Ohc:n virranjakaja pois?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Ohc:n virranjakaja pois?

Viesti Kirjoittaja sesse » To Kesäkuu 12. 19:48:21 2008

Mitäs porukka on yleensä tehny virranjakajalle jos ovat edis-4:sen tms. suorasytkän asentanu paikalleen? Omaat tulossa edis niin tuo jakaja törröttäs tuossa vaan ihan turhana, mutta se samainen akseli ilmeisestikin pyörittää myös öljypumppua joten jakajaa ei voi ihan noin vaan nostaa pois.
Onko olemassa jotain hyviä ratkaisuja tähän ''ongelmaa''. Kun en muista että tästä olisi mitään puhetta ainakaan täällä ollut.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Kesäkuu 12. 21:56:30 2008

Sama projekti olis itelläkin. Ja kyllä se jakajan akseli pyörittää myös ö-pumpua. Ite aattelin katkaista jakajan(akselin) siitä lohkotasolta ja sorvauttaa siihen semmosen hatun jossa keskitys hatulle tulee siitä reijästä ja keskellä hatun sisäpuolella kolo tuolle akselille. En vielä tiedä varmaksi kuinka tuo tulee toimimaan ilman laakeria, mutta eihän siin jakajassakaan ole muistaakseni mitään laakeria. Jos jollain parempia ehdotuksia, niin muuta kuin kertokoon..

Yritä saada tästäkin selvää :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

jakajan katkaisu ohc

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Kesäkuu 12. 22:37:48 2008

JEP katki!

ei laakereita muistaakseni. eipä noita tarvinnu koskaan purkaa kun oli järjetön malli no problem.

omas on golf hilppeet ohc jakajan sisällä + golf boksi ja tehtiin ihan uusi kaapeli uusilla liittimillä. mut se oli kaasari elämää se.

ei voi poistaa kokonaan just sen ö-pumpun takia=pyörittää

paitsi jos kuivasumppu koneen tekee.

Jakaja katkaistaan.
ja jää sillä lukite pultilla siihen OHC/Cossu lohkoon kiinni.

kandee hommata pari wanhaa taunus jakajaa ja tehdä testi katkaisu.

sorvis tulis siisti vaik jollain koululla.

ottakee fotoja näytille katkasu rojektista.

itsellä edessä ens kesäksi kans.

mega 2 v3.0 plus edis-4 turbo härdellit sun muut hilppeet Gr.4.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 12. 23:24:34 2008

Ittellä on alumiinitapista sorvattu tumppi, mikä menee siihen jakajan reikään ja virranjakajasta otettu akseli, joka on lyhennetty. Tumpissa on pronssihela laakerina.
Jäsen #606

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Kesäkuu 13. 0:25:36 2008

olafu kirjoitti:Ittellä on alumiinitapista sorvattu tumppi, mikä menee siihen jakajan reikään ja virranjakajasta otettu akseli, joka on lyhennetty. Tumpissa on pronssihela laakerina.
Juuri tuollaista ajattelinkin, eipä vaan nyt välähtäny mieleen tuo pronssihela juttu :oops: Mistäs muuten hommasit tuon helan?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Kesäkuu 13. 11:58:08 2008

ite kans vetäsin sorvissa poikki ja jätin akselin ja jakajan pätkän. Siinä tais olla joku pronssihela valmiiksi.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Kesäkuu 13. 13:53:29 2008

ytte kirjoitti:ite kans vetäsin sorvissa poikki ja jätin akselin ja jakajan pätkän. Siinä tais olla joku pronssihela valmiiksi.
Just samalla tavalla tehty itellä.
Jos sen alumiini natsan sorvaa siihen jakajan tilalle niin pronssihelan saa siitä vanhasta jakajasta.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Kesäkuu 13. 16:24:09 2008

Eipä oo tullu särettyä jakajaa koskaan että ois tuonkin laakeri homman tienny, näillä eväillä sit mennää kokeileen :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Kesäkuu 13. 18:13:31 2008

Itse myös katkaisin siitä missä jakajan "pohja" lähtee levenemään eli laakeri jäi vielä paikalleen ja akselin katkaisin heti sen keskipainolimppujen palikan jälkeen ja sorvasin ne pienemmäksi että siihen akselin päähän jäi pieni "lautanen"

Tumpin päähän ulkopuolelle kierteet ja joku vesijohtotarvikkeista löytyvä tulppa päähän

Tuolleesti, ei näy hyvin mutta idea selvinnee

Klik

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Kesäkuu 23. 22:53:32 2008

Aika hifistejä... Mulla kölniläisessä rälläkällä jakajan runko ja akseli samasta kohtaa poikki(n.40mm alhaaltapäin mitattuna), rungon katkaisupintaan kaksi M5 kierrettä ja amiksesta jäänyt työkaluprikka siihen päähän pulteilla kiinni.Toimii, ja aikaakin meni sen tekemiseen vähemmän mitä tän tekstin kirjottamiseen :roll:

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ke Heinäkuu 23. 7:44:02 2008

Sama edessä itsellä.
Yritin hitsata katkaistua päätä umpeen, muttta on niin räkäalumiinia, että ei pysty hitsaan.

Vastaa Viestiin