Farkkusierraan ahtoa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Helmikuu 14. 1:46:57 2010

Kelpaako cossu vertailumalliksi?
Ja mites jos tehoa pitäs saada pois mutta painetta pitäs kumminkin olla mahdollisimman paljon?
Kuristin turbolle?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja henu » Su Helmikuu 14. 9:10:26 2010

vauhtipete kirjoitti:Ja mites jos tehoa pitäs saada pois mutta painetta pitäs kumminkin olla mahdollisimman paljon?
Kuristin turbolle?
Näinhän se tais mennä ku kattelin syksyllä Artery:n sierran penkitystä, joku reijitetty sprey pullon korkki sillä tais olla turbossa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Helmikuu 14. 11:15:04 2010

Eikö yks keino olis myös laittaa ennen kaasuläppää pienireikänen levy? Kumpi noista toimii paremmin vai molemmat? :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Helmikuu 14. 12:33:14 2010

henu kirjoitti:joku reijitetty sprey pullon korkki sillä tais olla turbossa.
Imupuolella?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja henu » Su Helmikuu 14. 13:48:42 2010

vauhtipete kirjoitti:
henu kirjoitti:joku reijitetty sprey pullon korkki sillä tais olla turbossa.
Imupuolella?
Juu.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 14. 20:14:28 2010

vauhtipete kirjoitti:
henu kirjoitti:joku reijitetty sprey pullon korkki sillä tais olla turbossa.
Imupuolella?
Ennen ahdinta kuristin N.30mm on kuulemma sellainen josta kannattaa alkaa kokeilla.
Sit ennakot pois kokonaan.
Kierrokset rajoittaa max 6000 esim.
Kaasuläpän aukeamista rajoittaa.

Itsellä tuli 171hv 0,7bar 0 ennakoilla/5750rmp rajoittaja
Jos kierroksia olisi ollut enemmän niin käyrä nousi jo parisataa kierrosta ennen rajoittajaa uudestaan(4200~5500 vaakatasossa kulki tehokäyrä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Helmikuu 14. 20:22:52 2010

Mites tolla cossun ruiskulla/jakajalla onnistuu toi ennakon säätö vai onnistuuko?
Ajattelin tehdä tekniikka swapin ton sedanin kanssa ja toistaiseksi koko budjetti on varattu tohon farkun korin täydelliseen läpikäyntiin ja maalaukseen, jos vaan löytys se pirun auto ensin :evil:
Mega ja suorasytkä tulossa mahdollisesti myöhemmin mutta jos alottas näistä mitä on jo olemassa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 14. 20:35:52 2010

vauhtipete kirjoitti:Mites tolla cossun ruiskulla/jakajalla onnistuu toi ennakon säätö vai onnistuuko?
Onnistuu. Siirrät vaan anturia vastapäivään koneen pyörimis suunnassa. Muistaakseen sitä saa siirrettyä jonkun verran sillä nykyisellä palikalla(olettaen et on sama joka mun aikana oli)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja Artery » Su Helmikuu 14. 21:30:18 2010

Tosiaan spray pullon tai vastaavan korkki sopii hyvin tuohon turbon imupuolen kuristamiseen. Taisi olla jotain 30mm luokkaa myöskin tuo reikä, millä penkitettiin. Ja cossun ruiskussa ollut lastu vielä vissiinkin veti ennakot todella myöhäselle yläpäässä, koska tehot jäi ihan vitun alhaisiksi. :lol: Ja muistaakseni seoksetkin taisivat aika paksulle mennä..
"Mieluiten ihan sama."

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Farkkusierraan ahtoa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Helmikuu 15. 0:18:27 2010

Aksu kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Mites tolla cossun ruiskulla/jakajalla onnistuu toi ennakon säätö vai onnistuuko?
Onnistuu. Siirrät vaan anturia vastapäivään koneen pyörimis suunnassa. Muistaakseen sitä saa siirrettyä jonkun verran sillä nykyisellä palikalla(olettaen et on sama joka mun aikana oli)
Niinpä tietenkin eipä tullut mieleen. :doh:
Ruiskutuksenhan se ottaa vissiin jakajan anturista?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin