Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
^Cona
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Viesti
Kirjoittaja ^Cona » La Helmikuu 19. 16:23:25 2011
Jep elikkä kattellu nyt käytikseks tommosta diiseliä, joko escortti tai mondeo.
Miten tuo kone kestää? Onko mitään ihmeempiä tyyppi vikoja? Osassa vissii boschin pumppu ja suurimmassa osassa lucas, boschi ilmeisesti parempi? Onko joku vuosmalli mistä lähtien ollu tuo boschin pummpu? Onko tekniikassa eroa escort vs mondeo, laatikko on tietysti eri mutta moottori puolella?
Siinä nyt muutama kysymys mitä tuli mieleen. Tai sit säästelen vielä jonku aikaa ja ostan w124 300d mersun

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 19. 20:06:55 2011
Bosch pumppua oli alkupään vapareissa, mutta ei yhessäkään turbodiiselissä.
Moottori kestää jos huoltaa. Huonosti pidetty on aivan paska alle 300tkm, mutta hyvin pidetty toimii uuden veroisesti vielä yli 500tkm ajomäärän jälkeen. Jakoremmit vaihdettava ajallaan tai räpsähtää ja hehkut pidettävä kunnossa, tai ei tartte ajella kun ei saa käyntiin. Kesäajossa toimii melkein kone kuin kone, mutta väljää konetta ei saa pakkasella käymään edes pilotilla.
Jäsen #606
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Su Helmikuu 20. 9:09:12 2011
^Cona kirjoitti:Jep elikkä kattellu nyt käytikseks tommosta diiseliä, joko escortti tai mondeo.
Miten tuo kone kestää? Onko mitään ihmeempiä tyyppi vikoja? Osassa vissii boschin pumppu ja suurimmassa osassa lucas, boschi ilmeisesti parempi? Onko joku vuosmalli mistä lähtien ollu tuo boschin pummpu? Onko tekniikassa eroa escort vs mondeo, laatikko on tietysti eri mutta moottori puolella?
Siinä nyt muutama kysymys mitä tuli mieleen. Tai sit säästelen vielä jonku aikaa ja ostan w124 300d mersun

300 vapari mecceri ja nimenomaan w124. Unohda mondeot ja escortit. Käynnistyy -30´C ilman lohkoa kuin palmun alta
nimimerkki: ajanut jo 300d automaatilla 25tkm => korjauskustannukset 90€ (sisältää öljyt ja suodattimen ja yhden polttimon)

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Su Helmikuu 20. 9:35:16 2011
+1 meselle.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 20. 9:39:24 2011
Jopa täältä, vannoutuneelta voorti-mieheltä +1 meselle.
Pedal tu tö metal!
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Su Helmikuu 20. 12:54:39 2011
Itse ajanut n. 75tkm jo 300tdt 124 mersulla pari vuotta, joista ainakin 15tkm n. 300hv tehoisena. Ainoa mitä joutunut korjaamaan tähän asti (isompia siis): Kaks vetaria, yks tasonsäädön iskari. Muuten sitten ihan peruskamaa, eli parit alapallot, jarrulevyt ja palat eteen sekä raidetangot. Ja tietysti niitä öljyjä max. 10tkm välein. Kannattaa säästää edes vähän enempi rahaa ja ostaa se 300dt tai 300tdt. Ettei nyt vaan sitä 300d

Omasta mielestä kuitenkin huoletonta menoa ja vetarit on menny rikki ainakin vaan oman toiminnan johdosta

Tosin noi mersun vetarit on kyllä surkeita, kun menevät poikki jopa 200d voimapannulla, Taunus-Sällilläkin tais olla kokemusta siitä

