Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 6. 15:11:54 2010

Esim rally design myy:
http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... _2102_2112

Onko kellään käytössä ja jos on niin minkälaiset kokemukset? Hinta on ainakin edullisempi kuin moni muu.
En tarvitse ko. kikkaretta, mutta jos joskus tulee tarve :)
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Marraskuu 6. 16:08:15 2010

Rallissa ainakin käyttävät noita trans-x lukkoja aika paljon nykyään. :roll:

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Marraskuu 7. 10:56:41 2010

siis tarkoitat
http://www.tran-x.com/diffs/sierra.html

noissa on mahdollisuus valita erilaisia ramppikulmia käyttötarkituksen mukaan.


rakenne on erilainen kuin mitä vanhan tyypin levylukoissa, ja toiminta siksi pehmeämpää eikä mekanismi ole niin kulumiselle altis. (kitkalevyt tietty kuluu aina)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 7. 14:21:00 2010

Juurikin. Tuolla rallydesignillä tosin oli vaan kahta mallia.
Jäsen #606

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Su Marraskuu 7. 19:26:17 2010

osaako muuten kukaan kertoa mikä vaikutus on nuilla ramppi kulman asteilla
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Trans-X:n kitkalukko sierran 7" perään

Viesti Kirjoittaja heka » Su Marraskuu 7. 20:31:50 2010

TEKKE kirjoitti:osaako muuten kukaan kertoa mikä vaikutus on nuilla ramppi kulman asteilla
Ne tekevät sen että lukko kiristyy jos toiselta pyörältä kitka heikkenee.
Ensimmäinen luku kertoo painelevyn asteet kiihdytys puolelle ja jälkimmäinen moottorijarrulle, esim.45/45 kiristyy veto ja moottorijarru tilanteissa samalla lailla kun taas 30/65 kiristyy käytännössä vain vedossa. Pienenmpi ramppikulma kiristää lukkoa kovemmin kuin iso kulma. Esim. 30/30 on melkoisesti rajumpi kuin vaikkapa 55/55 asteinen painelevy.

Paremman luokan lukot ovat melkein kaikki kiristyviä esim. Tran-x, ZF, Cusco, Kaaz yms. Tällä saavutetaan se että lukon esijännityksen ei tarvitse olla kovinkaan suuri verrattuna perinteisiin "tyhmiin" levylukkoihin jolloin lukko toimii rullatessa enemmän avoimen tasauspyörästön tavoin.

tuossa on aika hyvin kerrottu ja kuvattu miten toimii
http://www.kaazusa.com/tech_intro.html
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin