraan tiggi on kyllä ihan omiaan tietysti.
Oon mä pajoissa kattellu aika siistiäkin migillä hitsattua alusaumaa kun käyty hitsauskoneita korjaamassa paikanpäällä, langoissa on ihan järjettömiä eroja yms yms yms, vaikuttaa ihan helvetin moni asia, mut nykyaikasella pulssikoneella saa aika siistiä jälkeä puhtaaseen levytavaraan.
Muummuas testattii kempin pränikkää 3000 pulse mikkiä niin kyllä sillä aluun siistiä jälkeä sai kuhan kolvi oli just oikeassa asennossa, eikä ollu vetävä poltin, eikä kertaakaan kyllä mytänny koeajoissakaan. Paljon ne on pajoissa siirtynyt tigistä miggiin kustannusyistä, paljon nopeampaa tehä ja kaasua kuluu paljon vähemmän (niin paljo nopeampaa hitsaamista) ja jos paksua tavaraa ja puhdasta levyä niin kyllä jälkikin on aika siistiä. Ohueeseen tavaraan tiggi on kyllä ihan omiaan tietysti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Vetopyörät oli juuri tarkoitettu kyseiselle langalle ja niin löysällä kuin suinkin voi, lankana oli elgan tuote ja koneina esabin Aristo sekä kempin Pro. Aineena oli 2.5mm pellit päittäin ja osa kappaleista Alumiinivalua. Aineet olivat ohuita mutta silti niiten pitäisi onnistua, ainakin koneitten myyjien mielestä. Tuskin jatkuvassa tuotannossa vetopyörä systeemillä tehdään tulosta ja mainitsemiisi paksuihin aineisiin lankakone on omiaan.
Palataan itse aiheeseen, Eli tuskin lyö leiville varustaa tallikonetta alsan hitsaus vermeillä, jos joutuu hankkimaan: teflonlankaputken, lyhyen kaapelin, vetopyörät, kaasun ja harjanvarren että kaapeli pysyy suorana
Palataan itse aiheeseen, Eli tuskin lyö leiville varustaa tallikonetta alsan hitsaus vermeillä, jos joutuu hankkimaan: teflonlankaputken, lyhyen kaapelin, vetopyörät, kaasun ja harjanvarren että kaapeli pysyy suorana

-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Olen hitsannut jonkun verran alumiinia (Alutrackvenetelakoita) Fronius merkkisellä digitaaliohjatulla migillä. Aivan *elvetin hyvä kone vaikka ei olekkaan vetävää poltinta. Ehtisin muutaman ison rullan sitä viime vuonna vetämään enkä muista että olisi kertaakaan lyönyt lankaa sykkyrälle rullilta, suuttimia meni muutama. Koskaan ei ollut sitä ongelmaa että olisi pitänyt huolehtia kolvikaapelin suoruudesta. Lankana oli 1,2mm esab ja kaasu argon. Alla kuvaa saumasta jotka hitsasin mun cooleriin
Sauma
Läpi tuli
Sauma
Läpi tuli
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
KIP kirjoitti:Olen hitsannut jonkun verran alumiinia (Alutrackvenetelakoita) Fronius merkkisellä digitaaliohjatulla migillä. Aivan *elvetin hyvä kone vaikka ei olekkaan vetävää poltinta. Ehtisin muutaman ison rullan sitä viime vuonna vetämään enkä muista että olisi kertaakaan lyönyt lankaa sykkyrälle rullilta, suuttimia meni muutama. Koskaan ei ollut sitä ongelmaa että olisi pitänyt huolehtia kolvikaapelin suoruudesta. Lankana oli 1,2mm esab ja kaasu argon. Alla kuvaa saumasta jotka hitsasin mun cooleriin
Sauma
Läpi tuli
Tuossa aikaisemmin kirjoittelin että jos saatiin lanka kulkemaan ongelmitta niin saumasta tuli MUSTAA , löytyi siis lanka joka toimi pelkillä vetopyörillä mutta jälki ei ollut tyydyttävää asiakkaalle lähetettäväksi. Ja tämä sykkyrälle menevä lanka teki taas hienoa kirkasta jäkeä, mutta jatkuvat ongelmat veivät senkin ilon työstä.
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Meillä on töissä joku kempin olikohan promig 3200 myös digiohjattu mig, yhtä pitkällä kolvikaapelilla kuin tuossa froniuksessa, sama lanka ja kaasu mutta sauman laatu on niin perseestä että oikein hävettää. Valokaaren pituus vaihtelee hitsatessa nollasta -> suutin sulaa.
Eli kemppi vaatisi vetävän polttimen ja tuo fronius ei. Molemmissa on 4 langan syöttö rullaa koneella. Kempissä myös sauman nokeentuminen jostain syystä on huomattavasti suurempaa, siis silloin kun se yleensäkkin sattuu toimimaan edes jotenkin..
Lankana töissä on mustaa hitsattaessa pittarc
Rosterissa/haponkestävässä sekä alumiinissa esab
Nämä on meillä havaittu hyviksi langoiksi ja joilla on kiva hitsata kun sauma on siistiä. Se on totta että jatkuvat ongelmat vievät sen vähäisenkin motivaation työstä jos sitä jostain kumman syystä on jostain tullut

