Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 8. 21:03:19 2011

Kaveri soitteli eilen ehtoolla että sen uudesta ostoksesta - automaatti-ohc scorpparista oli kuulunu vaan kolaus ja sen jälkeen ei vaihteet puhu mitään. Lähti kuulemma liikkelle ja kun kakkonen meni päälle niin nyppäs kerran eteenpäin, mutta sitten se oli siinä. Sammutuksen jälkeen kuuluu joku rohina hetken aikaa aina. On kuulemma jotenkin erityisen kierrosherkkä. Heitin sille puhelimessa pari ideaa mistä katsoa, käskin tarkistaa vetolevyn pultit ja sitten toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on laatikon öljypumppu. Se jos leviää niin sillonhan ei mikään vaihde mene päälle kun paineet puuttuu. Loota on kait A4LD.
Öljyä siellä on. Lisää ideoita? Automaatti on vähän vieras aihe.
Jäsen #606

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Elokuu 8. 21:57:47 2011

No turbiinin irtoaminen vetolevystä tulee itselle ekana mieleen, ja varmasti rohisee kun sammuttaa, sekä varmasti kiertää kun ei oo mitään vastusta ja huippukevyt vauhtipyörä :D
Pedal tu tö metal!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Elokuu 8. 22:19:10 2011

Ville K kirjoitti:No turbiinin irtoaminen vetolevystä tulee itselle ekana mieleen, ja varmasti rohisee kun sammuttaa, sekä varmasti kiertää kun ei oo mitään vastusta ja huippukevyt vauhtipyörä :D
Komppaan
Olds 5.7 DX on kans aika hätänen ottamaan varvia kun turpaani irti. :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 9. 9:44:51 2011

Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään? :?
Jäsen #606

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 9. 9:54:16 2011

Ilmeisesti vetolevykin oli vielä kiinni kampurassa ?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 9. 10:21:13 2011

olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään? :?
Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 9. 11:36:09 2011

Laatikko on jo lattialla, menen tänään käymään siellä kaverin verstaalla.
Vetolevy oli kiinni kampurassa. Ja ei se lähtis startilla käymäänkään jos irti olis.
Jäsen #606

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 9. 11:58:14 2011

Jari H kirjoitti:
olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään? :?
Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Lisätään tuohon vielä stator support, siitä jos on poorit sileenä ei turbiini toimi.
Lukko hakkaa ajastaan poorit tärviölle, tollakin on jo varmaan työnnetty 300tkm?.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 9. 17:44:11 2011

Jari H kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään? :?
Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Lisätään tuohon vielä stator support, siitä jos on poorit sileenä ei turbiini toimi.
Lukko hakkaa ajastaan poorit tärviölle, tollakin on jo varmaan työnnetty 300tkm?.
Stator support, eli se pyörimätön osa turbiinin sisällä? Varmaan ajettu se 300 ainakin...
Jäsen #606

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 9. 18:34:30 2011

Pumpussa kiinni, pitää staattoria turbiinin sisällä paikoillaan.
http://transconnection.biz/images/part15r.jpg
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 9. 22:52:07 2011

En kerinny tänään sinne...
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 10. 20:25:01 2011

Ruumiinavausta ei ole tehty vielä. Toinen turbiini ja laatikko paikallaan. Toimii... :)
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 10. 22:41:18 2011

Ruumis avattu, mutta mitään silmiinpistävää ei näkynyt.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin