Läppärungot vanhoista tuplista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Läppärungot vanhoista tuplista
Jep eli pitäisi rakentaa läppärungot tollasista vanhoista Solex 40 PHH kaasareista. Päässyt näköjään läppäakselin holkit ikävästi kulumaan ja yhden läppäakselin pääkin ohentunut puoli milliä mutta niihin on jo sorvailtu laakeripronssista uusia holkkeja, toisessa rungossa oli tiukemmat mutta pienen väljän niistäkin löytää
Mutta, millainen väljä haittaa läppärunkokäytössä, paine mitataan läpän jälkeen eli periaatteessa läpän/akselin välistä vuotavan ilman ei pitäsi haitata mutta paljonko ne voi vuotaa ilman että haittaa. Entä jos akselissa on väljää niin paljonko vaikuttaa esim läppien synkkaamiseen. Noissa Solexeissa pystyy kaikki läpät synkkaamaan erikseen, kuin myös kaikilla on oma akseli
Entäs sitten millä olette tukkineet noita ylimääräisiä suuttimien yms kanavia kurkuista, osan pystyy tulppaamaan kun vaan tukkii suuttimesta reijät ja kiertää paikalleen mutta paljon on kanavia jotka tulee jostain sisältä eikä oikeen pääse käsiksi
Entäs käyttöä ajatellen tarviiko yleensä käyttää sisäkurkkuja vai onko se vaan kaasaria varten että saadaan bensasumu leviämään paremmin, eli onko parempi jos on vaan tasanen 40mm reikä läpi asti vai sisäkurkku siinä välissä supistamassa
Mutta, millainen väljä haittaa läppärunkokäytössä, paine mitataan läpän jälkeen eli periaatteessa läpän/akselin välistä vuotavan ilman ei pitäsi haitata mutta paljonko ne voi vuotaa ilman että haittaa. Entä jos akselissa on väljää niin paljonko vaikuttaa esim läppien synkkaamiseen. Noissa Solexeissa pystyy kaikki läpät synkkaamaan erikseen, kuin myös kaikilla on oma akseli
Entäs sitten millä olette tukkineet noita ylimääräisiä suuttimien yms kanavia kurkuista, osan pystyy tulppaamaan kun vaan tukkii suuttimesta reijät ja kiertää paikalleen mutta paljon on kanavia jotka tulee jostain sisältä eikä oikeen pääse käsiksi
Entäs käyttöä ajatellen tarviiko yleensä käyttää sisäkurkkuja vai onko se vaan kaasaria varten että saadaan bensasumu leviämään paremmin, eli onko parempi jos on vaan tasanen 40mm reikä läpi asti vai sisäkurkku siinä välissä supistamassa
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Ylimääräisiä kanavia on menestyksekkäästi tukittu mm. kemiallisella metallilla. Mutta kierteet+loctite+tulpparuuvi kaikkiin mihin mahdollista.
Sisäkurkut pois, venturia ei tarvitse vaan paljon ilmaa.
Sisäkurkut pois, venturia ei tarvitse vaan paljon ilmaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Juu, täyspäivä tallilla ja 2 kurkkua holkitettu, kaamea homma. Kun sai holkit tehtyä ja paikalleen niin paljastui että 3/4 akselista on kieroja ja ahdistaa tiukemmilla holkeilla. Välillä tuntuu että onko mitään järkeä kun puolipäivää seisoo sorvin ääressä ja naputtelee ja mittaa akseleita suoraan
Mitenkäs noitten holkkien materiaali, kestääkö messinki. Sisäpäätyihin tein laakeripronssista kun joutuvat kovemmalle kaasuvipujen päässä, mutta loppui kesken eikä taas tunnu sitäkään saavan mistään

Mitenkäs noitten holkkien materiaali, kestääkö messinki. Sisäpäätyihin tein laakeripronssista kun joutuvat kovemmalle kaasuvipujen päässä, mutta loppui kesken eikä taas tunnu sitäkään saavan mistään
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
muistaakseni free teknis tai jotain myy noita valmiina.
weberin myyjä.
varmaan olet jo sinne soittanut.
weberin myyjä.
varmaan olet jo sinne soittanut.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Mitä myy, valmiita läppärunkoja vanhoista kaasareista ?. Se on tiedossa mutta kun kerran tollaset vanhat on käsillä millä ei kaasarikäytössä enää mitään tee niin siksi siis näpräämässä....
Ja olis mulla hyllyssä yhet alumiinistä koneistetut 45mm läppärungot Weberin mitoilla ja kuulalaakeroiduilla akseleilla ja uusilla läpillä mutta se tekemisen ilo pistää tekemään kaikkea hullua
Nyt kaikki reijät holkitettu ja enää 1 akseli kanittaa puoli kierrosta, täytyy vielä kokeilla mitä tapahtuu kun kiristää läpän paikalleen. Täytyy vielä vinguttaa holkkien sisäpäät kurkkujen muotoon
Ei sitten näemmä sovikkaan noihin Solexeihin webrun/dellun imutorvet, pulttijako reilusti isompi ja reijän muoto on vähän D kolon tyylinen. Täytyy joku putsariviritelmä vissiin rakentaa niihin

Nyt kaikki reijät holkitettu ja enää 1 akseli kanittaa puoli kierrosta, täytyy vielä kokeilla mitä tapahtuu kun kiristää läpän paikalleen. Täytyy vielä vinguttaa holkkien sisäpäät kurkkujen muotoon
Ei sitten näemmä sovikkaan noihin Solexeihin webrun/dellun imutorvet, pulttijako reilusti isompi ja reijän muoto on vähän D kolon tyylinen. Täytyy joku putsariviritelmä vissiin rakentaa niihin
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
kuulostaa hyvältä.
ahkeruus palkitaan kun asfaltilla sladittelee.
ahkeruus palkitaan kun asfaltilla sladittelee.

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Jep, holkitettu ja toimii, muutama suuttimen reikä vielä tulppaamatta kun ei löytynyt sopivaa kierrettä pulteista. Tein päädymmäisten akseleiden päihin M5 kierteet sisälle niin saa jatkaa akseleita sopivaksi esim TPS anturia varten yms. Täytyy vielä vivut ja muut kattoa kuntoon ja kasailla
Mitenkäs voiko noista tyhjäkäyntiseosruuvien reijistä ottaa alipainetietoa esim moottorinohjaukselle ? Reijät on heti kaasuläpän jälkeen, haittako vai vääristääkö tulosta, meinasin että pienet putkenpätkät olisi niihin reikiin työntänyt ja haaroittanut letkun kaikkien väliin, eikös sen pitäisi tasata alipainetta aika paljon verrattuna jos ottaa vaan yhdestä kurkusta
Mitenkäs voiko noista tyhjäkäyntiseosruuvien reijistä ottaa alipainetietoa esim moottorinohjaukselle ? Reijät on heti kaasuläpän jälkeen, haittako vai vääristääkö tulosta, meinasin että pienet putkenpätkät olisi niihin reikiin työntänyt ja haaroittanut letkun kaikkien väliin, eikös sen pitäisi tasata alipainetta aika paljon verrattuna jos ottaa vaan yhdestä kurkusta
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
eikös niistä voi ottaa ja ku haarottaa niinku sanoit ne kaikkii kurkkuihin ni pitäs kyllä toimia. eikös ne kanavat mene ihan suoraan kurkkuu?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
haarottamalla se kyllä juu kannattaa tehdä.. Tasasin tulee niin. Ja noista suuttimenreijistä, miks et juota suuttimia tukkoon ja ruuvaa paikalleen? hopea/tina on passelia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Kannattaisiko laittaa samalla ylimääräiset alipaineliitännät niin on niistä sitten kiva läppiä synkronoidessa tutkia alipaineita? Mistään mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Läppärungot vanhoista tuplista
Juu tuo suuttimilla tukkiminen kävi kanssa mielessä mutta sitten rupesin miettimään että jos noilla vanhoilla olisi johonkin käyttöä niin en raaskinut tuhota, nyt kun miettii niin kukaan ei niistä mitään maksa ja itse en niitä tarvitse ja jos tarvitsen niin sitten etsitään, mutta tulpattu jo
Nuo toiset alipainelähdöt synkkaukseen tarvii vissiin vielä tehdä

Nuo toiset alipainelähdöt synkkaukseen tarvii vissiin vielä tehdä