Lankana töissä on mustaa hitsattaessa pittarc
Rosterissa/haponkestävässä sekä alumiinissa esab
Nämä on meillä havaittu hyviksi langoiksi ja joilla on kiva hitsata kun sauma on siistiä. Se on totta että jatkuvat ongelmat vievät sen vähäisenkin motivaation työstä jos sitä jostain kumman syystä on jostain tullut

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Helmikuu 25. 18:15:18 2008
alumiini puikolla käy hitsata hyvin.miinusta vain että maksaa aikasta paljon.harjoittelua vaatii kun se puikko palaa pirun nopeesti mutta kun vaan työntää reilusti eikä sniiduile ni kyl siitä saumaa tuloo..
kappaleet on vain muistettava putsata hyvin esim.puhtaalla teräsharjalla tai virsikirjalla... 


-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ite en pidä tota alumiinipuikolla "hitsaamista" hitsaamisena ollenkaan, ennemminkin toivotonta kappaleiden kiinnittämistä 
Ja siis meinasin tota ihan oikealla alumiinipuikolla hitsaamista, siis ihan sähkön kera tapahtuvaa..

Ja siis meinasin tota ihan oikealla alumiinipuikolla hitsaamista, siis ihan sähkön kera tapahtuvaa..

Viimeksi muokannut VooDoo, Ma Huhtikuu 21. 21:11:22 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Puikkomies kävi duunissa esittelemässä miten toimii, ainakin kaksi levyn palaa tarttu toisiinsa kiinni. Otettiin sarja.
Pultinreijän kierteiden uusimessa pätevä, aika näyttää miten kestää aukoa.
Miinuksena, revennyt (n.4cm) polttoainetankki ,jäähtyessään repesi uudestaan.
Pultinreijän kierteiden uusimessa pätevä, aika näyttää miten kestää aukoa.
Miinuksena, revennyt (n.4cm) polttoainetankki ,jäähtyessään repesi uudestaan.
Viimeksi muokannut wex4, Ti Huhtikuu 22. 5:55:36 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
"Kuva 3. TECHNO-WELD sisältää magnesiumia, joka “nappaa” vapautuneen happen, muodostaen magnesiumoksidia joka hyvin kevyenä nousee sulan pinnalle, estäen uuden oksidikerroksen syntymisen. Tämä reaktio synnyttää lämpöä, joka yhdessä 380°C taustalämmön kanssa nostaa sulan lämpötilan yli alumiinin sulamispisteen, jolloin TECHNO-WELD sulautuu yhteen perusmetallin kanssa."VooDoo kirjoitti:Öhöm.. Eihän ton tecnoweldin sulaminen ainakaan mihinkään mangesiumiin perustu, ainakaan myyntipuheiden mukaan. Se kuuluu pitää sulana.. ja sulan läpi raapia rst tikulla oxidikerros rikki, niin aineet sekottuu toisiinsa.
Eikös toi vähän niinkun palamista ole, kun magnesium "nappaa hapen" ja muodostaa magnesiumoksidia ja lämpöä?

Jäsen #606
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Alumiinin juottaminen kotikonstein, onko mahdollista?
Eilen kokeilin tuota technoweldiä, ei tullu mitään ku ei riitäny lämpö
Kappale oli 5mm x 15mm "latakkaa" pitää varmaan ettiä tehokaampaa kaasutohoo ja laittaa sit vaikka video kestävyydestä.
edit: eli joku tämmönen pitää vissiin hankkia http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1979 pitää vaan vissiin varoo ettei pinenempiä kappaleita sulata pilalle.

Kappale oli 5mm x 15mm "latakkaa" pitää varmaan ettiä tehokaampaa kaasutohoo ja laittaa sit vaikka video kestävyydestä.
edit: eli joku tämmönen pitää vissiin hankkia http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1979 pitää vaan vissiin varoo ettei pinenempiä kappaleita sulata pilalle.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Alumiinin juottaminen kotikonstein, onko mahdollista?
Joo, propaani-butaani yleistoho alkaa hyytymään kesken kaiken. Itse käytin lämmitys apuna lisäksi kuumailma puhallinta joka tohotti kpl päin. Joku turaus tuolla ->
http://www.sunpoint.net/~turbosierra/ku ... tsaus2.jpg Kannattaa tosiaan tehdä niinkuin ohjeessa lukee.
Tigillä olisit sen jo tehnyt, mutta kiva raapia tikkua ja taiteilla sulan juotosaineen kanssa, samalla tuskaillen kun toisen puolen juotos lähtee karkuun sekä luonnollisesti kiinnittevä kpl liukuu ku lämmin veitsi voissa..
On muuten sitten tuskallista yrittää juottaa viereen toista palikkaa kiinni.
http://www.sunpoint.net/~turbosierra/ku ... tsaus2.jpg Kannattaa tosiaan tehdä niinkuin ohjeessa lukee.

Tigillä olisit sen jo tehnyt, mutta kiva raapia tikkua ja taiteilla sulan juotosaineen kanssa, samalla tuskaillen kun toisen puolen juotos lähtee karkuun sekä luonnollisesti kiinnittevä kpl liukuu ku lämmin veitsi voissa..

On muuten sitten tuskallista yrittää juottaa viereen toista palikkaa kiinni.

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Alumiinin juottaminen kotikonstein, onko mahdollista?
Kävin eilen ostamassa vastaavan tohon ku tuossa puuilon linkissä mut halpaversion, toimii kumminkii samalla kaasulla ja sillä tuo tuntu onnistuvan.
Pari edellä mainittua latakkaa "hitsasin" T muotoon ja vääntelin penkissä, kesti parikertaa vääntää ja toinen versio ratkes sauman vierestä ja toinen keskeltä saumaa.
Ei varmaan ihan niin onnistunut sauma ollu mut idean kumminkii älysin, hyvin tuntee kyllä rst tikulla raapiessa et miten se uppoo siihen perus alumiiniin.
Pari edellä mainittua latakkaa "hitsasin" T muotoon ja vääntelin penkissä, kesti parikertaa vääntää ja toinen versio ratkes sauman vierestä ja toinen keskeltä saumaa.
Ei varmaan ihan niin onnistunut sauma ollu mut idean kumminkii älysin, hyvin tuntee kyllä rst tikulla raapiessa et miten se uppoo siihen perus alumiiniin.