Motorcraftin sytkävahvarin piuhat..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Motorcraftin sytkävahvarin piuhat..

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Huhtikuu 18. 17:44:04 2008

Muistaako kukaan äkkiseltään mihin ko. boxin musta/vihreä johto menee ja tarviiko se olla kytkettynä??

Muitten johtojen paikat on selvillä mutta ei tuon yhden.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Huhtikuu 18. 22:39:45 2008

Eli kyseessähän on Sierrasta löytyvä vahvari joka on boshin jakajan kaverina.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Huhtikuu 19. 15:05:29 2008

en nyt ihan varma ole mut, joko se meni puolalle tai puolalta kiekkamittarille.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Huhtikuu 19. 19:18:39 2008

ytte kirjoitti:en nyt ihan varma ole mut, joko se meni puolalle tai puolalta kiekkamittarille.
Se on kyllä se vihreä johto mikä menee puolan - navalle ja siitä kiesikellolle.
Mustaan tulee +12v virtalukon kautta, ruskea on tietty maa ja 2 piuhaa menee jakajalle.

Mitä idea on muuten jakajan alipaineohjuksen välissä olevalla venttiilillä joka on imusarjan alla?

Siis siihen menee kaasarista letku ja siellä on ihme suodattimia välissä sun muuta ja ilmeisesti lämmöllä on jotain tekemista sen venttiilin kanssa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 20. 14:03:25 2008

Varmaankin vaimentaa paineenvaihteluita, ettei koko toosa sekoa. Voihan siinä olla joku lämpömööpelikin välissä, mutta vois kuvitella että se boksi ottaa sen lämpötilan huomioon ihan sähköisesti, eikä mitään lämpöön reagoivia venttiilejä tarvita.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 20. 14:43:06 2008

Toi musta/vihreä johto menee startin herätteelle ja todennäköisesti muuttaa ennakoita startatessa tai jotain. En ole varma, että toimiiko ilman kytkemistä, mutta kaverin autoon tuon starttiin kytkin ja hyvin toimi.
Siitä palikasta, joka on siellä imusarjan alla niin en ole ihan varma asiasta, mutta jakajan (eli siis boksin) alipaine ei ainakaan 2,0:ssa kulje sen kautta, mutta pitää vielä varmistaa 1,6:n tapaus, kun nään kaveria seuraavan kerran. Sen palikan kautta menee ainakin ohjaus tonne ilmanputsarin läppään, joka minun ymmärtääkseni on alipaineella kiinni eli ottaa ilmaa pakosarjan päältä ja kun toi palikka imusarjassa sulkeutuu lämmön vaikutuksesta niin läppä aukeaa kylmään ilmaan. Näin se paketti toimii ainakin minun ymmärryksen mukaan.

Edit. sytkäboksiin ei tule ainakaan ulkopuolelta mitään lämpötilatietoa, joten tokko toi sähköisesti paljon ennakoita säätää tai sitten boksissa pitäs olla sisäänrakennettu lämpöanturi, jota kyllä vähän epäilen.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Huhtikuu 20. 18:16:34 2008

Jes, itekkin päättelin että se musta/vihree vois mennä startille ja myöhästyttäis sytkää startatessa..

Pitää erotella akanat jauhoista :P
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 20. 23:52:50 2008

wekku kirjoitti:Pitää erotella akanat jauhoista :P
Aivan, kesti vaan tiedon julkaisu pari päivää, kun pelasin varman päälle ja tarkistin vastauksen ensin kytkentäkaaviosta :D

Vastaa Viestiin