-
Taunus-Sälli
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 12:40:09 2009
Viesti
Kirjoittaja Taunus-Sälli » Su Helmikuu 20. 13:12:44 2011
ei ku edellisellä omistajalla oli menny poikki ja oli vanha mies joten tuskin oli ajotavasta kii

moon ajanu tolla mun 200d:llä 4.5 vuodessa nyt joku vajaa 200tkm. ja nyt siis ajettu noin 600tkm. kaikkiaan... kerran alapallot,kaikki levyt+palat,hehkut ja kahesti etuiskarit (nyt laitoin originaalit) ....nii ja yks suutinputki... siinäpä kai kaikki mitä joutunu laittaan

en piä kovin pahana,eihän tuo häävi oo ajaa varsinkaan jos on kovaa sivu tuulta ja/tai uria tiessä ja perkeleen laiska mut laiska oon minäki enkä jaksa käyttistä paljo ton enempää käpistellä niin sopii mulle

-
Taunus-Sälli
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 12:40:09 2009
Viesti
Kirjoittaja Taunus-Sälli » Su Helmikuu 20. 13:16:32 2011
tosin itteeki kiinnostaa vastaukset alkuperäiseen kysymykseen ku itelläkin ois hakusessa emännälle joku dsl. ja escort ja mondeo on yhtenä vaihtoehtona..
-
^Cona
- Viestit: 345
- Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
- Paikkakunta: Joutsa
Viesti
Kirjoittaja ^Cona » Su Helmikuu 20. 13:18:38 2011
Arvasin että mersu saa kannatusta

. Saa nyt nähä minkä vehkeen ostaa, työmatkaa tulee 110km päivässä että diisseli jokatapauksessa vaikka ei sekään kovin edullista nykyään ole

.
On vaan noita escortteja pakuks rekisteröitynä aika edukkaasti myynissä. Mut katotaan nyt...
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Su Helmikuu 20. 14:20:25 2011
^Cona kirjoitti:Arvasin että mersu saa kannatusta

. Saa nyt nähä minkä vehkeen ostaa, työmatkaa tulee 110km päivässä että diisseli jokatapauksessa vaikka ei sekään kovin edullista nykyään ole

.
On vaan noita escortteja pakuks rekisteröitynä aika edukkaasti myynissä. Mut katotaan nyt...
Tuu hakee multa td vento -95... leimaa lokakuuhun asti... on asennettu intercooleria ja ja...

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » Su Helmikuu 20. 18:18:17 2011
mulla oli -96 Escort 1.8TD ja sehän kulki ihan kivasti eikä kuluttanutkaan paljoa mutta tänä päivänä mk6 Escortit alkaa olemaan aikaslailla järjestäen peltivikaisia,lattian reunat,takapään palkit,farkussa takaluukun kansi jne. happanevat aikas useasti.
Mondeossa toi sama kone tuntuu vähän alitehoiselta,tosin semmosellakin ajelin vuoden verran mutta kyllä Mondeotkin alkaa happaneen takalokarinkaarista jne.
mutta jos pikkuruosteet ei haittaa/jos niitä laittelee itse tai jos löytää hyväpeltisen niin ihan ok valinta käyttispeliksi.
Escortilla oli ajettu n.260tkm kun sen ostin ja 374tkm kun myin,pumpun ennakonsäädin meni rikki ja hehkut vaihdoin,samoin tein uudet akunkaapelit.
Mondeoon vaihdoin hehkut.
lopunviimeksi hyviä oli molemmat.
-
nprteam
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Viesti
Kirjoittaja nprteam » Ma Helmikuu 21. 19:40:02 2011
Allekirjoituksen rottelo lähti kolmisen viikkoa sitten koko talven lumien alta kertahehkulla tulille. Ajettu jotain 350-400tkm, kesällä vaihtelin pa-suod. ja uuden akun. Ainetta ei tosiaan vie paljon mitään, ainekaan vielä. Kulkupuolikin on jopa parempi, kuin osassa modernimpaa bensa-tekniikkaa, sano -04 primeran kuski ajettuaan tällä jonkun viikon töihin. Ruosteen kanssahan näissä kaikissa vanhoissa saa pelata, enemmän tai vähemmän. Ja jos nyt pitäisi ostaa, niin ostaisin varmaan pa-farkun, ihan veron takia.
Edit: Nii se on CAV-Roto Diesel se pumppu näissä.